בתשובה לאורי רדלר, 11/12/05 21:35
לא הצלחתי להבין משהו 353771
תן לי להבין נכון: האם הדת היהודית היא בעיה כפולה משום שאי אפשר להסיק את הכשל הלוגי? אדרבא נראה שעל פי דבריך, קיום מצוותיה בגלות מחזק את אי רציונליות של הדת.
וכן כמיעוט זעיר האינטרס הוא להיטמע או להתבולל (איך שתרצה) בין העמים הגדולים ממנו. מה שמחזק את שיטתך לפי איך שהבנתי אותה: חוסר לוגיקה בקיום ציווים אשר פוגעים בנוחות.

או שמא בעצם הכוונה שאין מתבצעת 'עסקת חילופין' מוצלחת בין מאמיני הדת לדת. יש סבל ואומללות גם כאשר מקיימים פחות או יותר את מצוות הדת. בכל מקרה אשמח לפירוט נוסף של דבריך.

האם חוסר משמעות יכול לגרום לחיי סבל?

איך אתה יודע שאלוהים הוא בעל משמעות של משהו שמעבר?
לא הצלחתי להבין משהו 353894
"תן לי להבין נכון: האם הדת היהודית היא בעיה כפולה משום שאי אפשר להסיק את הכשל הלוגי? אדרבא נראה שעל פי דבריך, קיום מצוותיה בגלות מחזק את אי רציונליות של הדת"

היא בעיה כי הדגימה קטנה מדי. ההתעסקות בדתות קטנות, כתות או מכשפות אינה רלוונטית כשאנו בוחנים את התמונה בכללה.

"איך אתה יודע שאלוהים הוא בעל משמעות של משהו שמעבר?"

מי אמר שיש אלוהים?
לא הצלחתי להבין משהו 353904
מי אמר שאין אלוהים?

תחליט, אם אין אלוהים אז שאלתי מיותרת. אך אם יש מקום לסבור שיש אז לשאלתי יש בהחלט מקום. כי איך אפשר לדעת שהתייחסותם של מאמינים למושג 'אלהים' תואם את הגדרתך זו?

האם האיסלם מסתדר עם התאוריה שלך?

האם התאוריה שלך תואמת את המציאות ההיסטורית? (כגון ראשית היווסדה של הנצרות כדת האימפריה הרומית, והמשך הדומיננטיות שלה באירופה המערבית)

(אגב, אם היהדות "היא בעיה כי הדגימה קטנה מדי" למה במאמרך זה הזכרת אותה: "לו היו כל היהודים מצייתים לצו 'והגית בה יומם ולילה,' לא היה מי שיזין את ההוגים", אני קיבלתי את הרושם שהינך מדבר על כל הדתות בעלי בסיס המשותף של אמונה שלא עומדת על פי כללי היגיון עם חוסר ציות מסויים לכללי אותה דת)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים