על צה''ל ותאונות הדרכים 10063
הירידה במספר תאונות הדרכים בצה"ל קשורה בראש ובראשונה לשינוי שחל באוכלוסיית הנהגים הצבאיים. כל מי שמספר על מתקפות הסברה אפקטיביות פשוט מדבר שטויות.

וסיפור - בשנה כזו או אחרת, נדמה לי 95, הגיעה למטה היחידה בה שירתתי הוראה לפיה מספר עבירות התנועה ותאונות הדרכים חייב לרדת משמעותית. ישבו מפקדי היחידה והחליטו ש:

1. אין לנסוע בשעות החשיכה אלא בשעת חירום.
2. רכב שעבר עבירת תנועה, כל עבירה, יושבת לשבוע. (כן, הרכב, לא הנהג)

היתה ירידה? ועוד איך :-)
על צה''ל ותאונות הדרכים 10066
דרך טובה מאד להפחית את מספר התאונות היא למעט בנסיעות ולמעט בנהגים. זו דרך שעובדת היטב בצה''ל, אך משום מה מסתייגים ממנה מחוץ לצבא. נוצר הרושם שהזכות לרשיון-נהיגה היא זכות-יסוד במדינה )אכן, חופש-התנועה הוא זכות כזו( ובתי המשפט ממעטים להפעיל את סנקציית שלילת-הרשיון. במיוחד חמור ומדאיג הדבר כשמדובר במי שנוהגים לפרנסתם - למשל נהגי משאיות עתירי-עבירות, שבשם חופש-העיסוק והרצון לא לגדוע את מטה-לחמם, בית המשפט מרחם עליהם, ומאפשר להם לחזור לכביש ולהמשיך לסכן את עצמם ואת יתר המשתמשים בדרך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים