בתשובה לניצה, 22/10/02 1:43
די להיתממות ולהתחסדות. 100837
אני מצטרפת לתגובה של ארז לנדוור,
לא ייתכן כי ההבדל בין מה שנראה בסיקור הטלוויזיה ובסרטי התעוד שונה כ"כ ממה שבאמת היה בכיכר.
ממה שאני ראיתי היה המון גדול (למען האמת נראה כמו שנראה והתנהג כמו "ערב רב" - אספסוף) שבראשו חברים כמו איתמר בן גביר (הגם הם סוכני שב"כ ? ) אשר הדליק לפידים ונשא את ארון הקבורה המפורסם.
רציתי לציין גם שהיה די מקומם שבערב הזכרון לרבין בשני הערוצים המרכזיים בתוכניות הראשיות הופיע שרון,בעיני,זה ממש אבסורד,הרי הוא היה שם בכיכר ציון . . .
די להיתממות ולהתחסדות. 101036
כן, בוודאי שהיה!
שרון עמד שם על אותה מרפסת מקוללת, וצרח, שחל דין מוות על מוסרי שטחים...
ממני לא ישכיחו זאת.

(אבל, לך תדע. אולי גם הוא שב"כ... אולי, בעצם, כל תומכי הימין בארץ הם רק שב"כניקים מחופשים, ובעצם כל פעילי מפלגות הימין וכל הדתיים והחרדים הם קיבוצניקים של השומר הצעיר בתחפושת, שכל מטרתם לבלבל את גילית ואת ניצה...)
די להיתממות ולהתחסדות. 101041
שב"כניקים או שבבניקים?
שרון צרח שחל דין מוות? 101131
אולי אתה זוכר מה הוא אמר?
די להיתממות ולהתחסדות. 101047
איזה ארון קבורה?
ארון הקבורה של הציונות היה בהפגנה בצומת רעננה.

לפידים נשאו מפגינים רבים, אשמח אם תספרי לי מה ההסתה המגולמת בנשיאת לפידים.

כמו כן את מוזמנת לציין מרכיבים אחרים של "הסתה" שראית בכיכר ציון.
די להיתממות ולהתחסדות. 101068
הצריחות של עומדי המרפסת.
די להיתממות ולהתחסדות. 101092
מה צרחו עומדי המרפסת?
שאלה צדדית קוואזי אישית 101125
מעבר לויכוח על הפרטים (שבו אתה צודק), האם אתה לא מקבל את רוח הדברים, דהיינו שבהפגנות הימין באותם ימים נאמרו דברים בסגנון שחוצה את המותר ויכול להיחשב כהסתה?

אבישי רביב היה זה שחילק את כרזות רבין במדי אס.אס., זה נכון. האם, לדעתך, הציבור מסביבו שקיבל את צורת המחאה הזאת כלגיטימית (דהיינו לא העיף אותו משם לכל הרוחות) פטור מכל אשמה? לשם השוואה, איך אתה מעריך היה הציבור הזה מגיב אם הייתי עומד שם, ליד רביב, ומחלק כרזות של "שטחים תמורת שלום?
שאלה צדדית קוואזי אישית 101183
לא היתה אוירה של הסתה.
מי שראה את כרזות ההסתה היו צופי הטלוויזיה, לא ציבור המפגינים.
ומי שהאזין לאדיר זיק בערוץ שבע.. 101184
ומי שהאזין לאדיר זיק בערוץ שבע.. 101188
לא הבנתי.
וכל העם רואים את הקולות?
ומי שהאזין לאדיר זיק בערוץ שבע.. 101189
התיחסתי לשורה הראשונה (''לא היתה אוירה של הסתה.'').
ומי שהאזין לאדיר זיק בערוץ שבע.. 101191
טוב.
ספר כיצד הסית אדיר זיק לרצח רבין.
תן ציטוטים.
למשל 101193
"רבין בוגד, דין בוגד מוות או מאסר עולם, חבר'ה, מה אתם אומרים בנוגע לכך על רבין?" http://www.tolerance.co.il/tolerance9.html
ואם ריק הוא - מכם הוא 101782
קראתי, ולהבנתי גם הטקסט הזה לוקה באותו עיוורון וכשל חילוני, במיוחד מה ששולמית אלוני כתבה, משום שהשופט חיים כהן היה עילוי ישיבה, ואני מניח שהוא נזהר לא ליפול בפח הפרשנות (ואפשר לראות את זה בדבריו).

מדוע אלוני נזקקת לביסוס דתי-יהודי לאפולוגטיקה שלה?

היא קוראת את הטקסט של התורה כפשוטו, בעברית-ישראלית. אבל ב"יהודית", השפה אותה מדברים הדתיים, הפשט הזה הוא חסר כל ערך אלא אם הוא בא לאייר את המדרשים והפרשנות הרבנית. אלוני ממחישה פעם נוספת את נמיכות הרוח שחילוני מרגיש כשהוא רוצה להתדיין עם אדם מאמין, ולהפגין ידע (כאמור, חלקי ביותר) בדברי תורה. היהדות תופסת את הסיפור המקראי על אדם וחווה באופן הפוך לגמרי ממה שאלוני חושבת שהיא הבינה. בריאת אדם וחווה מנציחה את הדומיננטיות הגברית על הנשית, עד כדי כך שישנם פרשנים שאומרים שבגן עדן, לפני שאדם חווה אכלו מהתפוח, היו לפחות שני חוקי מוסר שנטבעו באדם וחווה - האחד למלא את דברי אלוהים והשני שהאשה היא "עזר כנגדו" (מה שיתגלגל אח"כ לעונש "והוא ימשול בך").

מכאן שסיפור הבריאה לא מביא מסר של שיוויון אלא מסר ברור של חלוקה אי-שיווינית המבוססת על ראיה סקסיקטית, ובהמשך הסיפור התנכ"י, ניתן אולי לטעון שהיא הופכת להיות גם גזענית.

אלוני מנסה לרקוד "מה יפית" לפני הדתיים ולנסות לשכנע תוך התבססות על המקור הדתי, אבל תוך כדי כך היא מתכחשת למקורות הגדולים שהחילוניות המדעית יכולה להעמיד לרשותה. היא זורעת מילים לרוח כשהיא מדברת על בריאה אלוהית בעוד שבקלות היא הייתה יכולה להשתמש בטיעונים אבולוציוניים או אפילו משפטיים (היא הרי משפטנית) כדי להעביר את אותו מסר, אבל באופן גלובלי ומנותק ומשוחרר מהחיבוק התאולוגי אותו היא מאמצת ברצון.
ואם ריק הוא - מכם הוא 102355
משפטנית?

הייתי בטוח שהיא מורה.
"שאבתם מים"? 102357
סליחה, מישהו יכול לתאר לי איך נראה ריקוד "מה יפית"? הביטוי הזה פשוט מצחיק אותי כל פעם מחדש.
"שאבתם מים"? 102360
גיקוד, בגימל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים