בתשובה לXslf, 22/10/02 18:22
עדיין אפשר להבריז 101196
זה לא בסתירה:
א. גם מחוננים הם חריגים (נורמטיבית - לטובה), וגם חינוכם הוא שונה מה"רגיל", ולכן - מיוחד.
ב. אין סתירה בין ליקויי למידה שונים ובין מחוננות. אמנם אין לי סטטיסטיקה מוכחת, אבל מהתרשמות המבוססת על הכרות אישית, אחוז המחוננים מבין הסובלים מליקויי למידה שונים (כולל דיסלקציה, דיסגרפיה, ADD ו ADHD, ובעיקר אחוז הסובלים מאותם ליקויי למידה מקרב המחוננים, גדול מחלקם היחסי בקרב האוכלוסיה הכללית.
יש לזה סיבה מעגלית קצת 101276
במקור דיסלקסיה הוגדרה כהפרעה ממוקדת שאינה מלווה בליקויי למידה נוספים. ולכן בממוצע הסובלים מדיסלקסיה הם בעלי מנת משכל גבוהה יותר מאשר יתר האוכלוסייה (פשוט קצצו באופן מלאכותי את הזנב השמאלי של העקומה).
הדבר נכון גם לדיסגרפיה.

לגבי ADD ו- ADHD, שוב ניתן להאשים את ההגדרה, וגם את מצבם העגום של תלמידים מחוננים במערכות הרגילות (מ-ש-ע-מ-ם) מה שגורם להם לפתח דפוסי התנהגות מסויימים.

ייתכן שעדיין משהו נותר בטענה המקורית שהעלת. אין לי מספיק ידע מעודכן בתחום.
יש לזה סיבה מעגלית קצת 101282
הנה משהו משיק שהתפרסם אתמול: http://newsroom.ucla.edu/page.asp?id=3612
יש לזה סיבה מעגלית קצת 101439
ידעתי שיש לי מנת משכל, מעניין איפה אני באוכלוסיה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים