בתשובה לאור, 26/10/02 22:11
מה איתו, באמת ? 102225
"הם זוכרים טוב מאוד שלפני העימות היה לחם והיום אין לחם."
"אולי יתגעגעו לימים של המינהל האזרחי בשטחים שאז היה לא רק לחם אלא גם שקט ומערכת מנוהלת היטב."
- ופלייסטיישן 2 היה להם ? איזה ימים טובים ? איזה געגועים ? מתי פעם אחרונה שדיברת עם פלסטינאי ושאלת אותו כמה טוב היה לו בתקופת המינהל האזרחי ? מה בדיוק נתנו להם ? שקט ? כמו השקט שהמורה כופה בכיתה כשילדים רבים ? רק שפה נאנסו נשים, נרצחו אנשים ונרמס כבודם של משפחות. ה"שקט" שלנו היה השתקה כי "השטויות שלהם" לא עניינו אותנו. כן עכשיו פחות טוב, אבל מי אתה היית רוצה שינהל לך את החיים ? איזה ניצב סורי ? או מצרי ? או ירדני ? או יהודי כמוך ? עבודה ? לחם ? יופי, ממש יופי. לאן היה להם לשאוף ? לבנות את הבתים היפים בסביון, ולגדל את המטעים היפים של כפר דרום תמורת משכורת מגוכחת שאפשר לקנות בה רק לחם ? החזקנו אותם בתור כוח עבודה זול, ואני מצטער להודיע לך שזה דרך יפה יותר להגיד "עבדים".

"כן, בגלל ההסתה. או לפחות בעיקר בגלל ההסתה."
"ולמה לכל כך הרבה אנשים שחיים היטב להיסחף לעימות אם לא בגלל ההסתה? רק בגלל ההסתה."
"למה? למה יוותר אדם על פת לחם תמורת אידיאלים של עצמאות שיושגו, אם יושגו, במחיר הסבל שלו ושל ילדיו?"
- למה באמת ?

"הרי הפלסטינאים, כל המליון וחצי, לא מטומטמים."
- נכון מאוד. אז למה הם "מתנהגים בטפשות" ?

תחשוב על ההיסטוריה היהודית. מה זה יציאת מצריים ? והמרד בבבל ? והמרד באשור ? ומי אלה החשמונאים האלה שאנחנו כל כך מקדשים ? וניל"י שכל ילד לומד בכיתה ב'? והאצ"ל והלח"י ? כל אלה מרדו בשלטונות שהם חיו תחתיהם, ויתרו על פת הלחם ומתו על החרב, בשביל אידאלים מחורבנים וחופש מזורגג. למה עשינו את זה ? למה הגרמנים עשו את זה ? והסינים ? והסקוטים ? והאירים ? והאמריקאים ? ועוד מיליון שמות שאני לא מכיר. למה איזה אידיוט בכלל מעדיף חופש, כבוד עצמי ושלטון משלו, על פני פת לחם עלובה ועבודה מסריחה ?

ועכשיו תשאל את עצמך לרגע שאלה אחת פשוטה: "מה אני הייתי עושה ?".
מה איתו, באמת ? 102237
כשאתה אומר "נאנסו נשים" - על מה אתה מדבר, בדיוק?
מה איתו, באמת ? 102246
אני השוויתי את ה''שקט'' ששר בקרב האוכלוסייה הפלסטינאית בתקופת המינהל האזרחי להשתקה של ילדים, רק שציינתי שבעיות יומ יומיות של אוכלוסייה הם לא משהו שהדעת סובלת התעלמות ממנו כמו שהיא כן סובלת התעלמות מ''שטויות'' של ילדים. הבעיות היומיומיות האלו יכללו בין השאר מקרים של אונס.
מה איתו, באמת ? 102248
לאמירה נאנסו נשים וההתפתלות המוזרה שאחריה קוראים הסתה!
רק משום מה הסתה נגד העם בישראל היא לגיטימית
מה איתו, באמת ? 102251
אני לא כל כך מבין למה אתה קורא לזה הסתה. אונס ורצח הם דברים יומיומים גם בחברות מערביות מפותחות ומתוקנות. הבעיה היא שאנחנו לא טיפלנו כמו שצריך בבעיות השוטפות בקרב הציבור הפלסטינאי אחרי שסיפחנו אותם אלינו. אני לא מתכוון להסית נגד ישראל, אבל גם אנחנו לא טלית שכולה תכלת. לפחות נבדיל את עצמנו מהצד השני בזה שלא נהיה צבועים כמוהם בקשר למעשים שלנו. לאף אחד אין ספק בקשר לפשעים של העם הפלסטינאי כלפי ישראל.

בשום מקום לא אמרתי שהטרור הפלסטינאי מוצדק, או שאנחנו צריכים לסבול אותו בשקט בגלל שטעינו בקשר אליהם. אני חושב שצריך להלחם בו ביד קשה. אני מסכים מאוד עם רוב המאמר, בייחוד עם המטרות שהוא מגדיר והדרך להשיג אותן. ובייחוד עם "מדיניות ברורה שלא מתגמלת טרור". וכל זה לא משנה את העובדה שהדמגוגיה הזאת בצד שלנו - שהיה להם כל-כך טוב אצלנו וזו תופעה מדהימה ובלתי מובנת שהמיליון וחצי ערבים הטיפשים האלה מורדים בנו ככה כשבעצם היה להם טוב, והם עושים טעות נוראית והם נורא מרושעים שהם לא רוצים לבנות בניינים בשבילנו ורוצים שלטון עצמאי ולא זר - הדמגוגיה הזאת מפריעה לי מאוד.

ולמה האלמוניות ? ממה אתה מפחד בדיוק ? שאני ארביץ לך ?
מה איתו, באמת ? 102475
כלומר, כשכתבת "נאנסו נשים" אין הכוונה שחיילי צה"ל השתתפו במעשים כאלה, אלא שבחברה הפלשתינית היו מקרי אונס? איך העובדה הזו מתקשרת לשאר הדברים שכתבת?
מה איתו, באמת ? 102484
חס וחלילה לא הייתי רומז דבר שכזה באופן אגבי שכזה בלי איזשהו גיבוי עובדתי.

את המידע שלי אני יודע בעיקר מאח של חבר שזכה לשרת בחייל בתקופת המנהל האזרחי, ולכן אין לי מקורות אונליין. אבל הטענה שלי היא פשוטה - המינהל האזרחי לא טיפל בבעיות השוטפות של הפלסטינאים כי הם לא עניינו אותנו (="שקט", כמו השקטה של "שטויות של ילדים"). וזו סיבה עיקרית למלחמה שלהם לעצמאות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים