בתשובה לגיל לדרמן, 28/10/02 0:06
יש לפחות טעות בסיסית אחת במאמר 102519
אכן תשובה מלומדת ידידי.

לגבי העניין של הציניות, אני חושב שאנחנו מסכימים.
למרות שלכאורה לא נסוגת מטענתך כי ראש הממשלה מעוניין בהמשך גל הטרור, ההקשר היה שונה לחלוטין.

שהרי עכשיו אתה טוען - שיכול להיות שבסיטואציה הנוכחית מעדיף שרון לא להכנס לאפיק מדיני בגלל אי אילו שיקולים, גם אם המחיר הוא המשך הטרור. מתוך הנחה שכניסה לאפיק המדיני בתנאים הנוכחים עלול להביא אותנו אל מצב גרוע יותר.

סוג טיעון כזה, הוא לגיטימי. יותר מזה, מדינאי חייב לבצע שיקולים שכאלה. (ואגב אינני בטוח שזה מה ששרון חושב, ואינני מביע דעה על הגישה הזאת).

לגבי ההתעלמות מנושא ההתנחלויות. למה נעצרת כאן? התעלמתי גם ממלחמת העצמאות, מאורעות תרפ"ט, ההתישבות העברית בגליל, ועוד ועוד. אלו הם המגבלות של מאמר מסוג כזה. אבל האמת, אני לא מסכים איתך שההתנחלויות הם גורם כל כך משמעותי.
האם בלי התנחלויות אין סכסוך? האם לא היה סכסוך גם קודם?

מבחינה מסוימת, נדמה לי, אתה נתפס אל פתרונות מהירים. (וכאן אני חוזר אל המאמר) אתה מחפש הכרעה ברורה ואין כזאת.
יש לפחות טעות בסיסית אחת במאמר 102521
כמובן שגם בלי התנחלויות היה סיכסוך שהתחיל הרבה קודם, אבל ההתנחלויות הן זרז מיותר לסכסוך וקוץ בתחת להתקדמות מדינית. (וגם נטל כלכלי מיותר על תקציב המדינה שהיה יכול להינתן לדברים אחרים, נחוצים הרבה יותר.)
מסכים 102524
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103139
לפני 67, כל אזור השרון ופרברי גוש דן המזרחיים היו חשופים לטרור יום יומי של חוליות מסתננים. ביישוב בו אני גר (באיזור בקעת אונו) ישנו אפילו מבנה ישן בעל חומת הגנה עם חרכי ירי ששימשו את תושבי היישוב להגנה עצמית מפני אותם טרוריסטים. לאחר 67, ולאחר שגשוג מפעל ההתנחלויות, "האיזור המסוכן" נדחף מזרחה, ואפשר לאיזור המסוכן הקודם לחיות בשקט. אני במקומך הייתי מעריץ את אותם אנשים שמקריבים את איכות חייהם על מנת שאתה תוכל לשון בשקט (גם אם זאת לא כוונתם).
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103142
אם זו לא כוונתם, אז למה להעריץ אותם? יכול מישהו לומר שזו טיפשות ללכת לגור במקום מסוכן כל-כך.
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103144
אולי להעריץ זו לא המילה הנכונה, אבל בוודאי ובוודאי שעלייך להודות להם.
--
ואגב, לא אמרתי שזו לא כוונתם (''גם אם זו לא כוונתם''),
--
אני משאיר לך להחליט אם זו כוונתם או לא.
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103146
א. אם בלי כוונה פגעתי במישהו שעמד לרצוח אותך, עליך להודות לי? על מה בדיוק? לא התכוונתי לעשות שום דבר, והכל יד המקרה.

ב. מדוע עלי להודות להם? יש כאלו שחושבים שדווקא ישיבתם שם מעכבת את השלום וגורמת למחבלים להתפוצץ באיזור גוש דן. אם הייתי בין אלו, האם היה עלי להודות לאותם מעכבי שלום?
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103149
א. שוב, לא טענתי שזו לא כוונתם, וכן, גם אם מישהו מציל אותך בטעות עלייך להודות לו.

ב. תגובתי באה לאחר שהוסכם כי הטרור היה קיים עוד לפני ההתנחלויות - איני מעוניין לנקוט צד בוויכוח הפוליטי הזה - כל מה שניסיתי להבהיר הוא שמי שסבור שהטרור קדם להתנחלויות, צריך להסתכל עליהן בצורה חיובית.
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103159
"מקריבים את איכות חייהם"? באמת.
בתים יפים עם בריכות שנקנו במחיר זול וכולנו משלמים על כך עד היום.
ואני לא מעריץ פשיסטים ופונדמנטליסטים שממררים את חיי שכניהם וגורמים להחרפת הסכסוך.
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103163
1) כבר אמרתי: אני לא מנסה להכריע אם ההתנחלויות מחריפות את הסכסוך או לא (אני מאמין שלא - טענת ההתנחלויות היא דמגוגית במפגיע, אבל אין לזה שום קשר לטיעון שלי). כל מה שניסיתי להגיד הוא שמי שמאמין שהטרור קדם להתנחלויות, חייב להכיר בערך הביטחוני שלהן.

2) אני לא יודע אילו מתנחלים אתה מכיר, אבל לאילו שאני מכיר (ואני מכיר די הרבה) אין בריכות, ואולי הדיור זול, אבל כל דבר אחר ייקר ומסורבל (נסה לחשוב על כמות ספקי השירותים שמפחדים להגיע להתנחלויות). כמו - כן, כיצד בדיוק הם ממררים את חיי שכניהם? ישנם כפרים שלמים בגדה שכל כלכלתם מבוססת על ההתנחלות השכנה. שאל את ההנהגה המבוגרת של אותם כפרים מה עדיף - שלטון פלשתיני או שלטון ישראלי. הם יישמחו לענות לך.

בלקסיקון המושגים שלי, אנשים שמופצצים את עצמם בלב ישובים אזרחיים הם אלו הממררים את חיי שכניהם ולא להיפך.
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103166
אתה מתעלם מהתעללויות של המתנחלים בפלסטינים בשווקים, במטעי הזיתים ועוד.
תלותם של הכפרים בהתנחלויות אינה אלא יצירת מעמד של עבדים ואדונים בשטחים הכבושים שעכשיו מתפוצץ לנו בפרצוף, תרתי משמע.
למרות שחיתות ההנהגה הפלשתינאית, רוב רובם של הפלסטינים יעדיפו אותה על פני שלטון כיבוש זר, שאינו טוב בהרבה. (ניחא אם היה מדובר במנדט הבריטי שהיה רחוק מרחק שנות אור משלטון הכיבוש הישראלי)
יש לפחות טעות בסיסית אחת בתגובתך 103237
מתי לאחרונה נעשה שימוש באותם חרכי ירי? שנות החמישים?

אם אתה ישן בשקט בימים האלה כנראה אינך נוסע באוטובוסים. אותם אנשים נהדרים שמקריבים את איכות חייהם הצליחו להביא את מצב הבטחון האישי במדינה לשפל חסר תקדים. הם גם אותם אנשים שעושים כל מה שביכולתם למנוע את הקמת גדר ההפרדה, עד כדי כך הם מעונינים להנעים לך את שנתך.
עמדות השמירה 103309
עמדות שמירה כאלו (מבנים עם חומה בעלת חרכי ירי) יש המון בשרון - אך כולן, ללא יוצא מן הכלל, הוקמו בשנות ה-‏30' וה-‏40' על רקע המרד הערבי ומלחמת העצמאות. לאחר המלחמה לא היה בהן שימוש.
ואגב, טרור הפידאיון פסק לחלוטין במבצע קדש, 1956, (ולא 1967 כמשתמע מתגובתך) - השבוע לפני 46 שנים. מסתבר שלמלחמה האימפריאליסטית שהיסטוריונים אוהבים להוקיע היתה בכל זאת תוצאה חיובית בדמות 11 השנים השקטות ביותר בתולדות מדינת ישראל. ב-‏11 השנים הללו כולן, נהרגו פחות ישראלים בפיגועים מאשר בחודש אחד של שנת הדמים 2002.
(טיפ למעוניינים: אפילו בצומת קרית-שאול, על גג מגדל המים ממערב לצומת, יש עמדת שמירה כזו - חומה עגולה עם חרכי ירי).
עמדות השמירה 103412
1) מדוע להתסכל רק על הפשט? גם אם בין 56 ל 67 היתה התקופה השקטה ביותר (אין לי את הנתונים לאשר או להכחיש), אין זה משנה כי עדיין פניהן של מדינות ערב היו למלחמה (כמו שהוכח ב 67, שאמנם אנו יזמנו אך בלית ברירה), והשקט היה כנראה סוג של אגירת כוחות או איזושהי אסטרטגיה מחושבת (השקט שלפני הסערה).

2) נכון, ישנם מתנחלים שמתעללים בפלשתינים (מיעוט קטן אך יש להוקיעו בכל תוקף), אז זה כאין וכאפס לעומת ההתעללויות שאנו חווים יום יום. מדוע כשמתנחלים יורים על מוסקי זיתים ישנו גינוי נרחב מצד כל השמאל בארץ (ובצדק), אך כשפלשתיני מפוצץ עצמו בלב ישראל, אף לא אחד בשמאל פוצה פה?

3) כל רעיון גדר ההפרדה הוא מקסם שווא. זהו ניסיון לטפל בסימפטומים (שאולי יעבוד לזמן קצר מאוד) ולא בבעיה. כמה נקודות לגבי גדר ההפרדה:
א) פרט לחומת סין, כל הגדרות וקווי ההגנה בהיסטוריה הוכיחו עצמם כבלתי יעילים (קו מאז'ינו, קו בר-לב וכו')
ב) איך מקימים גדר במרחב התפר כשהישובים היהודים והערבים מעורבבים זה בזה? מה עושים במקרה כמו בקא אל גרביה (בתוך הקו הירוק) ובקא אל שרקיה (מחוץ לקו הירוק)... התפוחים הרקובים בקרב ערבי ישראל (איני מתכוון להוציא רעה על ערביי ישראל, אך יהיה זה תמים להתכחש לקיומו של קומץ אשר כן מעוניין לתרום למאבק האלים) תמיד יוכלו לעזור לשכניהם ולקרובי המשפחה מהכפר הסמוך.
ג) מדוע פתרון אשר יפריד משפחות, יהפוך את כל הגדה לסיר לחץ, ויפקיר את הפלשתינים לשלטון מושחת, נחשב יותר הומני ומוסרי מטרנפר מרצון?
ד) האם לאחר שסיר הלחץ הזה יתפוצץ (וזה יקרה לאחר שהפלשתינים יוכלו להתחמש ללא הגבלה, וגם לאחר שאוכלוסיתם תגדל משמעותית) הגדר המסכנה תוכל להגן עלינו מפני צבא אמיתי?
ה) איך מונעים מאדם עם מוטיביציה לפגע, לפגע? מדוע שגדר תעצור אותו? הרי גבול מוגדר ורשמי לא עצר אותו לפני 56...
ו) מי ימנע מהפלשיתינים להכניס צבא זר לשטחם? (כמו צבא עיראק למשל...)
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103432
לידיעתך, גם לפני 1967 לא התקיימה גדר הפרדה, בוודאי לא המפלצת האלקטרונית הנמצאת בהקמה. ועדיין, הגבול היה שקט.
גם חומת סין לא בלמה בסופו של דבר את קריסת הקיסרות כפי שהיתה אז, עם חדירת אימפריאליזם - יפני ומערבי - מחופי הים.
מכל מקום אם אתה רוצה להעביר את המסר "כל רעיון גדר ההפרדה הוא מקסם שווא." - אין לי בעיה עם המשפט הזה. ועדיין, דומה שהציבור בעורף הישראלי זקוק להפוגה מבעיות הביטחון כדי לטפל בנושאים נוספים - שלטעמי בוערים יותר. החברה הישראלית אינה מגובשת כמו הפלסטינית, והנשברים פשוט עוזבים אותנו בשקט לארצות הרווחה. משבר השירות בצה"ל מחריף, ויש לא מעט צרות אחרות שרק מצטברות כל עוד ההנהגה שקועה רק בניהול הסכסוך עם הפלסטינים. גם אם הגדר היא מקסם שווא יקר, אנו זקוקים להפוגה שתביא כדי לטפל בבעיות הבוערות שנדחקות כל הזמן לשוליים.
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103513
עניין גדר ההפרדה היה תשובה לאייל האלמוני, ולא לך. החלטתי לענות לכולם בהודעה אחת.

אני לא מסכים איתך לגבי חוסנה של החברה הישראלית. אני דווקא הופתעתי לטובה בנושא זה. ראה איך בארה''ב מצליחים שני צלפים באיזור מצומצם, להטיל אימה על מעצמה שלמה, ואילו אצלינו, ארץ אשר חווה טרור על ימין ועל שמאל, האוכלוסיה למדה להתמודד ולהמשיך בחייה.
החוסן הלאומי והבעיה היהודית 103518
האם אכן כך? תנסה לחשוב על החברה הישראלית באוקטובר-נובמבר 2000. אנשים פחדו לצאת מהבית, ללכת לקניונים, לנסוע באוטובוסים וכו'. נכון, זה עבר אחרי כמה חודשים כשהאנשים הבינו ש"אין ברירה וצריך להמשיך לחיות". בארה"ב הם הספיקו לחיות במצב הזה פחות מחודש, כך שאין לנו, לדעתי, בסיס מספק להשוואה.
חוסן חברתי 103823
אני דווקא מסכימה עם עמית. למה ציפית? שאנשים יישארו סגורים בבית במשך שנים? החברה הישראלית, כמו כל חברה, מתמודדת, אבל לדעתי ההתמודדות היא התמודדות אומללה מתוך חוסר ברירה ולא מתוך חוסן. אין סיבה להעלות על נס את הקונספט של "ממשיכים בחיים כרגיל", כשאין אלטרנטיבה. האלטרנטיבה האחת שאני רואה היא עזיבת הארץ, וכיוון שהגירה היא אחד הדברים הקשים ביותר לביצוע, היא מרתיעה מאוד - יותר מרתיעה מהסיכוי הסטטיסטי להתפוצץ בפיגוע.
אם הייתי מספקת לכל אזרח ישראלי אזרחות למדינה שאינה ישראל ושעברית היא השפה המדוברת בה, נדמה לי שיהיו קופצים רבים.
חוסן חברתי 104031
גם על מדינות שהשפה בהם היא אחרת יש לא מעט קופצים.
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103613
מה דעכם על העמדה המוצגת ב-
אם נזנח לרגע את הוויכוח המונוטוני ואף לאקוני לעיתים של ימין ושמאל, זו יכולה להיות בהחלט נקודת התחלה חדשה.
הרעיון של תנועה שדוגלת בערכים הבסיסים ביותר של ההומניזם, תוך דגש על נושאים אזרחיים לחלוטין (מבלי להכנס להתכתשות המסורתית של שמאל-ימין), נראה לי מאוד מסקרן..
מעניין מאד. 103622
על פניו, נשמע מעודד.
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103631
הרעיון הכללי מעניין ומהווה פוטנציאל לשינוי מבורך.
עדיין יש מכשולים רבים, ובהם קבוצות אוכלוסייה שאינן פתוחות להשקפות מסוג זה. כמו כן, עקב התפיסה של זרם נפרד מהפוליטי, סביר שתעבורנה שנים בטרם יתחיל זרם זה להשפיע ממש גם על המפה הפוליטית לכיוון הרציונלי יותר (לדעתי).
בעיני, עדיף יהיה להקדיש לנושא זה מאמר בפני עצמו - התייחסות אליו בתגובות צדדיות עושה עוול לרעיון חשוב שיש לדון בו בצורה מעמיקה יותר.
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103642
רק בשביל הקישור הזה היה שווה ללכת לאתר (ולא שאין שם עוד המון דברים מעניינים אחרים:
"אתה הופך ל'אינטלקטואל מכובד' אם אתה משרת את השלטון, ולא מתוך התנגדות לשלטון - יצחק לאור מראיין את נועם חומסקי"
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103645
כן? אני דווקא חשבתי שלהיפך - עמדה שתומכת בשלטון ישר הופכת אותך למוקצה אצל האינטלקטואלים. או משהו כזה.
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103657
גם לי נראה שההיפך הוא הנכון, (למשל, מקרה פפה והחוג להיסטוריה באוניברסיטת חיפה). אבל אולי מדובר באופנות שמשתנות (פעם זה אופנתי ללכת עם הזרם, ופעם זה אופנתי למרוד בו)
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104030
האם הליכה עם הזרם בזמן שבו נחשב אופנתי למרוד בו יכולה להחשב כמרידה באופנה של אי הליכה עם הזרם?
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104034
זה כמובן תלוי אם האופנה הולכת עם הזרם או אם הזרם מורד במי שהולך נגדו...
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104036
יש לך קשר לאלפרד מקפון את קפון ניקוי שטיחים וגביית דמי חסות בע"מ בצ'יקגו?
אם כן אז אני מסכים עם כל מה שכתבת אי פעם.
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104038
מר פופק, אתה משתף פעולה עם מעלימי מס?
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104040
האמת היא שקיבלתי היו בפעם הראשונה בחיי תלוש משכורת מסודר ואני חייב להודות שאני מאוד מזדהה עם אותם מעלימי מס ואני משתוקק להיות אחד מהם.

האם אתה מכיר מישהו שיוכל ללמד אותי איך מעלימים מס?

כשאני חושב על זה, השם מעלימי הכנסה מתאים יותר. מי שמעלים לי את המס זה המדינה, לא?
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104039
לזה אתה קורא ניקוי? הם מגלגלים אנשים בתוך שטיחים! אין פלא שאתה כותב כל כך הרבה על חומרי ניקוי.
הם מנקים גם שטיחמוס? 104044
הם מנקים גם שטיחמוס? 104054
נדמה לי שהם גם בעסקי בניה (בעיקר יציקת יסודות), אז אולי
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104066
אצלנו במשפחה יודעים להעלים גם אנשים..
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103664
הכוונה היא בעיני התקשורת והממסד.

אינטלקטואלים אשר חושפים את מוקדי הכוח האמיתיים בחברה, מבקרים את התקשורת ומציגים את האינטרסים האמיתיים שמאחורי הצהרות ה''שאיפה לאובייקטיביות'' שלה, ואשר מבצעים ביקורת חברתית ומדינית בצורה עמוקה, עקבית, נחושה ורצינית - זוכים על פי רוב לבוז כללי.

קרא את המאמר, או את ספרו של חומסקי, לפרטים נוספים.
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 103825
אם הבנתי נכון, ההתייחסות של חא"י היא לערבים אזרחי ישראל בלבד, כך שאינה מספקת חלופה לדיוני ימין/שמאל בנוגע להתמודדות עם הפלשתינאים (שאינם אזרחי ישראל).
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104068
התקשרתי אליהם ודיברתי עם בחורה בשם עירית וקישקשתי איתה קצת. כפי שמופיע באתר, מטרתה של חא"י היא ליצור תנועה *א-פוליטית* שתשים את עניני האזרח לנגד עיניה, מול הגופים והמנגנונים שדורסים אותנו בחיי היום יום. "זה טוב ויפה" השבתי לה, אבל אנחנו לא חיים בשוויץ...ובכל זאת, מה לגבי העימות עם הפלסטינים, לדוגמה?
עירית ענתה לי שהיא מאמינה שקודם כל יש להכיל בישראל את הפלורליזם, את הערכים ההומינטריים הבסיסית (סובלנות, כבוד הדדי, שיוויון, אחווה, וגם חופש), כלומר להשיב לדמוקרטיה את רוחה. מדינה שכזו, שהפנימה את הערכים הללו, תנהג כך גם במדיניות החוץ שלה ותדע להגיב טוב יותר עם מדינות אחרות ותרבויות אחרות. (גלעד דנבום הזכיר את המאמר של חומסקי שמצויין באתר, ובו (לקראת סופו) הוא גם נוגע ברפרוף במדיניות החוץ הרצויה של ישראל).
אבל אני מסכים עם עמית, זהו אכן נושא מורכב ומלא כרימון בנושאים לויכוח.
שאלתי את עירית אם אוכל לראיין אותה מתי שהוא, ולדון בכמה מהרעיונות הללו בצורה קצת פחות שטחית.
מתי שהוא כשיהיה לי זמן אני גם אעשה זאת...
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104077
הרעיון יפה ולא חדש. מדינת ישראל מתמקדת בסכסוך החיצוני כדי לדחות את הטיפול בבעיות הפנים, בעוד שדווקא טיפול בבעיות הפנים יניב, בסופו של דבר, גם רפואה בענייני חוץ.

אני חושבת שזו גישה בריאה שאולי אף תוכיח את עצמה. לצערי, כנראה לעולם לא נדע, כיוון שאני לא מצליחה להעלות בדעתי פעולה ריאלית שתשנה את ההתנהגות של ציבור שלם. מכאן שכל שנותר לנו הוא להתמקד בבעיות החוץ הבוערות.
מה עניין גדר הפרדה לתגובתי? 104565
האמת שגם אני לא רואה משהו מעשי קורה בזמן הקרוב, אבל מצד שני, אני חושב שצריך להשתדל ולקדם מגמות שכאלו לטווח הארוך, שאולי יצמיחו פירות אחרי המלחמה הבאה.
וכמו ששר מאיר אריאל, ''ובינתיים מדממים...''
12 שנה אחר כך, יש סימנים ראשנייים לשינוי. 604164
עמדות השמירה 103444
"אך כשפלשתיני מפוצץ עצמו בלב ישראל, אף לא אחד בשמאל פוצה פה?"

מה?
אלוהים, כמה שטויות. 103658
1. האמירה שלך, שכביכול אף אחד בשמאל לא מגנה פיגועי התאבדות היא דמגוגית ושגויה לחלוטין: אחרי כל פיגוע יש הודעת גינוי וזעזוע ע"י כל הגורמים הפוליטיים בארץ, בפרט השמאל. לגבי הדיון "מי פוגע במי יותר", אני זוכר שהוא התקיים לפני מספר חודשים ואינני מעוניין לחזור שוב להשוואת ההרג והסבל כתוצאה מהסגר וכד' להרוגי הטרור. בוא נגיד שלעולם לא נסכים, כנראה, על הנקודה הזו.

2.גם הטיעון הראשון שלך הוא דמגוגיה. את הטרור מלפני 1956 אתה מגייס לצרכיך, אבל השקט שבין 1956 ל- 1967 לא יכול לתמוך בטענה ההפוכה. אתה מתחמק בטיעון מעורפל על 'השקט שלפני הסערה'.
3. סעיף 3ה שלך הוא נקודה חשובה. איך מונעים מאדם שיש לו מוטיבציה לפגע, לפגע? את הפתרון שלי אתה עשוי לא לאהוב: מפחיתים את המוטיבציה שלו. וזאת ע"י הסכמי שלום.
אלוהים, כמה שטויות. 103681
הסכמי שלום! נכון! כל כך פשוט- איך לא חשבנו על זה קודם?!
מאיפה הבאת את זה? 103679
בין השנים 57 ועד 62 נהרגו בתקריות אש מעבר לגבולות ישראל 33 אזרחים וחיילים ישראלים. באותן שנים נרצחו ע"י מסתננים עוד 25 אזרחים ישראלים.
עד 67 נהרגו ע"י גדודי השיבה של הפתח עוד 8 ישראלים. ואינני מדבר על עשרות הישראלים הפצועים בעשרות פיגועים של הטרור הפלסטינאי של אז.

אינני יודע מה גילך אך השנים האלה לא היו 11 השנים השקטות ביותר בתולדות ישראל.
מאיפה הבאת את זה? 103683
נתוניך אינם סותרים אותי כלל. מדוע?
בין 48-56 נהרגו יותר מ-‏6000 ישראלים (מלחמת העצמאות, מבצע קדש והתקפות פידאיון).
בין 67-75, שוב נהרגו אלפי ישראלים בעיקר בשלוש המלחמות ששת הימים, ההתשה ויוה"כ.
בין 75-86 - בתקופה זו היתה מלחמת לבנון, שוב מאות הרוגים.
בין 13.9.93 - 27.9.00 - 256 אזרחים וחיילים הרוגים בשטחים לא כולל אירועים אחרים כמו אסון המסוקים.
במלחמת הימים הנוראים, עד כה, 647 אזרחים וחיילים הרוגים.
(לשני המשפטים האחרונים, המידע בא מאתר משרד החוץ:
בקיצור, חרף נתוניך - טעית. מאז עצמאות ישראל, אלו היו אכן השנים השקטות ביותר (אף שלא היה זה שקט מוחלט).

לגבי גילי, הארכיבאי ישמח לתת לך מספיק מידע...
מאיפה הבאת את זה? 103685
מצאתי שבאתר משרד החוץ יש גם על פיגועים לפני 1967:

שימו לב טוב:
בין 1 באוקטובר 1962 ל-‏31 בדצמבר 1964, כולל, לא נהרג או נפצע אף אזרח ישראלי בפעולת טרור.
ההרוג האחרון - 26 אפריל 1960, הבא אחריו - 31 במאי 1965.
אם זו לא התקופה השקטה ביותר שהיתה לישראל, אינני יודע איזה שקט אתה צריך.
דממת הקבר, כמובן. 103687
מאיפה הבאת את זה? 103740
יא חביבי. אפשר לחלק איך שרוצים, תלוי מה רוצים להוכיח. מה שאני רוצה לומר: אין אצלנו כזה דבר "השנים השקטות". מן הרגע שהחל הסיכסוך אנחנו מצויים בעימות אחד ארוך ומתמשך. מבחינתי השנים השקטות יכולות להתחיל אך ורק ביום שייפסק העימות. עד אז כל צירוף מלים שמנסה לסבר את אזני הינו אך ורק מלל קוסמטי.
עושה שלום במרומיו 103757
הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ואימרו אמן

(מתוך תפילת קדיש - אם אינני טועה).
אכן עלי להצטרף לכליל, ולקבוע בצער רב שאין דבר כזה ''סיום העימות'' בימי חיינו. לא במקרה תפילת השלום נאמרת דווקא בבית הקברות - המקום היחידי ששוכניו הגיעו אל הנחלה ואל מנוחת הנצח.
דברי הוצאו מהקשרם. 103787
שאלת לאיזה שקט הבחור הלז שואף, ואני הגעתי למסקנה שהוא שואף לדממת הקבר. אשר לסיום העימות בימי חיינו - מי יודע? אני מתכוון לחיות לפחות עוד חמישים שנה, חמישים שנה זה הרבה זמן.
דברי הוצאו מהקשרם. 103789
בעוד שייתכן שלום בימי חיינו, הוא לא יסיים את העימות, ולראיה ה''שלום'' עם מצרים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים