בתשובה לעמית מנדלסון, 28/10/02 11:57
פירוש רשכ''ג 102639
לאו תרתי דסתרא, לפי שהראשון אין סיבתו אלא שהקהל יטעה ויחשבך לכסיל ובער, והשני שהכסיל הוא שיגבה לבו ויהיה כסיר נפוח, שנאמר "כקול הסירים תחת הסיר, כן שחק הכסיל" (קוהלת ז,ו). הוי אומר, בפרהסיא יפה שתיקה לחכמים, וביחיד (מה שקורין בלעז אי-מעייל) הקהה שיניו בבחינת והסר מכשול בפני עיור, שנאמר "והכסיל בחשך הולך" (קהלת ב' י"ד).

ומה לכם הולם יותר לשיח החכמים שלנו מ:"כשחוק לכסיל עשות זִמה" (משלי י' כ"ג)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים