בתשובה לטווידלדי, 31/10/02 2:21
לא מדויק 103213
ככל הידוע לי, יש א-סימטריה בהלכות שמירת נגיעה למיניהן. לגבר מותר לגעת באשה בתולה, זו האשה שחוטפת. לכן גבר יכול לטפל בעשרים נשים פצועות בשטח בלי שום קשר לפיקוח נפש, ואילו בתולה יכולה לטפל בעשרים גברים פצועים בשטח רק משום פיקוח נפש.
בכלל לא מדויק 103241
דווקא לא. האיסור החמור של נגיעה, ראייה ושמיעת שירה הוא על הגבר: לו אסור לגעת באישה. האיסור של אישה הוא לא להכשיל את הגבר, קוראים לזה "לפני עיוור לא תשים מכשול". כך שלמעשה יש בעיה קשה יותר לגברים בסביבת נשים מאשר הפוך. כל זה כאשר לא מדובר בפיקוח נפש.
פיקוח נפש דוחה הכל חוץ משלוש מצוות ספציפיות. ואין שום א-סימטריה בזה.
סתם שתדעו.
ובעניין דעה אישית - זה עצוב בעיני שדברים שיכולים להמנע כל כך בקלות, קורים שוב ושוב. כמו ילד שטובע בדלי, וילד שלוקח כדורים של אמו או שותה אקונומיקה או אלף דוגמאות אחרות. לימוד עזרה ראשונה זה חשוב, אבל עוד יותר חשוב חינוך למניעה. ועד כמה שאני מכירה, החברה החרדית היא בין המקומות עם המודעות הנמוכה ביותר לכך (לדוגמא צעצועין עם תוי תקן, בטיחות בבית וכד').
אולי בנאלי, אבל נק' למחשבה.
בכלל לא מדויק 103266
אכן - בסרט ''טהורה'' שהוקרן השבוע, הסבירו שבזמן הנידה, אם הגבר חולה, אשתו יכולה לטפל בו (ולגעת בו) דרך חציצת בגד. אם האשה חולה, לגבר אסור לטפל בה, ולא לגעת בה גם דרך בגד, שמא יתקוף עליו יצרו.
בסרט ''טהורה'', שראיתי מזמן 103400
(בפסטיבל הסרטים בירושלים), כמעט כל מה שמופיע בתור ''הלכה'' לא מדוייק. כולל הטענה הזו (שהיא רק לדעה מסויימת אחת, שכבר לפני כמה מאות שנים ישב אחד מגדולי הרבנים דאז ודחה אותה). לא בעיה למצוא מה שרוצים, תלוי איזה ספר קוראים.
בסרט ''טהורה'', שראיתי מזמן 103440
לק"י
באמת אין פה אף אחד שמבין?
ההיתר אינו קשור עם פיקוח נפש. ממה הוא נובע? קצת ארוך. באשר ל"טהורה" לא ראיתי. אבל לפי מה שמצוטט משם זה סרט שרלטני.
אליצור
זה אכן סרט שרלטני ומניפולטיבי. 103486
ספק אם פה המקום לפתוח דיון בשו''ע ונו''כ, מרדכי ורמב''ם. אני לא מתכוון לעשות זאת, ולו מחוסר זמן וספרים תחת ידי. אבל אם אתה רוצה להסביר, בשמחה.
שתי נקודות - 103495
לראשון שמפרש את ראשי התיבות לק''י.
לא קונה ישראלי? (או יפני) 103523
או ירקוני
שתי נקודות - 103527
לישועתו קיויתי? יהההההההה! (עפ"י פא"צ, בהודעה שהלינק שלה נמסר כאן איפשהו).

או: לניסים קיויתי ייחלנו - אנחה משותפת לצופי בוני גינזבורג, וגם על זה התנהל כן דיון קצר לאחרונה.

בקיצור, מר ו., במקום לבטל את זמנך בהרצאות של המדען הראשי של דוד גוגל, מוטב שתשנס מותניים ותתרכז בדברים החשובים בחיים.
באמת, מר וייל 103535
תגיד לו במקום זה מה המבנה הטופולוגי של האייל?
בפרט עם מנגנון התגובות הנוכחי, זה הופך להיות מין עץ גדול עם לולאות שיוצרות בלונים כמו שלי כשהם מקשרים לתגובה 103527

ועתה אצא לי למסוק זיתים בכרם מהר"ל

___________
ומי שרוצה טרמפ שיבקש מערן באיציק את הסלולרי שלי
באמת, מר וייל 103539
אתה באמת צריך הרצאה על גרפים ציקליים? צא למסוק את זיתיך, ותיזהר ששום מתנחל מבולבל לא יירה עליך.
באמת, מר וייל 103558
יהיה באמת מעניין להריץ את אחת השיטות הללו:
ולראות מה יתקבל :-)
באמת, מר וייל 104771
לינק נפלא.
תודה.
... 103611
תגובה 93928
אכן כך. תודה. 103617
לישועתך קיוותי ה' 103532
כשהי' בסוף הר"ת הוא תחילתו של אחד הקיצורים המקובלים לכתיבת שם א-להים.
יש נקודות?
לישועתך קיוותי ה' 103634
שכ''ג היה קרוב, האלמוני נתן קישור, ואתה ענית נכון (אבל שלישי). חלקו את הנקודות ביניכם.
לישועתך קיוותי ה' 103636
הנקודות שלי הולכות לאהמ''ה, השתמשתי בלינק שלו בלי בושה.
לישועתך קיוותי ה' 103698
יופי. הרבה יותר קל לחלק שתי נקודות לשניים מאשר לשלושה.
תימנים משתמשים בלק''י במקום בס''ד 103832
תימנים משתמשים בלק''י במקום בס''ד 106354
תגיד לבשן, מה קרה פתאום שהפכת לאלמוני?
בסרט ''טהורה'', שראיתי מזמן 103531
''טהורה'' בא להעביר את חוויותיהן של נשים שונות ויחסן לטבילה במקווה ולשמירת שבעה נקיים. רוב המידע שמובא בו, מובא מפיהן (הפירוט של איסור נגיעה בזמן מחלת האשה הובא מפי חוזרת בשאלה). מה שלא הובן מפיהן הוא הסיפור על מרד הנשים במקוה במצרים, והרמב''ם שפסק בעקבות כך שאשה מורדת תגורש.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים