בתשובה למיץ פטל, 10/10/00 9:12
ובכל זאת 10540
בכל זאת יש עדיין יהודים שעולים להר הבית. לא בגלל שהם לא דתיים, אלא בגלל שלא כולם מסכימים עם האיסור. כדרכנו היהודית בקודש, תמיד יש לפחות 2 דיעות בכל נושא. יש המהדרין ועולים להר הבית ערב חתונתם..
ובכל זאת 10541
אין שום מחלוקת מהי ההלכה.
בעליה להר הבית ישנם כמה איסורים, כל אחד לפי מדרגת הטהרה של האדם. המצב כיום הוא שכולנו טמאי מתים ולכן אסורים להכנס לשטח מסויים בהר., אולם אנחנו יכולים להטהר מטומאות אחרות ועל כן ישנם אזורים המותרים לכניסה. על ידי איחוד ל השיטות היכן בדיוק היה בית המקדש ניתן בקלות לקבוע מקום אליו לשיטת *כל הדעות* מותר להכנס להר הבית לאחר טבילה.

אריאל שרון עשה מעשה חמור מאין כמוהו בחללו את קודשי ישראל, בהכנסו בטומאה להר הבית. תביעתנו המוחלטת לשליטה עולמית ובלעדית על הר הבית וכאבנו ששועלים עדיין מהלכים בו, איננה בשום פנים ואופן מכשירה חילול הקודש שכזה גם אם הוא מתלבש במניעים לאומיים. כמובן השארת השועלים בהר הבית וכ"ש הפקרתו בידיהם, גם הוא חילול ה'.
ובכל זאת 10544
According to your view, does it make sense to control the temple mount without building there a temple?

Otherwise, what do you think should happen there once we make it a part of Israel?
ובכל זאת 10549
1. כן.
2. לא הבנתי. מה יקרה מתי?
ובכל זאת 10552
Clarifying:

2. Should the temple mount remain an empty area where nobody is allowed to step? Should the existing mosque be demolished? Should any other structure be built there?
ובכל זאת 10554
המעמד של הר הבית הוא לא תוצא של אירוע מקרי או הזדמנות פוליטית, הוא משקף את המצב המוסרי הכללי של עם ישראל. לכן התשובה היא כן לשלושת השאלות אבל היישום, בדרך הטבע יארך שנים על מנת שלא נחזור למצב המתואר בנבואות נביאים בו העם לא ראוי לבית המקדש.
יחד עם זאת יתכן שינוי שלא בדרך הטבע ובמצב זה לא אצטרך להסביר כלום לאף אחד.
ובכל זאת 10564
Do you see a similar moral attitude in the bible about the second temple?
ובכל זאת 10570
אמנם עיקר התייחסותי היתה לבית ראשון אולם גם מקומו של בית שני לא נפקד. ספר עזרא מצייר תמונת מצב מאוד לא מחמיאה של העולים מבבל (''והבאתם את הגזול ואת הפסח...'')ונבואת חגי זכריה ומלאכי שחיו באותה תקופה, כוללת גם הם מספר גינויים בסגנון.
בנוסף לתנ''ך, שנחתם בתחילת ימי הבית השני, תוכל למצוא גם בדברי חז''ל התייחסות למצב בו קיים מקדש ככלי ריק מתוכן (''בית חרב החרבת, קמח טחון טחנת'')
ובכל זאת 10573
גם ישוע לא מי יודע מה התלהב ממה שקרה במקדש, וחזה את נפילתו (טוב, ''חזה'' זו מילה קצת חזקה לאור העובדה שכל העסק נכתב שנים רבות לאחר חורבן בית שני...).
ובכל זאת 10578
In this case, what would you say that came first: the building (or reconstruction) of the temple, or a reforming of the morals?

And, if we consider the role of Koresh in these happenings, were his actions a natural or a super-natural event?
ובכל זאת 10582
עד עכשיו הצגתי את הדברים באופן בו העליה המוסרית קודמת למקדש אולם מכיוון שתמיד אפשר לתקן ואילו את המקדש בונים רק פעם אחת, ברור שתיקון מוסרי כלשהוא יקדם לבניין המקדש והוא ימשיך לאחר בנינו וכתוצאה מהשפעתו המבורכת. העניין הוא כמובן לקבוע מתי זה יקרה וזה דבר שאין לי מושג איך לעשות אותו לא נותר לי אלא לסמוך בעניין זה על אלו שקדושתם מספיקה להכריע בעניינים אלו.

החלוקה בין מה שטבעי למה שלא טבעי היא חלוקה מלאכותית שנגזרת מהמצב בו אנו שרויים. במצב אליו אנו שואפים בו להקות נביאים מתגודדים סביב הבאר (בצירה כמובן) המקומית... מה שנראה כיון בלתי טבעי יכול להראות טבעי מאוד.
ניתן להסביר כיצד כל פעולה ופעולה במקדש פועלת מוסרית במושגים זמניים שיתאימו לקורא בן זמננו אולם מטבע הדברים ההסבר יפספס את הנקודה ולפעמים יהיה ניחוש גרידא.
ובכל זאת 10585
The reason I introduced Koresh into the discussion was because in his case an earthly political action and the desired religious operation were happening together.

On the practical, political level, would you also say that the decree of Koresh was essential in the events that led to the (re)construction of the temple?

Is it correct to say that the behavior of the jewish people had an influence on the actions of Koresh, either from a religious or a political level?
נשברתי 10598
ממממ, האנגלית שלי שנרכשה בידי עמל מקריאת ספרות מחשבים מקצועית, לא ממש מספיקה בכדי להבין את אנגליתך המשובחת.
decree of Koresh?
actions of Koresh?
אנא הסבר בדיוק מה כוונתך במושגים אלו מכיוון שהאופן בו אני מצליח לקשר בין "קודש" ,פעלים, ושמות עצם הוא קצת שונה ממה שהצלחתי להבין משאלותיך.
נשברתי 10604
מצאתי פתרון זמני (ומאד מסורבל) לעברית - אני מתנצל מראש על טעויותי

תרגום (פחות או יותר) של ההודעה האחרונה:

הסיבה שהבאתי את כורש לדיון היא מפני שבימיו אירעה פעולה פוליטית-מעשית שהיתה בו בעת גם
התרחשות דתית רבת חשיבות הכוונה היא להצהרת כורש המפורסמת

במישור המעשי הפוליטי האם זו גם דעתך שהצהרת כורש היתה חיונית בשרשרת האירועים שהובילו לבניית
(או שיקום) המקדש?

והאם אפשר לומר שמעשיהם של היהודים השפיעו על פעולותיו של כורש בין במישור הפוליטי בין במישור הדתי
דרך התערבות אלוהית?
נשברתי 10607
כמו שאתה יכול לנחש, החלפתי למרבה המבוכה את כורש בקודש לאורך שני תגובותי האחרונות. כמובן הפונטים אצלי ממש פיצפונים, הרצפה עקומה, וכדאי שאשתוק.

כן הצהרת כורש היתה בוודאי הכרחית. וכן לפעולותיהם של היהודים ובעיקר עזרא ונחמיה היתה חשיבות פוליטית מכרעת במהלך העניינים.
כורש 10617
אם אנחנו מסכימים על החשיבות של הצהרת כורש, השאלה שלי היא האם לדעתך ההצהרה הזו ניתנה כתוצאה של התערבות אלוהית מיוחדת ''על טבעית'' או שהגיעה כתוצאה מפעילות פוליטית אנושית
כורש 10624
פעולת ההתערבות האלוקית יכולה לבוא לידי ביטוי גם בפעולות אנושית. במקרה דנן אי אפשר להתכחש לשני המרכיבים, מכיוון שהנבואות בחמשת הספרים שהזכרתי בפירוש מזכירים את שני הגורמים.
כורש 10675
הדו-צדדיות הזו באמת עושה את הצהרת כורש לאירוע מעניין בעיני.
למשל ,האם להבנתך כורש פעל רק כשליח האל ,או שהיהודים גם הפעילו עליו לחץ פוליטי כדי שיפרסם את אותה הצהרה?
במילים אחרות ,האם סביר לשער שהיהודים פעלו במישור המעשי-פוליטי כדי לשוב לארצם ולקומם את המקדש?
Contact me via email 10587
zeshesham@netscape.net seems to be invalid
Thanks

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים