אלמונים משורשים פסטו עם שחר 106023
תגובה ל-תגובה 105945

מי בכלל ביקש ממך לחשוב עלי בכלל? עזוב את קוראי האייל עצמם בשקט והתחל להגיב לתוכן הרעיונות שלהם. אין לך מה להגיד לגבי התוכן? סתוק במקום להתחיל לדבר על האנשים עצמם!
אתה רוצה קהילה? בנה לך קהילה והשאר אותי בחוץ. יחסי חברות, מכרות ואויבות אישיים אני מחפש בעולם האמיתי ולא בפורומי האייל (פה אני מחפש רעיונות ודעות של אנשים נבונים ולשמחתי לא חסרים פה כאלה, למרות כל האלמונינים הקשקשניים).

אתה אולי מסורס ואולי לא (אתה לא ממש מעניין אותי) אבל אני לא בטוח שאתה מסורס בגלל התנהגות המערכת ולא בגלל הסכין הארשי שאתה מחזיק בידך. את ההערות הארשיות סלך, החסרות כל תוכן מינימלי, הסאר לעצמך. אחרי שאני אכיר אותך (אני מקווה שלא) אני אולי ארצה לשמוע מה אתה חושב עלי.

בקיצור: אם אתה מרגיש מסורס, אבל בכל זאת נשאר לך איזה צ'ופצ'יק - חתוך גם את מה שנשאר.

(אביב שנמאש לו מאיילים אלמוניים, ארשיים ולא ארשיים כאחד)
על קמסא ובר קמשא חרב האייל 106051
חביב,
מאז ימי מיכאל שרון לא נתקלתי בתגובה כזו תוקפנית/עליהומית, ועוד שמתחילה מטעות.
צריך להוכיח למישהו שאתה בצד של הטובים? ההם העוסקים בתוכן ולא בקשקשת,אלה מהאנטי ק**לה?

א.הבדיחה עם ה-ס,ש מיצתה את עצמה כבר קודם,עכשיו זה סתם מביך.‏1
ב.הכל התחיל מאי הבנה שלך(קורה) כששאלתי אותך אם אתיאיזם זו *תפישת* עולם?תגובה 105730
שהדי שבמרומים שהיתה זו שאלה בלשנית תמימה (שהתקשרה לתגובה קודמת שלך) שכוונתה האם -תפישת עולם- כותבים ב-ס כמו שהיא מופיעה במילון או שאפשר גם עם ש,וזו לא טעות כך או כך.שים לב שהדגשתי במקור בכוכביות את המילה תפישה.
כאמור לא הבנת מה רציתי ממך(קורה)והגבת מיד בצורה צינית/ עוינת בלי לנסות לברר:תגובה 105839

ג.להסביר את אי ההבנה נראה לי מייגע(קצת כמו עכשיו)‏2להחזיר באותה מטבע? כל האווירה באייל מאז הודעת העזיבה של טל יום ה' שעה 13.59 גרמה לי להרפות מתגובות כאלה,אז פשוט כתבתי לך מה אני מרגיש,למה אני לא מחפש להצחיק או להשיב לציניות באותה מטבע.תגובה 105902

ד.בתגובה הבאה שלך שינית כיוון,ניסית להוכיח שאני...מתרץ....משקר?... סתם מבולבל?תגובה 105936
זה קצת הרגיז על הבוקר,והייתי לחוץ בזמן(נסיעה לתערוכה מעניינת של פיקאסו ) אז סליחה על תגובה לא מנומסת במיוחד,אבל מה שהחזרת ל א ב פ ר ו פ ו ר צ י ה .

ה.עכשיו, מה זאת אומרת מי ביקש ממך לחשוב עלי? לא צריך לבקש,אני חושב על כל אחד שאני מגיב אליו,יבקש או לא.
אני מבין את ההפרדה שאתה מחפש,זכותך.אל תכפה עלי את נקודת המבט שלך,כשאתה מתנסח בענין בטון של עורך ראשי+.

ו.עם כל הכבוד לתגובותיך עתירות המלל,תמיד הרגשתי קרוב להשקפה של באחטין, חוקר דוסטוייבסקי שאין מחשבות ללא חושב,וכך גם מי שמאחורי המחשבות מסקרן אותי לעיתים.
אה כן,גם חז"ל חשבו שאדם ניכר לא לפי רעיונותיו אלא לפי שלושה דברים אחרים,
כעסו הוא אחד מהם.

1 הס,ש בכותרת לא בא להתבדח,זה קשור לענין.

2 להתייגע כדי שלא יהיו פה פתילים תוקפניים מדי מוצדק בעיני.
על קמסא ובר קמשא חרב האייל 106064
1.צריך להיות אביב בפתיח ולא חביב-טעות, סליחה.
2.התגובה של האלמוני מבהירה שמישהו הבין נכונה שהיה מדובר בשאלה בלשנית תמימה שהחלה את הת'רד:
תגובה 106018
חלס עם האפוקליפסה הזאת. 106090
האייל לא חרב ולא נעליים.

מאז מיכאל שרון, לא ראיתי מישהו שמצליח לבקר מישהו אחר, על כל כך הרבה כשלים, שהוא חוטא בהם בעצמו.

אם מדובר באי הבנה אז מדובר באי הבנה.
In flaming - it takes two to tango.

תגובה פרסונלית (מצידי), אחרונה ודי. (אין סיכוי שזה יקרה עוד פעם - על הסיבה בהמשך)

אני לא בצד של אף אחד. אינני מדבר כמו עורך+ ואפילו לא כמו עורך-. רק דרשתי שלא תסביר לי מה אתה חושב *עלי* (גם לא על כמות הטקסט שאני תורם לאייל וגם לא על יכולת הכתיבה המאותגרת שלי). אתה יכול להתעלם ולהמשיך להגיד לי מה אתה חושב עלי או לחילופין להגיד לאנשים אחרים מה אתה חושב עלי או עליהם, רק אמרתי שאותי אישית זה לא ממש מעניין (אלא אם זה נאמר ברוח טובה, כביקורת בונה, ע"י אדם המזוהה בשמו ושיש לי כבוד להערותיו האישיות).

אתה מודה שתגובתך היתה לא מנומסת (ועד כמה - זה כבר בעיני המתבונן) בגלל שהתרגזת ולמרות שלא ירדת לסוף דעתי (אם אתה מבקש ממני לברר קודם, אז למה לא מעצמך?). אז אם אתה מבין את המניעים לתגובתך ואת אי הפרופורציה שבה, נסה להבין את עליית המדרגה שבאה לכאורה לאחר מכן (זה חוק טבע ב-FLAMING של אי ההבנות - אם ממשיכים בFLAME אז רק למעלה). או ששנינו צודקים או ששנינו טעינו (אני שם את כל הכסף על 2).

מי שרוצה בכל זאת (לפעמים באמת צריך) להיות פרסונלי, שיזדהה בשמו או שיקבל תגובות עוינות בהתאם (לפעמים אולי שלא בצדק ומחוץ לפרופורציה הנובעת מהאלמוניות). אני מניח שאני לא היחידי שמרגיש ומגיב באופן שונה לאלמונים מאשר לאנשים המזדהים בשמם. לאנשים אני מנסה לתת כבוד. לדמויות פקטיביות שאוהבות להעביר ביקורת על אנשים, קצת פחות.

בלי קשר לנושא: אני אישית מתגעגע למיכאל שרון ולהגיגיו ה... הממ... אה... מיכאל שרוניים.

בקיצור: נמאס לי מכל האתה בלה בלה בלה ואני בלה בלה בלה. זה לא יקרה עוד פעם, למדתי את הלקח. נמאס לי לכתוב על קוראי האייל וביחוד על עצמי(זה הכי משעמם) ואין לי עניין לעשות זאת מעבר למה שבאמת נחוץ (במסגרת האייל). בשביל זה יש חברה, משפחה, חברים, חברים לספסל הלימודים, טלפון, ICQ, EMAIL וקהילות בוואלה. לאייל יש משהו יחודי להציע ובו אני רוצה להשתמש (אנשים חכמים עם דעות מגוונות, מענינות ושונות). מהיום אני מבטיח שאני פשוט לא עונה להודעות לגופו של אדם, שבאות מאנשים וירטואליים או שחורגות מהנושא הנדון. כל השאר יכולים לעשות מה שמתחשמק להם. כמו שאמרת, אני הרי לא עורך (בגלל העברית העילגת שלי, אני אפילו לא שייך לקבוצת הכותבים שמגדירים את רמת האתר ותוכנו).

סוף הודעתי הפרסונלית האחרונה,
רוג'ר והחוצה.
אבל קולונל קורץ זה בכלל דובי:-) 106243
שמאיים מדי פעם לתלות את הנעליים ולהחשיך את האייל.
הערה לא פרסונלית:
א.דוקא בימים בהם "האייל האלמוני" נרדף כרוח רעה שיש למחותה מעל פני האייל,מוקע כאשם בכל רעות החלד,ואף מדיר שינה מעיני עלמות,ראוי להזכיר דבר קטנטן.
מדיניות האייל על בסיס עקרוני,כפי שציין העורך,תגובה 105757 מתירה התבטאות של אלמונים עם או בלי EMAIL. לפיכך שאלת היחס הבסיסי אליהם יכולה להיות בהקשר של "רצונו של אדם כבודו".
ישנם באייל כותבים הבוחרים להשאר אלמונים וסיבותיהם המגוונות עמם.חלק מהם כותבים תחת ניק קבוע (מיצפטל,סמילי,שכ"ג,האייל היפאני,האלמוני המקורי ועוד).ניתן,אם רוצים, לבנות התיחסות מצטברת לדבריהם, דעותיהם,סגנונם,השקפת עולמם וכו',למרות שדבריהם אינם מופיעים תחת השם משה ליפשיץ+דוא"ל.
כותבים מזוהים ונכבדים באתר מחזיקים ניק מהצד, משל היה פילגשו של ראש העיר, אך הקצף יוצא על הפלבאים הנאמנים לאשה(ניק) אחת, אך אינם נרשמים לנישואין.
דווקא השקפה,אם היא עקבית כמובן, הגורסת כי מחשבות ודעות הן העיקר ולא הפרסונה, ,יכולה להכיל את נוכחותם של כותבים בעלי ניק קבוע ואף אלמונים מזדמנים באתר, ביתר סובלנות.

זהירות! הערה פרסונלית. אפשר לדלג לתגובה אחרת.

"כשצובטים מי שכותב תחת ניק- זה לא ממש כואב לו"

טוב,התלבטתי אם לכתוב את הדברים הבאים,אבל אילו נמנעתי לא הייתי נאמן לעצמי, אלא לדוקטרינה של מישהו אחר (שדאג לרוקן קודם את המחסנית בטרם נסוג תוך הכרזה שמהיום הוא פצפיסט).

אחרי שפירטתי את תהליך השתלשלות הפתיל האומלל, לבוא ולהוציא מתוך מה שהנחתי גלוי וכן רק את החלקים הנוחים למגיב,כמובן תוך התעלמות מראשית הענין,זו המבהירה כיצד מי שמנופף בדגל הלא-אישי הוא שפתח בהשתלחות האישית גובל ב...אני מתקשה למצוא את הביטוי שיעשה צדק עם מה שזה, וגם יתאים ל"רוח האייל החדשה"‏1.
נקודת הסכמה: גם אני מתגעגע למיכאל שרון.

1ביטוי אמורפי, כפי שציינו כבר לפני,מאידך גם "the turnip age" לא משהו.
קיבלתי, טעיתי. 106278
אני נכנע (בלי שמץ של ציניות).

בלי קשר להחלפת הדברים האומללה שלי איתך (יש גורמים נוספים רבים), החלטתי לעבור ממצב I/O למצב שאני קצת יותר מוצלח בו באייל - I.

סליחה על זהום האייל ותודה בעבור הדגים.
הצעה לשונית ישנה, אך תקפה 106154
תגובה 51940 (התחיל בתגובה 51912)
הצעה לשונית ישנה, אך תקפה 106163
לא ידעתי את הדברים האלה. כמו שיוצא לי להגיד הרבה פעמים: עברית קשה שפה.
הצעה לשונית ישנה, אך תקפה 106164
זהו, שגם חז"ל כנראה לא כל כך ידעו.
בתקופת בית שני, המשנה והתלמוד היתה השפה השלטת ארמית. לכן אנו מוצאים "שגיאות כתיב" רבות בלשון אותה תקופה, ובמיוחד החלפה בין שׂ לבין ס. בלשון ימינו שתי הצורות כשרות, אם כי בד"כ השיבוש של שפת המשנה והתלמוד הוא המקובל יותר, ולא המקור התנ"כי.
דע מה תשיב 106466
הרשה לי לומר כי התרשמתי עמוקות מדעותיך הנחרצות בענייני "האייל והקהילה לאן?". שאלת את "האייל האלמוני והארסי" מי ביקש ממנו בכלל לחשוב עליך, דרשת שהתגובות באייל יעסקו ברעיונות ולא באנשים העומדים מאחוריהם, והצהרת כי יחסי חברות ומכרות אינך מחפש באייל.

כאמור, התרשמתי מאוד, אבל אז לרגע, חשבתי עליך, האדם שמאחורי הודעה (ואני מבקש את סליחתך על כך), ותהייתי, אם כך הוא הדבר, מדוע בעצם אני יודע עליך שאתה לומד באונ' חיפה? ויותר מכך מדוע אני יודע שהשנה החלטת להוסיף ללימודיך החד חוגיים בחוג למדעי המחשב גם לימודים בחוג לתקשורת (תגובה 97721)? למה אתה טורח לספר לי את זה באתר בו אתה לא מחפש אפילו יחסי מכרות, אלא רק "רעיונות ודעות של אנשים נבונים"?
זאת ועוד, מדוע טרחת לספר לי על צו המילואים שקיבלת שלשום, וששוכב במגירתך(תגובה 103446)? למה בדיוק הקדשת הודעה שלמה, ולא קצרה במיוחד, לתיאור מצבי רוחך בין צווי המילואים שאתה מקבל (תגובה 103498)? סלח לי על הבוטות אבל למה בדיוק אתה חושב שזה מעניין אותי? למה בעצם שלא תלך לכתוב את זה באיזו קהילה בוואלה(תגובה 106090)?
לרבות מהודעותיך אתה טורח להוסיף סוגריים - ליד שמך או בסוף ההודעה - בהם אתה מספר לנו כל מיני סיפורים על הנו, איך קוראים לזה, אה כן, האדם שמאחורי ההודעה. כך אנחנו למדים שאביב י. "אחרי המבחן ועדין באוניברסיטה", או על שני צווי החירום שקיבלת‏1, ושוב, סלח לי על הבוטות, אבל את מי בדיוק אתה חושב שזה מענין? הרי "בשביל זה יש חברה, משפחה, חברים, חברים לספסל הלימודים, טלפון, ICQ, EMAIL וקהילות בוואלה".

אבל ההודעה הזאת לא נועדה במקורה לעסוק בך באופן אישי, אלא בתופעת "גלגול העיניים", שמופיעה כאן בכל פעם שאיזשהו קש שובר את גב האייל. במקום להודות שיש כאן איזושהי דילמה עמוקה, שלכל הפחות אין עליה תשובה חד משמעית, כמה נוח פשוט למצוא כמה שעירים לעזאזל. כל זה נעשה תוך עירוב, ו/או אי הבנה של כמה מושגים בסיסיים.

דובי הצהיר כי אינו רוצה כאן תחושת קהילה ואינו רוצה כאן שיחות בטלות(תגובה 105843). זכותו. הבעיה היחידה עם הרצון הזה שלו, היא שאין כאן אף משתתף (כולל אגב, המגיב דובי קננגיסר, שכנראה חולק בנקודה זאת על העורך) ששותף לרצון הזה. הנה סתם שני פתילים מהתקופה ש*אחרי* ה"פיצוץ", בהם משתתפים כמעט כל מכובדי האתר, שאין דרך אחרת לכנותם אלא שיחות קהילה בטלות. ראו למשל את ההודעות הראשונות בפתיל הזה (תגובה 105880), או את הפתיל הזה (תגובה 105928). אבל לא רק זאת, כפי שמראה יפה ההודעה של האייל האלמוני כאן (תגובה 106343), גם המערכת שבראשה עומד דובי, לא פועלת עפ"י הרצון אותו הוא הביע.

חוסר הבנה בסיסי מופגן ע"י כמה משתתפים שאינם מבחינים בין "האייל האלמוני" לבין משתתפים קבועים הכותבים תחת כינוי כלשהו. גם אם ישנו הבדל כלשהו בין הכותב הקבוע "סמיילי" (סתם דוגמא), לבין הכותב הקבוע עוזי ו. (אותו כנ"ל), הרי שהוא זניח לעומת ההבדל התהומי הקיים בין סמיילי (או האיל האוא"ר, או שכ"ג, או ברקת), לבין "האייל האלמוני"‏2. הראשונים, בדיוק כמו אלה המזדהים בשם המלא, צריכים לעמוד מאחורי קביעותיהם, צריכים לשמר את המוניטין שלהם, וטעויותיהם או ניגודים שיתגלו בעמדות שהביעו, עלולים לרדוף אותם בדיוק כפי שהם עלולים לרדוף את המזדהים.

"האייל האלמוני", כשהוא מגיב לגופו של אדם או בעניינים הקשורים למערכת ולאתר, הוא בחירתם של הפחדנים. לעיתים אפילו מדובר בדמות צדדית בעלת "שם" כלשהו, שמשמשת לאחד הכותבים הקבועים כדרך נוחה להלום ב"שנואיו"‏3. הכותבים שעושים שימוש בדמויות כאלה, הם "נחותים" ו"עלובים" בהרבה מכל אותן דמויות אלמוניות שכלפיהן הם יוצאים.
זאת ועוד, גם אם נצא מנקודת הנחה שרוב המגיבים הקבועים באתר, הם אינם "אלכס מאן" ואפילו לא ליאור גולגר, עדיין לא יהיה זה בלתי סביר להניח כי גם הם, או לפחות הרוב שבהם, "מועד" מידי פעם (וכל עוד זה נעשה בגבולות הסביר, אין לי תלונות מיוחדות כלפיהם) ועושה שימוש ב"אייל האלמוני". רק לאחרונה התוודה על כך גלעד דנבום, לא מזמן "נתפס" ב"קלקלתו" גם ע"ב (שניים שאני עדין מחשיב ליותר הוגנים ונאותים שבמגיבים), ובכלל בכל פעם שאיזה אלמוני מתבטא בעניינים פרסונליים, סביר מאוד שאכן מדובר באחד מהכותבים הקבועים והמכובדים‏4, שבהזדמנות אחרת אולי תמצאו אותו יוצא נגד האלמונים שהורסים הכל לכולם, ובאו רק כדי להרוס‏5.

1 רק עכשיו אני רואה שמישהו כבר הקדים אותי גם בעניין הזה. לא נורא זאת ממילא הולכת להיות הודעה שמקבצת תשובות שכבר ניתנו פה.
2 אמרו חלק מזה קודם לפני, כאן (תגובה 106243).
3 אמרו חלק מזה קודם לפני, כאן (תגובה 105568).
4מכובדים, בלי מרכאות. אני באמת מעריך ומכבד חלק לא קטן מהכותבים כאן.
5 אמרו חלק מזה קודם לפני, כאן (תגובה 106308)
רצית פרסונלי. קבל פרסונלי++ 106472
רצית פרסונלי? אני לא רציתי. זה ארוך, זה מסורבל, רבים ישתעממו רצח, אבל פסדר יאללה.

קבל תשובה פרסונלית++ (עם כל הפרטים ועוד קצת בצד) וארוכה מאורך הגלות (על כך אני מתנצל מראש). כדורים נגד כאב ראש, בסוף.

התכוונתי לקחת חופש לשבועיים מהכתיבה באייל, משום שהגעתי לשינוי עמדה מסוים בעקבות החלפת הדברים האומללה שלי עם "הארסי" ורציתי לקחת פסק זמן בשביל לקרוא את האייל "אחורה בזמן" (המון לקרוא...) ובגלל עיסוקים אחרים שיש לי (אבל זה כבר לא רלבנטי). כשאמרתי כאן שטעיתי (תגובה 106278) התכוונתי לכך! פשוט לא פירטתי ולא הסברתי (אורך הודעה זאת, היא סיבה אחת). הודעתך מפרטת חלק מהמסקנות שהגעתי אליהן בעצמי ואתה בעצם מתפרץ (שלא באשמתך כמובן) לדלת פתוחה, ברוב הנק' שהעלת. לכן החלטתי לכתוב עכשיו את התגובה, שתכננתי לכתוב רק לאחר הפוגה ארוכה יותר (חלקה תופנה גם ל"ארסי" ולתיאור שרשרת הטעויות מנק' מבטי).‏1

אתה צודק, אכן מדובר בשאלה מורכבת שאין לה תשובה פשוטה.

אמרתי את האמת, כאשר תארתי את מטרתי העיקרית ("רעיונות ודעות של אנשים נבונים") ושאינני מגיע לכאן בגלל סיבות אחרות ("יחסי חברות ומכרות"). מטרות זה יפה, אבל אחרי הבלאגן מלמעלה, הבנתי שהחץ אף פעם לא פוגע במטרה בדיוק במקום אליו כוונת אותו, שעוד אנשים משחקים פה בכוון חצים למטרות אחרות משלהם וגם שעיסוק בכוון יתר, יכול להעיף לך בסוף חצים לעין. לפעמים צריך לתת לקשת קצת לנוח.

אני מסכים. אין מנוס מכך שבדיאלוגים בין אנשים (ביחוד כאשר מנסים לעשותם ברוח טובה), יוחלפו פרטים (גם אם באופן ספוראדי) על האנשים שמאחורי הרעיונות, גם אם אין כוונות "קופידוניות" מאחורי הדיון. לאורך זמן, הפרטים נאספים לתמונה ונוצרת קהילה מהגולשים הקבועים שלמדו להכיר אחד את השני (גם אם חלקית, שטחית או אפילו דמיונית).

רק היום, לאחר שקראתי קצת באיזורים "קהילתיים" יותר באייל (עד התקרית, השתדלתי לא להתעמק במתרחש שם וגם אם נכנסתי לרגע, כתבתי משהו קצר וברחתי מהר), כמו הדיון הזה למשל (דיון 1013), התחלתי להבין תגובות רבות ומילות-ז'רגון שהיו סתומות לחלוטין בשבילי ("ועדת המעקב"!? "ארכיבאים"?! סכסוכים עם טל שהולך וחוזר? בקיצור "שמייח" (-: ). תתפלאו, עד היום לא ידעתי אפילו מה זה פ.א.צ. למשל (מה שהופך בדיעבד את ההצעה הזאת תגובה 105867 שלי להצעה אידיוטית לחלוטין, בעיני אנשי הק***ה).

חייתי טוב עם ההתרחקות הזאת, עד לתקרית עם הארסי ולהלן פירוט ההתרחשות מנק' מבטו של קורא איילי די קבוע (בחודשים האחרונים), אך חוץ-קהילתי. הפירוט אמור הן להציג ל"ארסי" את נק' מבטי והן להראות איך הקהילתיות של האייל (שהיא לא תופעה שלילית כשלעצמה) יכולה ליצור רעש תקשורתי עבור חיזרים שמגיעים מבחוץ.

הכל התחיל מאי הבנה שלי(קורה) כששאלו אותי אם אתאיזם זו *תפישת* עולם?תגובה 105730
אחת הסיבות העיקריות שהתחלתי לקרוא את האייל (ולכתוב), היא הנסיון שלי לשפר את העברית הדפוקה שלי‏2. אני הייתי בטוח שעניין הש/ס היה שגיאת כתיב טפשית מצידי (לכן תגובה 105713) ולכן הבנתי, בטעות הנובעת מבורות, את תגובתו של הארסי כהתבדחות על חשבוני.
פרט חשוב: לא ידעתי ש"האייל האלמוני הארסי" הוא ניק קבוע של אחד ממשתתפי האייל. הייתי בטוח שמדובר בעוד פחדן סידרתי, אנונימי לחלוטין, שרצה להעביר דחקה על העילג המקומי. טעותי (שנבעה מבורות) חברה לטעותי (שנבעה מבורות בענייני אייל) ויחדיו הן גרמו לי לשריפת פיוזים כללית.

את תגובתו של אאא‏3 (תגובה 105902) לא הבנתי כלל. התחלתי לחשוד שמדובר ב"הוספת דחקה על פשע" (עוד שני פיוזים התפוצצו לי), ובסוף יחסתי בטעות את "פיאסקו אי השדים" להודעת המערכת בעניין ביטול אי השדים. גם לאחר יחוס זה, לא הבנתי בכלל למה הוא מתכוון, ביחוד לאור העובדה שיש בעיית זמנים מסוימת, בין הפיאסקו להודעה. הוספתי את (תגובה 105936) בלי הסברים נוספים (טעות נוספת שלי) משום שלא הרגשתי שום דחף להתחיל לנהל דיסקוסי עומק עם אלמוני שמתבדח על חשבוני.

כמו שניתן לראות מנק' מבטו של אאא להתרחשויות, הוא לא אהב את תגובתי, בלשון המעטה (אני מבין למה) והוא ענה לי בצורה נרגזת (תגובה 105945).

"הנשרים פשטו עם שחר" קראתי וכבר הרמתי גבה ואמרתי לעצמי "פפפפפפפפפף...". אמרתי, יאללה נקרא בכל זאת... המשפט הראשון כבר הצליח לשרוף לי את כל הפיוזים שנשראו לי "באמת שאני לא יודע מה לחשוב עליך?‏11 כלומר,קצת חוש ק**לה יכול לעזור לך לפעמים."

בום. שריפה. גם מתבדח על חשבוני באלמוניותו, וגם מתחיל לעשות לי ניתוח אופי. על הקישור שלו כבר לא לחצתי, חקירת הפיאסקו ומשמעותו, זה דבר שכבר לא עניין אותי. הוראות מאלמונים ("שים לב כאן:") אני לא אוהב לקבל. מהן רגשותיו, מאיפה הם נובעים ולמה הוא חש מסורס? לי כבר נמאס!

התעלמתי מהחלפת הדברים בין טל, אבירי והשוטה ואז באה ההודעה העצבנית והמופרעת בעליל שלי תגובה 106023. לא חשבתי שאני יכול להלבין פניו של מישהו ברבים משום שבאלמוני פחדן עסקינן (ככה חשבתי אז). את האמת? לא חשבתי כלל.

תגובתו של אאא הבהירה שבטעות מדובר. התחלתי להבין שאני האידיוט בסיפור (מסתבר שאפילו לא היתה לי שגיאת כתיב). אך תגובתו של אאא לא היתה רק הבהרה של טעות, היא היתה גם התקפה חזיתית על האופי הלקוי שלי (שהאייל לא נתקל כדוגמתו מאז ימי מיכאל שרון העליזים). הייתי שם "מיכאל שרון2", "מספר בדיחות גרועות באופן מביך", "יומרני שחושב שהוא עורך ראשי+", "מרבה מלל" (יחסתי את הכבוד שהוא רכש לי בשל כך לציניות צרופה), כעסן חסר כל חוש מינימלי לפרופוציה. אפילו אם הכל נכון, יש פה מישהו בקהל שלא היה הופך דפנסיבי בטירוף, אחרי דברים כאלה (ביחוד כשהוא עדיין חושב שמדובר באלמוני ולא ב"קבוע עם ניק ספציפי")?

אדם משכמו ומעלה, עם אגו בנוי היטב, היה בולע את ההכפשות, מבין שהוא טעה ומודה בטעותו. האגו שלי לא בנוי היטב ואני לא אדם "משכמי ומעלה", ביחוד באותו רגע בו הבנתי שאני הייתי האידיוט הראשי בכל העסק. כמנהגם של כל האידיוטים, כאשר הם מותקפים, עברתי למצב דפנסיבי. העובדה שכל החלפת הדברים מתרחשת, כאשר שמי מתנוסס לו בכחול עמוק למעלה בעוד שהאלמוני זוכה בהגנת ג'ון דואיותו, הוסיפה עוד קצת פלפל לעסק.

אפשר לסכם את תגובה 106090 ל-"די, עזוב אותי!" יבבני ומתגונן. לא משעותי היפות ביותר (בלשון עדינה).

מעולם לא אמרתי (או חשבתי) משהו כנגד קוראים קבועים עם ניקים קבועים (מיץ, למשל, הוא הכותב המועדף עלי). פה הבנתי את עומק הטעויות שלי (או לפחות התחלתי). מסתבר שלא עם אלמוני אני מדבר, אלא עם קורא איילי קבוע שאנשי הקהילה מזהים אותו ככזה.

"כשצובטים מי שכותב תחת ניק- זה לא ממש כואב לו" - כתב א.א.א. והוא כנראה צודק. אבל בעלי הניק והאלמונים שוכחים לפעמים ש"כשצובטים מי שכותב תחת שמו המלא- זה עלול דווקא די לכאוב לו". ה-"גובל ב..." מהודעתו של א.א.א. תגובה 106243 הצליחה לצבוט אותי יותר מכל הודעותיו גם יחד (זה הרגע להכניס כינורות - The world's smallest violin).

חשבתי לבקש את מחיקת כל התרד הזה, מעל דפי האתר, אבל במחשבה שניה - אני חושב שלמדתי ממנו איזה לקח או שניים ואני חושב שהוא יכול ללמד גם אחרים משהו. שישאר, למען יראו ויראו.

אני מבין שאין מנוס מקהילה איילית (הנה כתבתי את המונח במלואו). השאלה היא: איך מצליחים להשאיר קהילה, כקהילה פתוחה, שמאפשרת לחוצנים מסוגים שונים (שלא מכירים את כל הדיונים,את הז'ארגון ואת כל המתדיינים) להכנס לאייל ולהבין מה קורה פה? תשובה, אין לי.

גם היום, אין לי רצון עז להיות חבר בקהילה האיילית (אולי תייר, אורח או "עובד זר"), אבל אשתדל יותר להיות מודע לקיומה ולהזהר מקצרים בתקשורת שיכולים לנבוע מאי ידיעת המתרחש באייל-לנד.

שוב, סליחה על זיהום האייל ותודה בעבור הדגים. חזרתי להפסקה. מבטיח שאנסה לקצר תגובותי בעתיד. ‏4

________
1 לכל מי שנבהל עכשיו ורוצה לצרוח על המקורי "תראה מה עשית! קלקלת לנו שבועיים של שקט!": אפשר להרגע, ההפוגה המבורכת תימשך לאחר הודעה זו.
2 רוב חיי קראתי ספרות באנגלית(מאז שהייתי ילד) - עוד פרט אישי לאוסף.
3 האייל האלמוני הארסי.
4 כמעט שכחתי: הנה כדורים נגד כאב ראש וגם כדור כנגד הרעלה הנובעת מעודף ה"מלודרמה של טעויות" הנ"ל.
אמרתי לו, את מי זה בכלל מעניין? 106474
אתם יכולים בבקשה להעביר את הדיון הזה לדואל? הוא קצת משמים ומיותר, גם אם עדיין לא חרגתם מגבולות הטעם הטוב החדשים. סתם, כל הדיונים הארס-דיוניים האלה לא מביאים לשום תובנות חדשות, ולא כ"כ מרשים אותי לראות שאתם בקיאים ברזי מלחמות האיילים לרמה של עשרה מובאות בבלון.

באמת, מה ההישג הנדרש של כל הפתיל הזה? להוכיח למי יש זין יותר גדול? מי יותר שנון? מי אוואנטי צודק?
אמרתי לו, את מי זה בכלל מעניין? 106475
איפה אמרתי שאני צודק? כל ההודעה שלי מציגה אותי כבור בענייני עברית ובור בענייני אייל כאחד. כל הטעויות היו קודם כל שלי והן גררו את השאר. מבחינתי, שימחקו את כל העסק, אם זה באמת מפריע למישהו.
אומרים לנו שיש סקס אחר 106479
אתה צודק כרגיל.
תוחזר שירי מירי שתעניק לנו תובנות חדשות
נה, שירי מירי עברה לרעות במותר 106480
היא מין חטא קדמון כזה שמטנף את מותר האדם עוד בטרם נפתח לציבור.

(לכל הסקרנים - אחרי שלא מצאתי תוכנה לחיבור FTP מאובטח בסביבת חלונות, ולאור מעורבות נמוכה למדי של מייסדי המותר בהקמת האתר, חלף עבר לו גם ה 11.11.2002 מבלי שיפתח בו האתר. עמכם הסליחה. אם נמאס לכם להמתין, אתם מוזמנים לסייע בהקמה, או לפחות למצוא לנו תוכנה טובה לSFTP.)
אמרתי לו, את מי זה בכלל מעניין? 106486
מה שמשמים ומיותר בשבילך הוא לא כזה בשביל קוראים אחרים. נמאס לי מכל סותמי הפיות שחושבים שהאייל שייך לאבא שלהם. ביחוד סותמי פיות שלא נמנעים בעצמם מקשקושים וניבול פה גם תחת השם שלהם וגם תחת ניקים נורא מצחיקים
אם אתה כ"כ צודק, למה אתה אלמוני? 106488
אם אתה כ"כ צודק, למה אתה אלמוני? 106489
אתה צודק. קוראים לי זירי קירי
סתם, קוראים לי ערן בלינסקי 106498
סתם, קוראים לי ערן בלינסקי 106503
וזו כבר התחזות מרושעת. לשמחתי, אני יכול לסתור זאת כיוון שאני יכול להגיב כ''הודעת מערכת'' שמזוהה על פי סיסמה אישית שלי, מה שמגיב ההודעה הקודמת, שהיא כאילו בשמי, לא יכול לעשות.
ואיך אנחנו יכולים לדעת 106504
שאתה לא מגיב לעצמך?
זו אפילו התחזות כפולה 106505
אני מגיב לעצמי האמיתי, שמגיב לעצמו הבדוי, שמגיב לעצמו האמיתי
ואיך אנחנו יכולים לדעת 106506
כל עוד אין סימון שהודעה הוכנסה על ידי משתמש ''רשום'' ובשמו, וכל עוד המערכת לא מונעת הכנסת תגובות בשמם של משתמשים רשומים, אז לא, אי אפשר ממש לדעת. אפשר לבדוק בבסיס הנתונים אבל זו לא פעולה שאנחנו ממש ששים לעשות.

מה שאתם כן יכולים לעשות זה להפעיל את ההיגיון הבריא שלכם, ולבוז למתחזים האלמוניים והמשועממים, שאין להם מה לעשות חוץ מלהטריד, כנראה.
ולמה שלא תמחקו הודעות כאלה? 106508
ומה יעשה מגיב תמים וחסר "יכולת חומה" במקרה דומה?
ולמה שלא תמחקו הודעות כאלה? 106512
יצעק, ויטען כי מדובר במתחזה (והיו דברים מעולם).
תרצה - תאמין, לא תרצה - אל תאמין.
מה שלמעשה קיים גם במקרה זה,שהרי *טכנית* ערן יכול להגיב בשמו בהודעה כחולה, ולהכחיש בהודעה חומה. העובדה שהעדפת להאמין להודעה החומה (שאתה יודע שנכתבה ע"י ערן, אבל אינך *יודע* שאינה שיקרית) היא העדפה ערכית.‏1

_______
1 מחסרונות הקהילה - מהכרותי (המוגבלת) את הנפשות הפועלות, זוהי גם הבחירה שלי.
ולמה שלא תמחקו הודעות כאלה? 106514
אם יש לו חשבון משתמש, הוא יכול לפנות לטל בדואר אלקטרוני וטל יוכל לוודא את זה, ואז כנראה תישקל מחיקת הודעה שכזו או צעד אחר. במקרה הספציפי הזה, מחיקת ההודעה, לדעתי, הייתה עלולה לגרור האשמות כלפי על "ניצול זכויות יתר". העדפתי להתמודד איתה בדרך זו.

אני מקווה שאנשים יתנהגו בהגינות ולא יעשו מעשים כאלו, אבל כבר נואשתי מלצפות להגינות מקבוצה מסויימת מקוראי האייל, שקיבלה ממני דואר אלקטרוני אישי או הודעה ב ICQ.
באסה 106516
למה אני לא קיבלתי הודעה כזו?

ואם אתה כבר כאן, למה זה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2241855,00.h... לא בעדכוני החדשות?
באסה 106517
לא יודע. לא יודע מי אתה. למה אתה מציק לי בעצם? חסרה לך תשומת לב?
ואיך אנחנו יכולים לדעת 106511
וכמובן לשים לב לשיבושים בשם משפחתך...
ואיך אנחנו יכולים לדעת 106515
וואללה, אפשר כך לעקוף את המנגנון שהצעתי של בדיקה אם השם/אימייל רשום - על ידי שגיאות קטנות שלא שמים אליהן לב. כנראה שקשה להתגונן כנגד רשעות ונבזות על ידי הגינות. אולי צריך לעבור לגישה של if you can't get back - get even.
רצית פרסונלי. קבל פרסונלי++ 106484
אני מצטער על השורה האחרונה שלך. לא חטאת בשום חטא שמחייב אותך לתקופת צינון ולא זיהמת את האייל. הדעות שלך מעניינות וחבל יהיה להפסיד אותם רק בגלל שאתה מרגיש כאילו טעית. זה לא שאנחנו עוסקים כאן בניסוח החוקה לישראל ולא צריך להתייחס לכל אי הבנה או תקלה כאילו הם פוגעות בשמך הטוב או מזהמות את האייל
רצית פרסונלי. קבל פרסונלי++ 106494
לא צריך להגזים. כמו שאמרתי - יש גם סיבות אחרות לצינון. לא הכל קשור לאייל.
יש בלבול מונחים רציני 106520
בין "קהילה" או "תחושת קהילה" לבין "דביקות". המושג הראשון הוא הרגשת השיוך לקבוצת הכותבים, אמורפית ככל שתהיה, ואם "שיוך" היא מילה חזקה מדי (אם כי בקהילות מסוימות היא אפילו לא מתקרבת לתיאור החיבור בין האנשים), אפשר להשתמש במילה "עניין אישי". זה לא תמיד מתבטא במפגשים משותפים, אבל תמיד מלווה בהרגשה אמורפית של "אני חלק מאנחנו".

המושג השני, דביקות, הוא בעצם מה שמביא אנשים להגיב, לקרוא תגובות של אחרים ולחזור ולבדוק אם נוספו תגובות חדשות. קשה מאוד להגדיר מה בונה דביקות - אולי תחושת חיים מסוימת שיש באתר מסוים, אולי מימשק נוח, אולי נושא הדיון, זה לכאורה אישי אבל בעצם ניכר במספרים סטטיסטיים - האייל הוא אתר דביק.

עכשיו, אין דבר כזה, שתהיה דביקות באתר ללא תחושת קהילה בכלל, שכן הדבק של האינטרנט מורכב גם ובעיקר מקהילה, והגורם האנושי תמיד יהיה חזק, בלי לבטל מכוחם של גורמים כמו עניין אינטלקטואלי.

אם אני מבינה נכון, באייל מנסים ליצור דביקות שלא תישען (אך ורק) על קהילתיות. השאלה אינה שחור-לבן אלא שאלה של מינון ומספר אחוזים. בהחלט תיתכן דביקות ללא תחושת קהילה *חזקה*. והראיה - אחרי הדיון הזה, כמו אחרי דיונים רבים, עוקבות גם עיניהם של מי שמעולם לא כתבו פה שורה אחת.

לגבי הדביקות - ת'רד שבו כל אחד מפרט את הג'ובים שבהם עבד יכול להיות דווקא מקום מצוין להתחיל בו עבור מי שרוצה להתחיל לכתוב פה. יותר קל להיכנס בהודעה ראשונה שאומרת "עבדתי במחלקת המים של עיריית ראשון" מאשר להתפרץ לדיון פילוסופי מעמיק. במילים אחרות, יותר מאשר ת'רד כזה תורם לתחושת הקהילה, הוא תורם לדביקות שלה, להרגשה ש"יש פה חיים". מתי הת'רד יכול להפוך לקהילתי? כשמישהו יעלה פרט מן העבר או מדיון אחר בלי להוסיף לינק.

המקלחות הקרות שחוטפים פה מזוהים מאלמונים ואלמונים ממזוהים, והתגובות ה"לא ענייניות" שגרמו להן, הן דווקא סימן קהילתי. דווקא הסימן הכי נמוך שקיים במידרוג הקהילתיות - חשדות, רגשות נקם, תסכול... כל הרגשות השליליים. אפשר לדבר על זה, אבל כל דיבור על זה יהיה קהילתי בצורה מחפירה, ולכן לא כדאי. זו לא מטרת האתר.

אבל אם רוצים לשמור פה על הדביקות, כדאי להעלות בהרבה את טמפרטורות המים (את זה אני אומרת לכולם, לא לך במיוחד) של המקלחות. אחרת יישארו פה רק אנשים עם סכין בין השיניים, בסינון דארוויניסטי, ורכי הלב והמבע יילכו מפה, כי האייל יהיה ג'ונגל.
למה דביקות ולא לכידות? 106538
למה דביקות ולא לכידות? 106539
לא יודעת. דביקות (Stickiness ) היא המונח שהשתרש לגבי אתרי אינטרנט. ואם זו ראיה, כל 20 התוצאות הראשונות של חיפוש המילה בגוגל הניבו את המילה באותו הקשר. בחירה אקראית:

ופירוט:

למה דביקות ולא לכידות? 106545
to stick together זה לא להדבק יחד בעברית, ולכן גם דביקות אינה תרגום טוב.
למה דביקות ולא לכידות? 106546
''לדבוק זה בזה''.
אני לא שכ''ג 106553
אם אגיד לך שאהבתי מה שכתבת, אני קהילתי? דביק? או סתם נדבק?
אני לא שכ''ג 106562
לא יודעת. אבל אם זה עוזר, אתה גם לא דובי.
אני לא שכ''ג 106568
אם תגיד שאהבת את מה שהיא כתבה, אתה במקום הנכון.
אם תגיד שאהבת את *מי* שכתבה, זה כבר יתחיל לצרום.
אם תחזור ותגיד שאהבת, הוא (1) כבר יתחיל לצרוח.

_____
(1) דובי, ולא רק.
הבהרה לגבי הפיסקה האחרונה 106951
מקריאה נוספת של הפיסקה, ולאחר שתשומת לבי הופנתה לכך, אני מוצא כי טעיתי כשהזכרתי בנשימה אחת שימוש באלמוניות הנעשה כדי לתקוף מגיבים/חברי מערכת אחרים‏1, ו/או כדי "לקדם" אינטרסים אישיים, ביחד עם השימוש ההומוריסטי שעשה/עושה באלמוניות ע"ב.

1 כפי שעשה גלעד ד. במקרה החד פעמי אותו הזכרתי, או כפי שמרבה לעשות ליאור ג.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים