בתשובה לChen, 12/10/00 14:31
פגר אחר 10759
האמת היא שרעיון החזירים נראה לי לא ברברי כלל וכלל. ההיפך, יש בו משהו מתקדם ורציונלי לעילא: "להקריב" את גופות המתים (שכאנשים רציונליים, אמורות להיות בעינינו כקליפת השום) כדי לחסוך בחיים, משני הצדדים. אנחנו אמנם מנצלים אמונה טפלה של הצד השני, אבל למטרה נעלה.
כמובן, זה מתקדם ונאור רק בתנאי שאנחנו נהיה מוכנים לכך שגם מתינו שגופותיהם יהיו בידי האויב יזכו לאותו היחס. אני בספק אם אנחנו מסוגלים (ככל שהדבר נוגע לי אישית, אגב, כשאמות אני אשמח לארח לחברה לפגר של חזיר, אם כי אני מעדיף שלא ישחטו אותו במיוחד. אני אומר את זה רק כדי להראות דוגמה אישית).

שאלה אחרת, האם זה אכן יעבוד. אני לא יודע מה היה במלחמות ברוסיה, האם זה אכן היה משמעותי או שזה יותר פולקלור. אם זה היה משמעותי, אין זה מעיד אלא על אוזלת יד איומה של מנהיגי הדת המוסלמיים המקומיים. האם אי אפשר להוציא פסק הלכה, לפיו השהיד עולה לגן עדן גם אם נקבר עם חזיר (ויתרה מכך, עולה עוד יותר מהר, שלא תצטרך נשמתו לסבול שניה אחת מיותרת!). אם אין זה כך, איזה מין אל טיפש ורשע הוא אללה?

אגב, לפי המורה שלי לתע"י, בימי המרד הגדול של היהודים, חיסלו אותם הרומאים בשיטתיות כאשר באו לתקוף בשבת, אז לא יכלו היהודים להגן על עצמם. עד מהרה עלו היהודים על הטריק, ואז קם מהר חכם הדת של התקופה והכריז ש"פיקוח נפש דוחה שבת", ומותר להתגונן.
ישנת טוב בשעורי תע''י 10812
פסק ההלכה הנ''ל הוא מימי מרד החשמונאים ביוונים ולא מימי המרד ברומאים.
ביוונים נלחמנו (ולי השיכחון) 10856
אופס. היתה לי הרגשה שמשהו לא מסתדר. תודה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים