בתשובה לאסתי, 28/11/02 15:24
ומעניין לעניין 110028
למיטב ידיעתי, זה אחד השיקולים הדורשים שליטה ישראלית באזור מערב בנימין (אזור הכפרים שוקבא, קיביא - הזכור היטב - ובודרוס).
מכל מקום, נתב"ג נמצא כ-‏6 ק"מ מהקו הירוק. הכפר הפלסטיני הקרוב ביותר - בודרוס - נמצא כ-‏9 ק"מ מנתב"ג (1.5 ק"מ מהקו הירוק). אחריו קיביא (10 ק"מ מנתב"ג).
אין לי מידע על טווחי טילים בידי הפלסטינים.
על טיל SA-7 (Strela 2( אפשר לקרוא כאן

טווח 5.5 ק"מ (לפי הטבלה משם).

האוכלוסייה הערבית הקרובה ביותר היא בלוד וברמלה (בטווח שבין 4-9 ק"מ מנתב"ג), עם זאת מסלולי ההמראה והנחיתה אינם חולפים מעל לערים אלו אלא צפונה יותר.
אזור הקו הירוק מול נתב"ג הוא שטח אש פעיל וסגור לאזרחים (עתה נוסף גם כביש 6 כמכשול חצוב בהר וקשה למעבר).
לגבי הטווח, אינני מומחה - אולי ערן יתנדב להסביר, אך אין ספק שגם התקפת קטיושות "בלבד" על שדה התעופה יכולה לשבש את התעופה בצורה חמורה, בלשון המעטה.
באותו בנין 110082
ראשית, ה"קו האווירי" שאתה מתאר אינו בעצם קו אווירי - הוא קו קרקעי. אל"ט‏1, אבל בפועל, רוב המטוסים נוחתים בנתב"ג ממזרח למערב. כלומרף הם עושים הקפה מדרום לשדה התעופה וטסים הרבה יותר מזרחה לפני שהם חוזרים לנתב"ג. כאשר הם טסים מזרחה, ניתן אולי לטווח אותם בטילי כתף (SA-7/14, רד-איי עתיקים, סטינגרים מוברחים, מה שבא...) שטווחם בדרך כלל לא עולה על 5 קילומטרים. אבל המצב הרבה יותר מסובך. נדמה לי שכתבתי פעם באייל על טילי ה- SA-5 הסוריים - אותם טילים שהפילו את המטוס מעל אוקראינה. טווחו של טיל SA-5 עולה על 200 ק"מ, כלומר אפשר להפיל מטוסים בנתב"ג מתוך שטח סוריה, ואנחנו חיים עם ה"איום" הזה כבר כ- 17-18 שנה.

זה אולי אירוני לומר זאת, אבל להערכתי דווקא התקפה על התחבורה האווירית בישראל תהווה "קזוס בלי" חמור הרבה יותר מול הפלסטינים מאשר הריגתם של 300-400 איש בשנה.

1 אני לא טייס
באותו בנין 110086
נדמה לי שאתה צודק, בנוגע להערה האחרונה. CNN כרגע מסקרת במרץ את אירוע הטילים (וכיוון שאין כ"כ מה להראות, הם פשוט מראיינים את נוסעי המטוס שוב ושוב), ומתייחסת בקצת יותר נון-שלנט לפיגוע בבית המלון.

(ד"א, מנפלאות CNN - המהדורה עוברת בלי הפסקה בין ה-Thanksgiving day parade לסיקור האירועים בקניה.)
באותו בנין 110088
אנחנו חיים עם האיום הסורי כי שם יש כתובות ברורות לתגובת נגד. ושני הצדדים יודעים את זה.
בשטחים, לעומת זאת, מסתובבות כנופיות מזויינות שלא סרות למרות איש. אם קבוצה כזאת תירה על מטוס, את מי תעניש? [הרש"פ יגנו פגיעה באזרחים משני הצדדים, כמו תמיד]
ומה עוד אפשר לעשות נגדם, שעוד לא נוסה?
"קזוס בלי"? איזה סוג של מלחמה? ועם מי?

לכן- מדינות בעלות טילים מדאיגות אותי פחות מהמזרח הפרוע שצמוד אלינו.

מצד שני, בינתיים ראיתי בגארדיין שלמטוסי אל על יש מתקן אינפרה אדום שמסיט את הטיל.
מצד שלישי- לארקיע אין. וגם לחברות הזרות ש(עדיין) טסות לכאן- אין.
אוי הדילמה.... 110093
אז מה את אומרת?
מה "יותר עדיף"?
1. לקבל את הלחמניה, להנות מהשירות המזוויע באל-על ולחיות כדי למצוא שאת המטען הם שלחו לניקראגואה?
או
2. לאכול כמו בן אדם, לרווח את הרגלים ולהנות רק כדי לשאול את הדיילת בזמן הנפילה מעל סינגפור אם למרות הפיצוץ הטיסה תחשב בכרטיס הנוסע המתמיד?
אוי הדילמה.... 110101
לאכול, להתרווח, ולסדר שמשפחתך תקבל החזר על הכרטיס-חזור.
תסריט א' 110115
"קזוס בלי" למלחמה: מיטוט אמיתי של הרשות הפלסטינית ושליטה מלאה על השטח, פירוק המשטרה הפלסטינית - עם קרבות או בלי קרבות. בלי נסיגות. בלי משא ומתן. חזרה לימי אינתיפדה א'.
תסריט א' 110121
מה הסיבה שלא עושים זאת עכשיו?
תסריט א' 110122
מה אני, שרון?

וברצינות. מה לעשות, אבל לממשלת ישראל יש סדר עדיפויות שונה מאשר לאזרח הקטן. פגיעה אנושה בתנועה האווירית לישראל וממנה, להבנתי את סדר העדיפויות של כמעט כל ממשלה שניתן להעלות על הדעת, חמורה הרבה יותר מכ- 300 הרוגים אזרחיים בשנה (כנראה שגם הרבה יותר מכ- 500 הרוגים - מספר ההרוגים בתאונות הדרכים בשנה)
תסריט א' 110124
ואגב, עוד טיעון בזכות שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג, וגם פוסל על הסף אחת מהחלופות העיקריות בתוכנית המתאר הארצית (חלופת זיקים) הסמוכה מדי לחבל עזה.
דומה שזה הזמן להציע לשר התשתיות החלטה קצת פחות מזיקה לסביבה, (בהשוואה לשלל האסונות שהוא מנחית על ראשינו בחודש האחרון), וללחוץ להפיכת שדה התעופה תל מלחתה ("נבטים") לשדה תעופה בינלאומי, וסלילת שלוחת רכבת באורך כ-‏5 ק"מ (ממסילת באר-שבע - דימונה), שתאפשר גישה מסילתית לשדה מבאר-שבע, ת"א וחיפה.
תסריט ב' 110150
הרשות התמוטטה סופית באיוש
ביריחו ובעזה היא עדין קימת.
כנ''ל המשטרה הפלסטינאית
כל נושא נשק פלסיטנאי במקרה הטוב יזכה לנוהל מעצר חשוד.
צה''ל שולט בשטח באופן מוחלט מבחינה צבאית כשהוא מותר במודע על השלטון האזרחי.(ואכן מותר בכך על מקור כוח מרכזי אך בעיתי)

עוצר בתוך הבתים את זה עוד לא ניסו אולי זה יביא למנהרת הזמן שתוביל לאינתיפאדה א'.
תסריט א' 110167
''קזוס בלי'' זו עילה למלחמה. ''קזוס בלי למלחמה'' זו עילה למלחמה למלחמה.

(דובי, קרציה)
באותו בנין 110461
אילו כתובות ברורות יש בסוריה לתגובות נגד ?

האם העובדה שאין ב"צמודים אלינו" כתובות מדויקות אינה נובעת מכך שאנו מסרבים להביט ?

מה תעשי אם הממשל הסורי יגנה את פעולות צבאו ? מה בכלל הגינוי של רש"ף לטרור קשור לאיזה שהוא עניין ממשי ?

למה הרשות הפלשתינית מממנת (יש מסמכים כתובים שמעידים על כך) "כנופיות מזוינות שאינן סרות למרות איש" ?

גם האוניה קארין איי קשורה בכנופיות כאלה ?
באותו בנין 110112
האמת, אתה צודק. הרבה פעמים הטיסות חולפות מעל תל חדיד 3 ק"מ בלבד מבתי הכפר בודרוס. מדדתי את הטווח מאזור טרמינל 2 בנתב"ג (הטרמינל החדש של נתב"ג 2000 הוא 2 ק"מ נוספים מערבה).
אך אין לי ספק שהתקפה כזו תהיה קאזוס בלי, ותביא כמעט בוודאות לגירושם של תושבי 2 הכפרים הקרובים ביותר לנתב"ג - קיביא ובודרוס, או לכל הפחות להצבת נוכחות צבאית קבועה בשני הכפרים הללו.
בנין קלפים 110114
גירוש? לא נראה לי. לא צריך לקפוץ מעל הפופיק, אם חוליה נכנסת לכפר ומשגרת ממנו טיל כתף (באנלוגיה למה שקרה במשך חודשים בבית-ג'אלה) - מה אתה רוצה מאנשי הכפר? יותר סביר נוכחות צבאית קבועה.
"ממזרח למערב" ? 110462
הניסיון שלי ממראה עיניי בעוברי ליד נתב''ג מראה שרבים מהמטוסים נוחתים דווקא ממערב למזרח, במיוחד בשעות הלילה.
אני מניח, שאם אין רוח מערבית חזקה מדי הם יעדיפו זאת, כי הם באים משם וכך חוסכים דלק.
"ממזרח למערב" ? 110464
למיטב ידיעתי, זה כדי לא להרעיש לתושבי הישובים הסמוכים. בשעות היום בדרך כלל עושים את ההקפה.
"ממזרח למערב" ? 110493
למיטב זכרוני ונסיוני, (כנוסע) כאשר הרוח מערבית (רוב שעות היום) ממריאים ונוחתים לכיוון מערב וכאשר הרוח מזרחית (בד"כ בלילה) נוחתים לכיוון מזרח.
כאשר אין רוח זה לפי כיוון ההגעה/היציאה של הטיסה.
כמעט בכל הנחיתות שלהן הייתי עד, ההגעה בלילה הייתה ממערב (מעל אור יהודה ונוה מונוסון למרות השעה המאוחרת) וביום ממזרח. (מעל שוהם וכפר טרומן)
לגבי המראות, פעם אחת הייתי בטיסה שהמריאה לכיוון מזרח. (והיתה רוח מזרחית) בד"כ ממריאים לכיוון מערב-דרום-מערב מעל כפר חב"ד וראשל"צ.
ימה וקדמה 110498
ככל שדעתי משגת, שיקולי רוח הם לרוב זניחים בהמראות ונחיתות של מטוסי סילון גדולים.
ימה וקדמה 110500
אתה חושב שזה סתם מקריות?
ימה וקדמה 110501
לא, שיקולי רעש, למרות מה שכתבת. אולי עמית יוכל ליישב את המחלוקת.
ימה וקדמה 110505
גם לדעתי מדובר בשיקולי רעש, אך אין לי מידע מוסמך בנושא.
הגישה ההשתלבותית 110765
נדמה לי שהרוח משפיעה רבות על הרעש. כלומר, שיקולי רעש יכולים להוביל להתחשבות בכיוון הרוח.
ימה וקדמה 110519
שיקול הרוח הוא השיקול הראשי, והוא חוק בל יעבור, שיגבר על כל שיקול אחר למעט מצבי חרום. אבל כשאין רוח או כשעוצמת הרוח חלשה ומדובר במטוס בעל מהירות נחיתה גבוהה (המהירות ולא הגודל קובעים :).) אפשר להתחשב בשיקולים אחרים, בדרך כלל שיקולי חיסכון בדלק וזמן של חברות התעופה, וגם השתלבות בתנועת ההמראות והנחיתות הכללית.
"ממזרח למערב" ? 110940
לטענת רשות שדות התעופה, אין נחיתות והמראות בלילה. אחד המרצים שלי, שגר בחולון, התלונן פעם בפניהם על הרעש שהם עושים לו כל לילה. האנשים הנחמדים הסבירו לו שעל פי ההוראות, אין כל סכנת רעש לתושבי האזור בלילה. מכיוון שהוא חווה על בשרו את ההפך הגמור, הוא חקר את הנושא לעומק. מסתבר שההגדרות של רש"ת ל"לילה" הן יחודיות - בין אחת בלילה לארבע לפנות בוקר. לילה טוב!
"ממזרח למערב" ? 110993
תושבי חולון תבעו את חה''א ואת רש''ת בזמנו, ואאל''ט חה''א הגיע איתם למעין פשרה (נתחשב בכם, חוץ מאשר בזמן הזנקות לילה).
"ממזרח למערב" ? 111020
לפי צו של משרד התחבורה אין המראות בין 1:30 ל 5:30 והייתה כוונה להרחיב את הצו ל 1:00 עד 6:00, אבל אין לי מושג אם זה קרה בסוף.
נחיתות יש כמעט כל הלילה. (אני שומע אותן עד קרית אונו)
הסתכלתי הרגע באתר של נתב"ג:
ואכן אין נחיתות בין 00:45 ל 02:55. אני לא בטוח אם מדובר בחוסר ביקוש או בהתחשבות בתושבי נווה מונוסון.
אין המראות בין 1:10 ל 5:30.
באותו בנין 110534
לא ממש קריטי, אבל מאחר ואחרים הגיבו -
בתור נוסע מתמיד (יותר ממה שמוכן להודות) אני יכול להעיד - 90% מהנחיתות הן ממערב למזרח, שעות היום כשעות הלילה.
Take my word for it

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים