בתשובה לברקת, 29/11/02 9:52
גם אני פרח' 110192
"קשה להבין"? ודאי שקשה, ואולי בלתי אפשרי. הטענה הניצחת של המאמינים כנגד טענות כאלה היא שנפלאות הן דרכי הבורא, ואנחנו, שבשכלנו הרופס בקושי מסוגלים להבין את ירדן ניר, לא בהכרח מסוגלים להבין את ה"הגיון" של אלוהים.

הרי לא רק סבלו של ישו מעלה סימני שאלה, הטבע הוא אכזר ובכל פעם שנשיונל גיאוגרפיק מראים חבורת זאבים טלואים אוכלים איזה גנו בעודו בחיים המחשבה "חייבת להיות דרך טובה יותר" עוברת לנו בראש‏1. נדמה לי שספר איוב מתעסק קצת בבעיה הזאת, והתשובה הכי טובה שאני זוכר משיעורי התנ"ך היתה שכל נסיון להחיל את עקרונות התבונה, המוסר והרגשות שלנו על פעולות הבורא הוא פשוט פאתטי.

אני חייב לציין שבאופן אישי הטיעון הזה מעלה אצלי תהיות אחרות, למשל: אם כך, מניין לנו שתורתו תורת אמת ושהוא לא הניח אותה לפנינו כדי להפיל בפח את התמימים ולהעניק את חיי הנצח דווקא לאתיאיסטים, וכיו"ב התחכמויות זולות שמתכנסות (בהחלט) מהר מאד למסקנה שהכל מתמצה בהנחת אכסיומת קיום של אל חנון ורחום עפ"י דרכו.

אני גאה מאד בכך שלא נפלתי בפח של גודווין בהודעה זאת.

_________
1- או, אם לקחת דוגמא מזעזעת עוד יותר, כשמכבי חיפה חוטפת רביעיה מאיזו חבורת גויים יוונים בערב חנוכה.
גם אני פרח' 110195
טוב, אני מניחה שכל מאמין מצייר לו את האלוהים שלו בסופו של דבר, עם כל תכונות האופי המתאימות. מה שכן, האלוהים היהודי גם הוא קשה עורף לא קטן, אבל כשהוא מסביר את עצמו זה תמיד פשוט וישיר - חטאתם/פשעתם/צדקתם/טעיתם/עשיתם הטוב בעיני/עשיתם הרע בעיני. קצת דיכוטומי, אבל לפחות חומר שאפשר לעבוד איתו :-)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים