ועוד החלטה תמוהה של שרון 111565
גלובס מפרסם היום מאמר על מתקן ההתפלה המתוכנן בקיסריה:
מול המלצות תכנוניות למתקן התפלה בקרבת חדרה, ונכונות של עיריית חדרה ומוא"ז מנשה להקצות שטח, החליטה הממשלה על הקמת מתקן ההתפלה דווקא בשטח המיועד לגן לאומי מוצע, ובהתנגדות הגופים הירוקים. בהיותו של מנהל התכנון גוף ממשלתי, אין ביכולתו להתנגד להחלטת הממשלה, אך עוד לפניה נקבע בפירוש שאתר זה הוא הגרוע מבין שלוש חלופות אפשריות למתקן ההתפלה.
מחייב רישום.
המשך עקיפת גופי התכנון, כפי שאוהב שרון, גם בממשלה הבאה, רק תחריף נזקים בלתי הפיכים שגרם וגורם ראש ממשלתנו למדינת ישראל בכל תפקיד ביצועי בו כיהן אי-פעם.
במדינה מתוקנת, לא היה נותן הציבור את תמיכתו לאיש המצפצף בשיטתיות על דרגי התכנון המקצועיים, ומתייחס למנהל מקרקעי ישראל (ולמעשה - למקרקעי ישראל עצמם) כאחוזה פרטית שלו.
ועוד החלטה תמוהה של שרון 111567
אם כך, אולי תוכל להסביר מדוע בחר שרון דווקא באפשרות של קיסריה על פני האחרות?
ועוד החלטה תמוהה של שרון 111570
אדמות קיסריה הן בבעלות פרטית של משפחת רוטשילד. (גם היישוב קיסריה מנוהל לא ע"י רשות מקומית, אלא ע"י "החברה לפיתוח קיסריה" בשליטת משפחת רוטשילד).
ייתכן ששרון, או גורמים מתחתיו, הגיעו לעיסקה עם משפחת רוטשילד שלא הובאה לידיעת הציבור הרחב. זה לא יהיה חדש לגבי שרון: גלובס חשף בעבר את מעורבות שרון כשר התשתיות בהפשרת קרקע חקלאית של תושבי כפר מל"ל מצפון למחלף גהה לטובת אזור תעשייה (שהוקם בינתיים - היציאה מהכביש מצפון למחלף גהה).
זאת, כאשר עקב מוצאו של שרון מכפר מל"ל, והעובדה שלמשפחתו יש עד היום קרקעות שם, אסור היה לו להתערב בשום החלטה הנוגעת לאדמות כפר מל"ל.
ועוד החלטה תמוהה של שרון 113931
גם בחברה להגנת הטבע לא יודעים, אבל במשרד לאיכות הסביבה מעלים שני הסברים אפשריים. כתבה של צפריר רינת במהדורה המודפסת של "הארץ"
חדשות טובות לשם שינוי 126887
הממשלה נסוגה מההחלטה על קיסריה, ואימצה את החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, להקמת מתקן ההתפלה בתחום תחנת הכח בחדרה, לפי תוכנית שאושרה לפני כ-‏30 שנים.
הופיע ב"גלובס" אתמול (רק במהדורה המודפסת, משום מה).
היום, אמורה המועצה הארצית לאשר את ההחלטה הנ"ל של ועדת המשנה מלפני כחודש.
חדשות טובות לשם שינוי 126890
התכנית להקמת מתקני התפלה בתחנות הכח של חברת חשמל קיימת למעלה מ30 שנה, היא התכנית ההגיונית ביותר מבחינה כלכלית והנדסית (בעיקר בשל ניצולם של החום השיורי ושל תשתיות קיימות בחצר התחנה), ובכל זאת, עד היום היא טרם יצאה אל הפועל, וזאת בשל התנגדות חברת החשמל (אשר הובלה בזמנו ע"י משה כץ, מי שהיה מנכ"ל החברה) בנימוק שהם אחראים לספק חשמל למדינת ישראל, ואילו אספקת המים למדינה היא בעיה של מישהו אחר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים