בתשובה לניר יניב, 07/11/00 10:17
פסטירבין 11795
ניר, אני מסכימה עם קביעתך שיום הזכרון הוא זכרון לרצח, ולא לאיש, ושלכך יש חשיבות, אבל כפי שמציין שי בדבריו, זה לא מה שקורה בפועל! בארבעה בנובמבר, יכולת לשמוע בכל שעה בחדשות גלי צה"ל כי הרופאים בפתח תקוה עדיין לא החליטו אם הגב' לאה רבין תוכל להשתתף בעצרת לזכרו של בעלה, עקב מצבה הרפואי. אלה חדשות? עכשיו אתה מבין למה הכוונה? אלה הדברים שאיתם אנחנו צריכים להתעסק ביום הזכרון הזה? ועם כל הכבוד למשפחתו של רבין, יש להם אולי בעלות על רבין האיש, אבל הרצח הוא רצח פוליטי, ולכן אין שום ערך לנאומיה המעצבנים של לאה רבין בכל שנה. ואין גם מקום לחדירה המגעילה לענייניה של המשפחה (כמו הציטוט החוזר ונשנה של פרידתה של נועה מסבה). המדינה צריכה להתעסק ברצח ובגינוי שלו, ותו לא. וגם אם אני מסכימה (בצורה מאוד כוללנית, מבלי להיכנס לפרטים), עם דרכו של רבין, יום הזכרון הזה גם לא אמור לשמש על מנת לקדמה. מטרתו צריכה להיות אך ורק להבהיר כי אין מקום לשימוש באלימות להשגות מטרות כלשהן, בכלל ובפוליטיקה בפרט. והחלק של "כן לשלום" צריך להיות נפרד מ"לא לאלימות", ואין לו מקום ביום הזה, כי השלום כפי שרבין ראה אותו, אינו בהכרח השלום כפי שרואים אותו אנשים אחרים, שגם הם רוצים ליטול חלק ב"לא לאלימות".
פסטירבין 11856
אמת ויציב, וזו כל הכוונה של דברי. יום הזכרון במתכנתו הנוכחית אינו טוב, אבל יום זכרון כלשהו - כזה המעלה על נס את הדברים החשובים (כלומר - הרצח, מניעיו, האוירה והאידאולוגיה שעמדו מאחוריו וכו) - *כזה* יום זכרון צריך, ואל לנו לבטלו לטובת איזו "שעת מחנך" נטולת השפעה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים