בתשובה לשועל, 22/01/03 16:52
יש בעיה אחרת? 123265
הבנתי את רעיון הרזולוציה (הציונים יהיו צפופים יותר סביב נק' מסוימת).
לא הבנתי כיצד יכולה להתבצע קטימה. הציון מחושב עפ"י ממוצא בין ציון הבגרות לבין המגן, לכן הציון לא יכול לעבור את הציון המקסימלי 100 (ןלהיקטם ב-‏100). היכן מתבצעת כאן קטימה, סטייל הדיסטורשן שמתבצע במגבר של גיטרה חשמלית (שם הגל מוגבר אל מעבר למקסימום ולכן נקטם)?
יש בעיה אחרת? 123284
אם תתן מבחן קלי קלות, כל התלמידים הטובים יקבלו בו מאה, ולא תוכל להבחין בין התלמיד הטוב לטוב-מאד למצויין. כן תוכל להבחין בין החלש, ליותר-חלש, לגרוע-בעליל ללא-יודע-לקרוא-בלי-ניקוד.

באותו אופן, במבחן סופר קשה, כל התלמידים הגרועים יקבלו אפס, ואם תראה, לדוגמא, שהציון הגבוה ביותר שלך הוא של תלמיד אחד עם 70, תדע שהוא התלמיד הטוב ביותר שיש לך במקצוע.

כך שמבחנים קלים קוטמים את הקצה העליון של ההבחנה, וקשים את התחתון. עכשיו השאלה היא מה אתה מחפש.
יש בעיה אחרת? 123449
ענית לעצמך - בגלל שהציונים לא יכולים לעבור את 100, הם נקטמים שם.
יש בעיה אחרת? 123454
המורה שלי לספרות אהבה לקטום בצורה אחרת.
היא נהגה לומר:
100 - לאלוהים.
90 - למורה.
80 - לתלמיד המצטיין.
וכך הלאה...
יש בעיה אחרת? 123463
ואני שואל: מי היא שתתן לאלוהים ציונים?
יש בעיה אחרת? 123478
אהרון ברק
יש בעיה אחרת? 123483
שאלה טובה, מי היא?
מרבית הכיתה (אני לא) חשבה שהיא התגלמות השטן.
יש בעיה אחרת? 123484
התובעת הראשית של אלוהים? נותנת לו ציונים? לא נשארים ככה בתפקיד הרבה זמן.
יש בעיה אחרת? 123506
מה אתה מדבר? עוד כשהייתי בתיכון היא הפכה למחנכת.
כשהתגיסתי לגדוד של אצבעוני המפקד, שמעתי שהיא קיבלה את הניהול של בית הספר.
יש בעיה אחרת? 123509
מה שמחזק את הערכתך, ומחליש את הערכת רוב חבריך (מפסידנים).
יש בעיה אחרת? 123916
לא נכון, הם פשוט מצטופפים ליד המאה מלמטה (או עליו). אחרי התשובה מלמעלה, הבנתי שזה לא אני שלא הבין. יש כאן ירידה ברזולוציה, אפילו עד כדי אי הבחנה בין התלמידים. קטימה - אין שם. אבל אני סתם קטנוני, אפשר להתעלם...
יש בעיה אחרת? 124120
מדוע אתה טוען שאין קטימה? אם אתה מתכוון לבונוסים, אל תשכח שזו המצאה של האוניברסיטאות ע"מ להתגבר על הקטנת הרזולוציה. ציון בגרות תקני של משרד החינוך אינו כולל בונוסים, ולכן אינו יכול לעלות על 100.
יש בעיה אחרת? 126314
עובדת קיומו של ציון מקסימלי בלבד, לא מעידה על קיום קטימה. ברור שהציון לא יכול לעלות מעל 100.

ההנחה שלך היא שחלק משמעותי של נבחנים יכול להוציא מעל 100 במבחנים אלו, אך ציוניו נקטמים אל המקסימום שהוא 100. למרות הקטנת הרזולוציה, שהסכמתי עם עבודת קיומה, אני עדיין חושב שהרוב המוחלט (למעט בודדים) של נבחני הבגרויות/מגן לא מקבלים את הציון 100, וזה מעיד שציונם לא היה ציון גבוה מ-‏100 שנקטם.

הרזולוציה קטנה בציונים הגבוהים, מתחת ל-‏100, אך "בעית הקטימה" איננה באמת בעיה. אפשר יהיה לדבר על בעית קטימה, כאשר נקבל מספר גדול של אנשים שקיבלו את הציון 100.
יש בעיה אחרת? 126447
אני מדבר על רמת הציון הבודד, לא על ממוצע הבגרות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים