בתשובה ליעקב פופק, 04/02/03 16:28
אילן רמון היה אסטרונאוט 127004
OK - you convinced me

You are against the space program and the funds invested in it.

I still have a reason to believe that it will continue despite your antagonism only if because it serves too many commercial parties and interests
אילן רמון היה אסטרונאוט 127006
אני לא חושב שמר פופק הנכבד טען שהוא נגד תוכנית החלל בכללה. אם אני מבין אותו נכון, הוא נגד ההשקעה הדיספרופורציונלית והמיותרת מכל בחינה, מדעית או כלכלית, בטיסות מאויישות.
אילן רמון היה אסטרונאוט 127007
אני מסכים עם כל מילה בתגובה שלך למעט המילים ''נכבד'' ו''מר''.
אילן רמון היה אסטרונאוט 127008
אני מאד מתנצל, מ.. אדו... יענקל'ה.
אילן רמון היה אסטרונאוט 127009
I am absolutely not familiar with NASA's budgeting and like anything else, they most likely over budget than under budget.

Additionally, I (we?) don't know how much does it realy cost to sent a manned vehicle from earth to space for X number of days but with all I have seen and read about the program as a whole, the investment is huge

Worth it? not worth it? it is a debate that can go on for a long time

If Americans were somewhat convinced that this is an improper way to spend their tax money, I assure you, that a candidate for presidency would have picked it at some point and declare "read my lips - no more throwing money on the useless space program" and the crowd would cry "here here".

As someone who lives here currently, I sense that most of the folks I encounter are pro space program (well, they grew up with it all/most of their lives)

What they choose to do with their money is their issue. We can argue that the funds could have gone to more nobel causes such as world hunger etc. but the bottom line is it is their money and right now it is launched into space.

On a personal level I agree with them for reasons I mentioned in prior comments.
אילן רמון היה אסטרונאוט 127011
אני לא חושב שלמישהו כאן יש ספק, שלאמריקנים מותר לעשות עם הכסף שלהם מה שהם (אנחנו) רוצים. כך שזה קצת לא לעניין להתעסק עם כך. השאלה היא האם ראוי לעשות כן. אני אישית אינני חושב שיש צידוק רציני לפעולות מאויישות, לפחות ברמתנו הטכנולוגית הנוכחית. כשלמישהו תהיה תוכנית רצינית, הכיצד לארץ את המאדים, אולי יהיה טעם לדבר. בינתיים, אין לאנשים מה לחפש שם בחוץ.
כמובן, שכיום קצת קשה להסיט את הגלגל לאחור, כאשר בעשורים החארונים, סוכנות החלל האמריקנית עצבה עצמה כך, שלא תוכל להמשיך לספק את מקומות העבודה שהיא מספקת, מבלי שימשיכו לפעול בתחום חסר התועלת הזה, של המשימות המאויישות. נו, טוב.

מעניין שגם אתה וגם גילית, ברגע שאין לכם טיעונים משמעותיים להעלות, בורחים לקונצנזוס.
אילן רמון היה אסטרונאוט 127017
much like you become cinic when you run out of sound arguments

I do not see being part of a concensous (if at all) something to indicate a flaw or a problem
אילן רמון היה אסטרונאוט 127020
Not much of a "sound argument" though, is it? And yet, you spent over half of that message touting it as though it was the bee's knees.
אילן רמון היה אסטרונאוט 127096
הטיסות המאוישות הן לא למאדים. הטיסות הן אל מחוץ לאטמוספירה ובחזרה. לאמריקנים יש מספיק תוכניות לטווח הארוך, להפוך טיסות שכאלה למשהו שיגרתי וריווחי. הם עוד יעשו מזה הרבה כסף, לדעתי (ולדעתם). לא צריך לדאוג להם יותר מדי.
אילן רמון היה אסטרונאוט 127171
יופי, אתה מבין, אני חששתי לתקציב האמריקני, וזה בסיס כל הדיון, עכשיו כשהרגעת אותי, אני אשב בשקט, בצד.
אילן רמון היה אסטרונאוט 127179
זה לא רק קשור לתקציב החללית לא הייתה טובה!
מה? 127196
אילן רמון היה אסטרונאוט 127019
לגבי ההוצאות אני יכול רק להעריך שהמשקל המטען המימדים ורמת הבטיחות של מעבורת מאויישת יהיו משמעותית גבוהים יותר משל לא מאויישת וזה מייקר משמעותית את כל העסק.

לגבי הקונצנזוס, כל עוד התקשורת, תעשיית הקולנוע והפנטזיה ומערכת החינוך ובעצם כל גורם משמעותי אחר מוכר לאמריקאים את ניל ארמסטרונג כצעד ענק לאנושות את החלל כגבול שיש לחקור אותו ואת להגיע למקום שאליו לא הגיעו בני אדם בעבר כהישג, לא ניתן יהיה לשכנע אנשים שמדובר בביזבוז כסף.
בכל פעם שאיזשהו נשיא מאיים על התקציבים של נאסא הם מיד משחררים לתקשורת איזה אמבה ממאדים או אסטרואיד שמאיים עלינו. עם הסיוע המאסיבי של תעשיית הקולנוע ההטיה של דעת הקהל היא עצומה ובעצם לרציונאליזם הכלכלי אין סיכוי נגדם.
העיקר הכסף, כנראה. 127022
בינתיים מתברר ש-‏92 אחוז מפרוייקט המעבורות הופרטו מזמן, לקונסורטיום שנשלט ע"י חברות האווירונאוטיקה היריבות בואינג ולוקהיד.
למה כבר אפשר לצפות ממה שהוא בעצם עסק פרטי, שמנסה להיות רווחי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים