בתשובה לברקת לא פה, 07/02/03 19:39
רקנאטי ואריסון בשטח? 128307
כלל אצבע ראשון: הפקידה ממליצה על מה שטוב יותר לבנק.
כלל אצבע שני: מה שטוב יותר לבנק, בד"כ טוב פחות עבורך.

ובמקרה הפרטי הזה: נניח כי הסכום הוא 1000 ש"ח, וההצעה היא הפקדה בהוראת קבע של 100 ש"ח. נניח שהריבית החודשית היא 1%, ללא קשר לגודל הסכום. (החישוב הוא ע"פ ריבית חודשית ולא שנתית רק כדי להקל על החישובים).

א. ריבית: כעבור 10 חודשים, על 100 ש"ח קיבלת 10% ריבית (כי הם היו בפקדון 10 חודשים); על 100 ש"ח נוספים, רק 9%; וכן הלאה - על המאיה האחרונה קיבלת רק 1%. ריבית ממוצעת על כל הסכום: 5.5% (במקום 10%).

ב. עמלות: עבור הפקדה חד-פעמית, תשלמי עמלת שורה עבור 2 שורות (הפקדה, פדיון). עבור הוראת קבע, תשלמי על 11 שורות (10 הפקדות ופדיון).

ג. משיכת-יתר: אם הפקדת 1000 ש"ח, את יודעת בדיוק מה היתרה שלך בעת ההפקדה, ותכלכלי את המשך צעדייך בהתאם. אם חתמת על הוראת קבע, יתכן ולפעמים הסכום ירד בשעה שלא תהיה יתרה מספקת בחשבון באותו הרגע. על משיכת יתר משלמים, גם אם היא נמשכת יום אחד.

ד. אינרציה: במקרה של הוראת-קבע, קיים סיכוי בריא שההוראה תמשיך גם מעבר לסכום המקורי שתתכננת להפקיד.

ה. ריבית קבועה או משתנה: עבור הפקדה חד-פעמית, את יכולה לבחור בריבית קבועה. במקרה של הוראת קבע, הריבית אינה קבועה, ובהתחשב במצב המשק כיום, סביר רק שתרד. באופן כללי, הבנקים נוהגים לעודד בחירה בריבית משתנה (הן בפקדונות והן בהלוואות ומשכנתאות), משום שלאחר תחנת השינוי הראשונה, מופעלת "ריבית קטלוגית", ללא ההטבות המקוריות שקיבלת עבור הריבית הראשונית.
רקנאטי ואריסון בשטח? 128358
צודק לגמרי. במקרה שלי ההבדל פחות קיצוני, כי מדובר רק בשלוש הפקדות במקום אחת (דווקא לכן לא ברור לי למה היא התעקשה). אבל לך תקבל החלטות בנושאים בנקאיים כשיש לך אמא שעבדה 45 שנה באותו בנק, ותומכת בפקידה. כנראה עוד מקרה של דיכוי מופנם :-)
בעקבות הפנייה לאייל 128679
החלטתי סוף סוף לערב את אמא שלי בעניין, והפעם אקטיבית. אחרי ביקור קצר בסניף והמתקת סוד עם הפקידה, היא חזרה ודיווחה על הסיבה האמיתית להחלטה לפצל את ההפקדה שלי:

בסניף התנהל אז "מבצע עידוד", ושמא "תחרות קולגיאלית" בין הפקידים, על כמות הוראות הקבע שכל אחד מהם משיג באותו חודש. לא אחוזים ולא רווחים כספיים - האשה פשוט פעלה בענייני כשכוכב הכסף, אות ההוקרה של הסניף, לנגד עיניה.

חוץ מזה היו גם כמה גורמים טריוויאליים, כמו הסיבות שטל מנה (אם כי, דווקא הריבית בהוראת קבע היתה גבוהה יותר עבורי). הקיצר, המצב בא על תיקונו בהפקדה אחת ‏1. ובבניין ציון ננוחם.

1 "אה, טוב", אמרה הפקידה לאמא שלי. ככה זה נגמר.
בעקבות הפנייה לאייל 128687
לו הייתי את הייתי הולך‏1 למנהל הסניף באותו הרגע, מטיח את העובדות בפניו ומודיע לו שאני מחסל את כל עסקיי בסניף. במקרה הרע, תעבירי את החשבון שלך למקום אחר. במקרה הטוב, הוא יתחיל להתחנף ולהציע לך תנאים מועדפים (ריבית גבוהה יותר על פקדונות, ריבית נמוכה יותר על משיכת יתר וכד') ואת תצאי מורווחת מכל העסק.

1 למעשה, לו הייתי את, הייתי הולכת, אבל זה מבלבל מדי.
בעקבות הפנייה לאייל 128705
בהתחשב בעובדה ששנות ילדותי עברו עלי בגאווה מרובה על כוכבי הכסף שאמא קיבלה, יש לי קצת בעיה מוסרית לעשות את זה. עכשיו ייקח לי קצת זמן להבין שחיי היו מושתתים על שקר וניצול לקוחות תמימים.

ובכל אופן, כבר עשיתי תרגיל כזה פעם, באותו בנק, וחזרתי חפויית ראש. ב"סניף של אמא" לשעבר לפחות מזהים אותי ועונים יפה בטלפון, גם אם הם, כמו כולם, לא טורחים באמת לפעול לטובתי ולא משתינים ‏1 עלי בקשת.

1 כמו על כל מי שיש לו סכומים בינוניים ומטה בהפקדות. אין להם זמן ללקוחות קטנים.
ודייק (לעצמי) 128706
חשדתי בכשרים - הם *כן* משתינים עלי בקשת, ועוד איך. הם פשוט לא משתינים לכיוון שלי.
בעקבות הפנייה לאייל 128711
אני ואחותי באנו לפני מספר חודשים, יחד עם אימי, כדי להעניק לאימי זכות חתימה על החשבונות שלנו (שנינו לא מתגוררים בבית ההורים, ואין לנו כוח להעביר את החשבון קרוב יותר הביתה, אז מנצלים את אמא). מכיוון שהסניף שלנו אוחד עם סניף אחר, נוצר תור עצום ומגוחך. כעבור למעלה מחצי שעה, כשראינו שאין לתור שום כוונה להתקדם, ניגשנו אחר כבוד לחדר סגן המנהל והתלוננו על המצב. אמא שלי התחילה לאיים שפשוט נסגור את החשבונות שלנו ונעביר אותם לבנק אחר. תוך חמש דקות סיימנו את כל עניינינו בבנק (סגן המנהל עצמו טיפל בנו), וצעדנו החוצה בשמחה, כאשר אנשים שעמדו לפנינו בתור עדיין ממתינים בשקט.
ככה זה בישראל. כשלנותן השירות אין תודעת שירות, ללקוח חייבת להיות תודעת לקוח.

(דובי, שאם היה שם לבד היה מחכה כמו כולם לתורו. כמה טוב שיש אמא)
בעקבות הפנייה לאייל 128736
תור זה לא דוגמה. כשאתה עומד בתור, ברור לך שאתה עומד בתור. במקרה של אחוזי ריביות, הרבה יותר קשה לדעת איפה מסדרים אותך בכוונה, איפה סתם לא שמו לב, ואיפה פועלים לטובתך למרות שנדמה לך אחרת.

בכל אופן, מצטרפת לשורה עם האמא (דיסקליימר: זו לא אותה אמא).
בעקבות הפנייה לאייל 128745
כן, אבל כשפקידה מודה שהיא עשתה את זה *בניגוד* לטובת הלקוח, אני לא חושב שצריכות להיות הרבה תהיות.
בעקבות הפנייה לאייל 128758
היא לא הודתה בזה. אחוזי הריבית פעלו לטובתי בהפרש לא משמעותי. מעבר לזה, הבנק נהנה מכל הבונוסים הקטנים של גבייה על פעולות ושורות חשבון נוספות, ללא צורך ואני חושבת שזה קורה כך בכל בנק וסניף.
צרות של עשירים 128738
מזל שלאמא שלך אין אוברדראפט.
צרות של עשירים 128744
יהיה לה, כשהיא תתן לדובי זכות חתימה בחשבון שלה...
צרות של אמידים 128746
ישר עשירים? או שיש לך אוברדראפט או שאתה מיליונר? אלו האופציות?

כדי לזרות לך מלח על הפצעים: גם לי ולאחותי אין מינוס. בורגנים מסריחים שכמותנו.
צרות של אמידים 128753
די, דובי, אל תיקח ללב. פשוט ציינתי שלאנשים שמנהלים מדיניות ''גרעונית'' יש עמדת מיקוח פחותה מול הסניף ויותר קל לבנק להתעמר בהם.

אני לא מבין למה שתרצה לזרות לי מלח על הפצעים אבל אני מקבל זאת בהכנעה. כל טוב לך וד''ש לאחותך.
צרות של אמידים 128760
מעניין. יודעי דבר טוענים שיש לך הרבה מינוסים.
צרות של אמידים 128779
ברור שיש לו, הוא פשוט שוכח את העובדה הזאת כל פעם מחדש.
צרות של אמידים 128781
וזה הפלוס העיקרי שלו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים