בתשובה לכליל נאורי בסוטול לאחר מבחן, 09/02/03 17:03
תנ''ך עכשיו 128329
ספר נפלא!! ובמיוחד הקטע על "פרוטקשן בכרמל"...
תנ''ך עכשיו 128375
גם ''היהודי הגאה מרדכי'', לקראת פורים הבעל''ט.
תנ''ך עכשיו 128416
האמת, לי כבר מזמן יש סברה, לפיה מרדכי ואסתר לא היו יהודים כלל וכלל, וכל הסיפור הזה הוא בכלל העברה מן הבבלים.
תנ''ך עכשיו 128448
למעשה, אם זכרוני אינו מטעני, יש קונצנזוס די רחב, בין חוקרי המקרא החילוני, שמקור הטקסט בבלי, והוא התווסף כהסבר בדיעבד לכך, שהיהודים חוגגים חג עכו''ם שכזה.

שנאמר, סוף סוף חג שמח במועדי ישראל, והוא בכלל של גויים.
תנ''ך עכשיו 128461
ושים לב לאבסורד הנוסף - מבין שני הצדדים, הבבלים והפרסים, הגיוני היה, דווקא, שנצדד בצד הפרסי (בהתחשב ביחסם כלפינו - נבוכדנצר מול כורש...). והנה - הזדהות עם הבבלים דווקא... מעניין.
תנ''ך עכשיו 128466
הגלות המדוברת הייתה בבבל, ולא בפרס. אם כי, למען האמת, הידע שלי במיתולוגיות שלהם מוגבל מאד, אולי ההבדלים ביניהן קוסמטיים בלבד.
תנ''ך עכשיו 128476
למה לעצור בפורים? חלק גדול מהתנ"ך מבוסס על אגדות מסופוטמיות. למעשה בסיפור הבריאה יש אלוזיות לכמה סיפורים שונים מאמונות שונות.
תנ''ך עכשיו 128486
זה ברור, הכוונה היא שהסיפור התווסף באופן, איך לומר, לא טבעי, לרצף התנ''כי.. הוא לא מהווה חלק ממיתולוגית ההתהוות והקדם של העם העברי, אלא התווסף באופן פתאומי לאלה שהיו בגלות בבל, שהביאו אותה לחבריהם, לאחר שחזרו מניכר.

אגב, אם מדברים על אגדות מסופוטמיות, קראתי לאחרונה את הנובליזציה של סילברברג לסיפור גילגמש. אני לא יודע אם אני ממליץ.. לידידנו רוברט יש נטיה עזה לחזור ולהדגיש את החירויות המיניות של מלכי קדם, על חשבון קידום משמעותי של העלילה (או פירוט של חירויותיהם האחרות).
תנ''ך עכשיו 128528
אני זוכר שפעם כבר דנו בזה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים