בתשובה לגלעד דנבום, 18/12/00 15:14
יתנו יקבלו (...?!) 13220
העובדה שאני מכיר בעוולות שנגרמו ,שגרמתי לאחר, הכרה שנובעת מבגרות מסוימת ומעמדת כח (לא פיזי) וחוסן נפשי, לא צריכה ולא יכולה לטשטש את העובדה שגם הצד השני עשה מעשי עוולה.

מה, חברון 1929 לא נחשבת? והתושבים היהודים שם לא היו מתנחלים.
הרס ירושלים המזרחית - הרובע היהודי, הר הזיתים, על ידי הירדנים לא נחשב כעוולה? שוב , רק מן הבחינה האזרחית, לא הדתית.

ואוטובוס הילדים בצפון ,ובית הספר במעלות, אוטובוס כביש החוף, מינכן 1972, האוטובוסים המתפוצצים בירושלים ובתל-אביב.
כל אלא מעשים שנעשו על ידי ההנהגות השונות של הפלסטינאים, אשר עדיין ממשיכים ללא לאות להטיף רעל וארס בבתי הספר ובמסגדים.

כמובן שעל מדינת ישראל, ויותר מכך, כל אזרחי מדינת ישראל להיישיר מבט אל ההיסטוריה ולהודות בכל הרעות החולות שבאו אם מתוך הכרה
ואם מתוך אזלת יד. וכמובן שהכרה כזאת איננה תלויה אהדדית בהכרת והודאת הערבים במעשיהם, אבל, יש לאמר בפה מלא שהסיפר הזה בהחלט איננו חד צדדי.
מתנחלים בריבוע 13236
אם יהודי חברון 1929 לא היו מתנחלים, איך אתה מגדיר מתנחלים?
ואם הם היו מתנחלים האם זה לא פשע להרוג אותם?
מתנחלים בריבוע 13242
לא כל כך מובנת מטרת היתממותך.

אפילו התרוץ וההסבר על פי יוסי גורביץ שמתנחלים נתפסים כחלק מצבא כיבוש, לא תופס עבור תושבי חברון של 1929.
כל כוונתי הייתה להצביע על העובדה שאנשים הרצים להכות על חטא (ובצדק), צריכים להודות שגם לצד השני יש הרבה מה לעבוד על מירוק מצפונו.
מתנחלים בריבוע 13301
1. כוונתך מובנת ואין לי סייגים עליה.
2. אני לא מיתמם. אני באמת לא רואה הבדל בין רצח לרצח.
3. מתנחלי חברון 2000 אינם גרועים ממתנחלי חברון 1929. ובכלל, כולנו מתנחלים בארץ אבותינו. האם שריקת הכדורים בחברון, בנוה דקלים ובפסגות שונה מגילה וישובי ספר אחרים?
אינם גרועים?!?!?!? 14030
חברים.
אם יורשה לי לרגע לא להתייחס לעובדה שכמה מכם החליקו על השכל והתחילו להסתכל על כל המצב של הגירה יהודית , או קיום של יהודים על שטח אדמה כלשהו ככלל, כאל דבר משוקץ וברברי
(הרי אנחנו כיהודים תמיד יכולים פשוט להיעלם מעל פני האדמה , אז למה למרר חייו של מישהו אחר ולהתיישב בכלל על פני כדור הארץ) ,
אזי אני אתייחס להבדל בין הגירה יהודית בעיקר בשל תנאי מצוקה או חיפוש אחר הטוב יותר , ללא רצון לפגוע או להשתלט על האזור בו הם חיים - יהודי חברון 1929
ובין הגירה יהודית על רקע אידאולוגי מתוך כוונה ברורה לתקוע יתד ולהניח אבן יסוד להתחלת כיבושו של חבל ארץ מאוכלס במקומיים זרים הנחשבים לאויבים וללא רצויים - חברון 2001

הראשונה הינה הגירה די תמימה במאוויה
(גם אם הינה חלק מההגירות הציוניות השטניות שמטרתן השתלטות על פלסטינה הפלסטינאים והעולם כולו)
של בני אדם שזקוקים ומחפשים מקומות מחייה טובים יותר ואינה שונה מהגירות קודמות של יהודים לחבלי ארץ בכל רחבי הגלובוס ,
כולל ההגירות המשיחיות של יהודים לארץ ישראל במאות הקודמות להופעת הציונות.
צריך לזכור כי מספר היהודים שעלו ארצה מפאת אידאולוגיה ציונית הוא קטן מאוד והרוב המכריע של אבותינו\הורינו עלה פשוט מתוך כורח או צורך של חיי יום יום
ולכן אין גם הרבה הבדל בין הפוגרומים ברוסיה לבין הטבח בחברון ב 29
(למרות שיש הבדל,אין הרבה ,זה היה פוגרום במלוא מובן המילה).
האחרונה היא הגירה לשם כיבוש
ולכן הינה יותר פלישה מאשר הגירה.
ברור ונהיר לי לפחות שישנו הבדל קטן ומזערי בין השניים
(קטן קטן אך משמעותי בגודלו).

בשל כך ה"מתנחלים" בחברון 1929 לא היו כל כך "גרועים" לדעתי , ובמיוחד לא "גרועים" כמו המתנחלים של חברון 2001
פשוט משום שאני לא חושב שאדם שנרצח רק בשל היותו גר בארץ נוכרייה הוא אדם "גרוע" או מקולקל מבחינה מוסרית גנטית פסיכולוגית מינית אסתטית או קולינרית
(ההפך אני דווקא נוטה לסמפט את הנטבחים מ 29 יותר מאשר המסכנים הפלסטינאים שפורצים להם לבתים כדי לצלם תמונות משפחתיות במקום לרוצץ להם גולגלות עם חרבות ואלות כפי שהיה המצב בחברון).

באשר להתיישבות יהודית בשטח לצורך כיבוש מגורם עוין
כאן אני מתלבט ,
התיישבות זו יכולה להיות חיובית או שלילית בהתאם למצב.
באשר למוסריות שבה....נו טוב ,
אף אחד לא אמר שכיבוש זה דבר מוסרי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים