בתשובה להאייל האלמוני, 26/02/03 19:57
כי הוא לוקה 132386
מי לוקה במה? 132390
אלוהים לקוי המאמין לוקה 132393
אני חולק עליך. 132394
אלוהים איננו ליקוי, והמאמין אינו לוקה בדבר.
הוא כן הוא חסר את המאמין 132397
הוא כן הוא חסר את המאמין 132399
לא ירדתי לסוף דעתך. למה אלוהים חסר את המאמין? אלוהים יכול להתקיים גם בלי המאמין.
אדון עולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא 132400
ולמה ברא? 132403
ולמה לא? 132404
בדיוק. סתם 132409
אבל יש לו סבה
ולמה ברא? 132413
היות והוא הטוב המושלם.
מעצם טבעו רוצה הוא להטיב.
לכן ברא אדם.
אז הוא עבד לטבעו לכן לוקה 132415
עדכון אוצר מילים 132436
כשאני כותב טבעו אינני מתכוון מלשון טבע - יצר - או כל
דבר אחר.

אני מתכוון מהותו.

חכן אין פה שום עבדות או ליקוי.
אם כך מהותו של האל חסרה 132437
כי במהותו הוא היה צריך לברוא משהו
לכן לוקה
אם כך מהותו של האל חסרה 132441
לא צריך אלא רוצה.
מה כל כך קשה להבין את ההבדל בינהם?
איך רוצה, סתם בא לו? 132444
איך רוצה, סתם בא לו? 132542
התשובה המדוייקת היא ככה.
כי אין לו סיבה - הוא פשוט כזה.

זה כמו שתשאל למה הלוגיקה היא לוגית.
מעצם הגדרתה היא כזאת.
כך לשאול למה הטוב המושלם רוצה להטיב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים