בתשובה למאמין באלוקים, 27/02/03 12:40
קצת על ישו 132659
סליחה? ואתה רוצה לומר לי שהתנ"ך לא מכיל סתירות נוראיות בינו לבין עצמו? נראה לי שלו ה"אמת" התנכ"ית הייתה כה מובהקת לא היה צורך בשני סיפורי בריאה שונים, בשני סיפרי חוקים, הסותרים זה את זה לא אחת, או בספר שלם שמטרתו "לתקן" את מה שכתוב בשאר ספרי הקדוש, המתיימרים להיות אמת מוחלטת.
היהדות בפירוש לא מציגה אמת אחידה, פסילת הנצרות רק משום שהיא יוצרת סתירות מסויימות עם התנ"ך היא אכן בגדר "במומו פוסל". עשה למשל את הניסוי הקטן הבא: פנה לרב על פי בחירתך ושאל אותו אם סקילת בינך למוות משום שקילל אותך אכן תביא לגמול ולא לעונש בעולם הבא. לאחר מכן ברר, במחילה, אם יותר לך לקטול על פי חרב את כל תושבי תל-אביב ההוללים, ולשרוף את העיר עד אפר. הרי מעשים אלה נחשבו מוסריים על פי היהדות נכון לתקופות מסויימות.
היהדות משתנה בהתאם לרוח התקופה, אופי העם וגחמות בלתי צפויות של מנהיגיו. נצרות היא פשוט האופנה החדשה.

לו היה ניתן להוכיח כי אלוהים לא קיים לא היה בסיס למרבית הדתות על עולמינו. למזלנו (או שמא לחוסר מזלנו), ה"אבולוציה" של הדתות בהסטוריה הביאה לכך שהיהדות פשוט ניפתה את רוב התפיסות שהיו יכולות להוכיח חד משמעית את חוסר קיומו של האל. על ההוכחות שנשארו הדת המודרנית מגנה בחירוף נפש בתירוצים הנעשים תלושים יותר ויותר.
היהדות היא מיתולוגיה, אומנם מיתולוגיה מורכבת ובנויה לתלפיות, אבל שום דבר יותר מזה.

עכשיו בנוגע לסעיפים התמוהים שלך, מפתיע אותי הנחרצות בה אתה קובע אירועים הסטוריים, כביכול, מתקופות שגם גדולי ההסטוריונים חלוקים בדעותיהם לגביהן. המצב הזה אבסורדי עוד יותר כאשר אתה מבטל בהנף יד את תפיסתם של מליונים, המבוססת לא פחות מהתנ"ך היקר שלך.
האם לך יש מקורות טובים יותר מ"מקור שני לאחר עשרות שנים"?
האם אתה תקבל מיד כל הסטוריון שיתן לך הסבר הגיוני (ויש אינספור כאלה, אגב) לאחד מהאירועים ה"פלאיים" המתוארים בתנ"ך?
במה שונים ערכי הנצרות (ושים לב, אני מדבר על *ערכים*, לא על עקרי אמונה או תפישת העולם הנוצרית) פחותים מערכיך? מדוע האל היהודי נוח יותר, כפי שהטבת להגדיר, מן האל הנוצרי?

אתה יוצא מנקודת הנחה שהיקום מתנהג תמיד כך שלך יהיה הכי טוב. מה גורם לך לחשוב שאתה מסוגל לכפות ככה את רצונך על סדר חוקי העולם?
קצת על ישו 132690
קשקוש (כל כך הרבה שטויות במכתב אחד)

א) ככל שמבינים תורה יותר לעומק רואים שבעצם ה"סתירות"
לא קיימות.
ב) ככל שמבינים נצרות יותר לעומק מבינים עד כמה יש סתירות
ועד כמה אסור לשאול (אם אתה מעוניין אני יכול להכיר לך כומר
שחזר בתשובה ושנים ניהל מאבק פומבי נגד רבנים בשם הנצרות
הוא יכול לספר לך את כל השקר של הנצרות
ג) תוכיח שאלוקים לא קיים - בבקשה.
ד) מעניין אותי לדעת מי עיוות לך את תפיסת המציאות בצורה
כל כך חריפה.

רגע - יש לי רעיון.

אנא קרא את המאמר: http://techst02.technion.ac.il/~sgiladb2/logic.htm#N...

וכשתגיע ל-Argumentum ad numerum תבין מדוע למשל
טיעונך : "המצב הזה אבסורדי עוד יותר כאשר אתה מבטל בהנף יד את תפיסתם של מליונים, המבוססת לא פחות מהתנ"ך היקר שלך"
אינו תקף לוגית.

כמו רוב הטענות במכתב שכתבת.
קצת על ישו 132695
הייתי רוצה לראות פעם מחזיר בתשובה (לא משנה של איזו דת) שיעבוד במתודה מדעית. אני חושב שאחד כזה אולי היה מקבל קצת יותר תשומת לב רצינית. מישהו שאומר: טוב, הנקודות החזקות בתיאולוגיה שלנו הן ככה וככה ואנחנו חושבים שזו באמת הדרך הנכונה להבין את היקום. מצד שני עדיין יש לנו בעיות עם הנושאים האלה והאלה, אנחנו חושבים שזה אמור להסתדר אבל עוד לא ברור לנו בדיוק איך זה מתיישב עם כל התפיסה שלנו. יש לנו חבר'ה שעובדים על העניין הזה ונראה לנו שזה יסתדר אבל אנחנו ממש לא בטוחים שנצליח לסגור את כל הפינות.

בינתיים אתם עובדים כמו יחצנים ופרסומאים שאותם למדנו כבר מזמן לסנן.
קצת על ישו 132769
שוב אתה מצליח לפספס לגמרי את הנקודה.
מה שאבסורדי הוא לא התנגדותך להמון סואן ורב אלא הקלות בה אתה מבטל תפיסה שסימוכיה איתנים בדיוק כמו אלו של תפיסתך. מה שכן, יפה שאתה מתנגד לגישת "הרוב קובע" שכן אחד הטיעונים החוזרים ונשנים של הדת לקיומו של האל היא "רוב העולם מאמין בהשגחה עליונה מסוג כלשהו ולכן חייב להיות בזה משהו".
עכשיו, מאחר ואתה חוזר וטוען שהתנ"ך מציג אמת מוחלטת, למרות שאתה מסרב להביא סימוכין לטענותיך, ענה לי ב"כן" או "לא" על השאלה הבאה: האם היקום אכן נוקט בגישת "אבות אכלו בוסר"? האם אני עלול להיענש על חטאיו של אבי? התנ"ך, כידוע לך, משנה את גישתו כלפי הסוגיה באמצע.

אם אנחנו כבר עוסקים בלוגיקה, אנא עיין שוב בסעיפים Argumentum ad ignorantiam, Shifting the burden of proof ו- Anecdotal evidence על מנת להבין מה ערכם של טיעונים כמו "אני מכיר כומר שחזר בתשובה ולכן..." או "אתה טוען שאלוהים לא קיים אך אינך מסוגל להוכיח זאת ולכן...".

ושוב, אם אכן הסתירות בתנ"ך הנם למראית עין בלבד, מדוע כל כך קשה לך להאמין שגם הסתירות בין התנ"ך והברית החדשה נובעות מהתבוננות לא מעמיקה מספיק? אני שואל שאלה זו מתוך סקרנות אמיתית. מאחר ואני לא בקיא בעקרונות הנצרות קשה לי להבין את העוינות הגורפת הזאת כלפי הרפורמות שהיא חוללה, שכדוגמתן ניתן למצוא רבות בתנ"ך.
קצת על ישו 132857
מי זה הכומר הזה?
קצת על ישו 132955
למאמין בה', הבהרה בהמשך לתגובה 132857: שאלתי את השאלה לא מתוך וכחנות או התגרות. אם אפשר, אנא מסור את שם הכומר. אם נחוץ, אולי תבקש את רשותו להביא כאן את שמו. אני לא רוצה שאתה "תכיר לי אותו", כפי שהצעת לאבני צור. אם אדע את שמו, אני כבר אגיע אליו בכוחות עצמי. תודה.
ללכת נגד קיר 132825
מסכת אבות קבעה שחביב אדם שנברא בצלם, והתכוונה לאדם בלי להבדיל במגדר, צבע, דת וגיל. מסיבות הסטוריות (כנראה, לא בדקתי לעומק) ההגדרה הזו צומצמה כשהורידו ממנה עובדי כוכבים, ובסוף היא הצטמצמה לסגירות המוחלטת של אתם קרויין אדם ולא שאר העמים. זאת אומרת אדם זה רק יהודי.

אני לא חושב שכל אדם מאמין חושב כך. להיפך. אבל הולך ומצטייר שמסיונרים (ולא רק הם כמובן) דווקא כן חושבים ככה, ולכן אין טעם להתנצח על הנקודה הזו.

ואולי בעצם יש טעם?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים