בתשובה לעומר, 19/12/00 22:41
נו, באמת. 13302
ראשית בנושאים הלא רלוונטיים למאמר:
אני דווקא רוצה לשבח את מערכת האייל הקורא על פרסום מאמרים מהסוג הזה. כמובן שלא בגלל איכותם הרבה, אלא משום שאני חושב שבסה"כ חשוב שתהיינה במות לפרסום דעות לא מקובלות וללא מסננת חזקה מידי. זה יתרון מהותי של מדיה כמו של האייל לעומת למשל עיתון ידיעות אחרונות.
לגבי הדיון על המיסים, הוא ממש לא קשור למאמר, אבל בכל זאת אני רוצה להזכיר נקודה קטנה: קו העוני איננו "קו" מוחלט וקבוע, אלא הוא יחסי להכנסה הממוצעת במשק. המשמעות היא, שאם יגדילו את המיסוי על העשירים ב- 25%, ההכנסה הממוצעת תרד, בעיקבותיה גם קו העוני ירד, ויהיו פחות ילדים מתחת לקו העוני. וזה עוד בלי להשקיע את תוספת ההכנסה ממיסים בשיפור תנאי העניים. כלומר, למעשה מדד קו העוני לא נועד למדוד כמה ילדים רעבים יש במדינה, אלא לאפיין את התפלגות ההכנסות במדינה - עד כמה גדולים הפערים הכלכליים בין עשירים לעניים.

וכעת תגובה לגיבובי השטויות של שחר נתניהו (אני מקווה שהוא לא יכעס על שאני מעז לפרסם תגובה למרות שאני מ"השמאלנים", ולהלן תגובתי תקרא קשקשנות שמאלנית):
שחר טוען שיש לשחוט את הפרה הקדושה של "שיוויון האדם", והוא כנראה כלל לא נתן דעתו על משמעות הויתור על הערך הזה. "שיוויון האדם" הוא הבסיס לשיטת השלטון בעולם במערבי - הדמוקרטיה ששחר מתגאה בה. דמוקרטיה מתבססת על ערך השיוויון, ובלעדיו היא לא יכלה להתקיים. הוא הבסיס לתורות המוסר המערביות (ולא, לא רק של "השמאלנים". גם למשל של הדת היהודית ברוב המקרים). הוא היסוד ל-"נהגת לרעך כמוך" ו-"אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך" וקדושת חיי האדם. מערכת החינוך שלנו בנויה על מתן הזדמנות שווה לאנשים מרקעים שונים. מערכת בחינות הקבלה למוסדות אקדמאים (וגם בחינות ה- IQ) נועדה לנסות לבחון מועמדים בלי לבדוק את מוצאם או עיר הולדתם. למיטב הבנתי, המאמר גם סותר את הדעות המקובלות היום באקדמיה לגבי הבדלים גנטיים בין גזעים שונים.
הבעיה עם הקולוניאליזם, איננה שהוא מרע את תנאי החיים בעולם, אלא שהוא כופה על קבוצת אנשים מנהגים, אמונות ומגבלות של קבוצה אחרת, בדר"כ ע"י שימוש בכוח. טענה כאילו השילטון הזר הוא טוב לבני המקום היא אולי נכונה ע"פ אמות המידה שלנו, אבל זאת טענה פטרונית וחצופה: עמים לרוב מעוניינים להיות עצמאיים ולא שאחרים יעשו להם טוב.
ציטוט מהמאמר שלך: "יש ארצות שעצמאותן תמיט עליהן שואה". תזכורת, והפעם כשאנו עוסקים בגזענות ובתורות מטופשות ומסוכנות היא גם רלוונטית: יש עמים שחוסר עצמאותם המיט עליהם שואה. אבל זה כנראה בסדר, כי מחקרים מדעיים הראו שהם ניסו להשתלט על העולם, שהם לא תרבותיים ושהם מכינים מצות מדם של ילדים נוצרים.
לגבי הולנד, להערכתי אתה בילבלת בין סיבה לתוצאה: החופש הרב שיש שם גורם להעלאה של רמת האינטלגנציה הממוצעת. הסכמה לרעיונות שלך כפי שהם מוצגים במאמר, תוציא אותנו ממעגל המדינות החופשיות-מערביות ותעביר אותנו למנטליות החשיבה של העולם השלישי (בכמה מובנים זה לא כל-כך רע, אבל הבנתי ש*אתה* לא מעריך את האנשים שם).
למשפטים הבאים:
- "חוסר השיוויון הוא לא רק עניין של מראית עין, הוא גם מוכח מדעית."
- "עובדה היא שהגזע השחור מפותח הרבה יותר מהלבן"
אני לא מוצא שום תגובה ראוייה לא אישית, ולכן אני אציין שהם מוכיחים מדעית ולוגית באמצעות אינדוקציה פשוטה שאתה אידיוט.
זה רק אני, או שהפיסקאות שלך על קוריאה ועל גרמניה סותרות את תיאוריית אינטלגנציית הגזעים שאתה מטפח בשאר המאמר?
בפיסקה האחרונה אתה כותב על "תרבויות טובות" ו"תרבויות רעות". לפני שאני מנסה לקטול אותך אולי תסביר למה בדיוק התכוונת. יכול להיות שתרבויות שאינן מחזיקות בעקרון "שיוויון ערך האדם" (ומכאן אפשר למשל להרוג בני עמים נחותים או לשדוד את החלשים) הן התרבויות הרעות?

דרך אגב, בשיטת ההוכחות המדעיות שלך אני יכול בקלות להוכיח שגברים יותר אינטלגנטיים מנשים (ואני גם יכול להוכיח את ההפך), שתושבי ת"א יותר אינטלגנטיים מתושבי ב"ש, ששמאלנים יותר חכמים מימנים, ושגזענים הם בתחתית של האינטלגנציה העולמית. תחשוב על זה.
נו, באמת. 13303
אחרי שקראתי שוב את מה שכתבתי רציתי לשנות כמה דברים בתגובה שלי. ההוראות אומרות ללחוץ על כפתור "חזרה" בדפדפן. לחצתי וקיבלתי את העמוד שבו כותבים את התגובות, אבל בלי התגובה שכתבתי. ניסיון להעתקה והדבקה מהתצוגה של התגובה, הפך את כיוון הטקסט.
מה צריך לעשות כדי לשפץ תגובה אחרי שאתה רואה אותה?
תיקון תגובות 13304
בדרך כלל מה שניסית פועל, והיית אמור לקבל את עמוד כתיבת התגובה יחד עם התגובה שכתבת. לעתים העסק מתפקשש.

מה שעליך לעשות הוא להעתיק ולהדביק כפי שעשית, ללחוץ פעם אחת על ''אשר'', להעתיק את התגובה (הנמצאת במהופך), ללחוץ על כפתור החזרה של הדפדפן, ולהדביק שוב. הפעם התגובה תתיישר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים