בתשובה לרועי, 20/12/00 23:42
למה 60? 13382
נניח שאתה נוסע לכנרת עם קבוצת חברים במכונית של אחד מכם וצריכים לסחוב את הדברים שהבאתם מהמכונית לנקודה שבה תקימו את האוהל. האין כל אחד סוחב כפי יכולתו?

אם הטיעון שלך הוא רק זמן השקעה, אז לא נדרוש כלום ממתכנתים שלמדו ארבעה חודשים בג'ון ברייס.

הטיעון של חוסר הוגנות לא תופס כאן, שהרי יכול לטעון הטוען כי זה העודר במעדר עובד יותר קשה מזה היושב במשרד וכי למה זה האחרון מרוויח יותר?

מה גם שהמורה חנה לא סיפרה לך בכיתה ג שהחיים לא הוגנים?
למה 60? 13438
א לא היא לא סיפרה.
ב אני מאמין שהם כן צריכים להיות הוגנים ואני מאמין שרוב האנשים
מעוניינים בכך.
ג כאשר ניסע לכינרת כולם יסחבו גם החלשים אולם גם אם יהיה בריון הוא
לא יסחוב פי 10 יותר מאשר החלש ביותר אלא נשתדל שכל אחד יסחוב
בסביבות (אם ניתן לחשב) כ10% מכוחו ואז למרות שהחזק יותר סוחב יותר
הוא עדיין לא סוחב יותר באחוזים להבדיל מהמקרים שקיימים במשכורות
שלנו ושל העשירים.

אני לא טוען שהעשירים לא צריכים לשלם יותר (אולי בעצם כן) אבל עדיין
קיימת אפשרות שהם ישלמו את אותו אחוז שמשלמים אילו שמרוויחים פחות.

הטענה כי העודר עובד קשה יותר נכונה רק מבחינה פיזית , ניהול מפעל
יכול להיות קשה יותר מבחינה נפשית ולכן לא ניתן למדוד קושי בצורה
כזו.
אבל אם אני מוכן לשלם לזה או לזה יותר על מנת שהם יעבדו אצלי אין
שום סיבה שהמדינה תהנה מזה בצורה שבה היא נהנת.

מתכנת שלמד למד 4 חודשים יותר מזה שעובד אם מעדר. כמו כן הוא למד
לפני כן אני מאמין או יש לו ידע במחשבים של שנים בדרך כלל אחרת הוא
לא יהיה מתכנת טוב (שוב בדרך כלל) ואז הוא לא יקבל משכורת ענק.

אבל אם אני מוכן לשלם למתכנת שעובד שנים בתכנות משכורת כפולה מזו
שאני משלם לעובדת הניקיון שלי זו היא זכותי המלאה ואין שוב שום סיבה
למה המדינה תרוויח מזה יותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים