בתשובה לאליהו, 19/03/03 10:40
הודעה נוספת הייתה: 136207
גל מור, במדורו "מצב הרשת" פרסם הודעה שכללה גם אמירות אחדות מתוך תגובה שלי למכתבו. אני חושב שהמסר שמדובר בפגרה ולא ב"קריסה" הובהר.

הודעה נוספת הייתה: 136208
ואני מבהיר:
אי ההבנה מקורה בפער בין הדברים באתר הדג? אל מול המצב כפי שהוא מצטייר מההבהרות שניתנו באתרים אחרים.

אני רק חושב שההבהרות כללו ביקורת כלפי האנשים שהבינו, כנראה כמוני, כי הדג? איננו פעיל יותר. אני, למשל, לא ראיתי את ההבהרות שלך, אלא לאחר ההפניות אליהם, בוודאי לא בזמן אמת (דצמבר 2002).

ולהיפך -רבים שמחו לשמוע שאין המדובר אלא בזמניות שתחלוף.
:)
הודעה נוספת הייתה: 136209
ולמה ראית לנכון להשאיר "מלה לכותבי-העתיד של סיפור-העבר" לפני יציאה לפגרה?

ניסוח אחר: למה כל כך קשה להודות בכך שכעסך על עורכי "אוקפי" היה לא מוצדק?
כעס? 136212
אינני כועס על מערכת אוקפי; מעולם לא כעסתי. הדבר היחיד שציינתי היה מעין "חוסר מרוצות" נוכח ביטויים כשל מר אוניל ושל מרב יודלביץ' השולפים ביטויים משדה סמנטי של קץ וכשלון, ביטויים נוסח "קריסה" או "עמוד זיכרון".
אני חושש שבכך נסיים את הדיון המעניין הזה.
כעס? 136227
נסיים, או שנוציא אותו לפגרה?

:)
עמוד זיכרון? 136244
מתי והיכן נאמר ע"י מי מעורכי אוקפי "קריסה" ו"עמוד זיכרון"? על כתבי YNET כבר אין לי אחריות, צר.
הבהרות שהבהרת במקומות אחרים? עם כל הכבוד, למה שאדע שהבהרת במקום אחר? בתור קורא של הדג? שהיה רשום לרשימת התפוצה שלו, לא קבלתי הודעה על הבהרה זו. אני חושש שאתה מצפה ליותר מדי מהקוראים שלך שיסרקו את הרשת בחיפושים אחר הבהרות.
מצבת זכרון - כאן: 136258
תגובה 134800
מצבת זכרון - כאן: 136305
אכן צודק, מתנצל ועומד מבויש בפינה :-)
כעס? 136449
ברכות לתומר ליכטש על פרסום מאמרו במוסף הספרים של הארץ:
הו, כמה נחמד. 136877
אחרי שנתיים של 'אנטי ממסדיות בועטת' (עאלק) הצליח מר ליכטש להשיג את מה שרצה מלכתחילה: קיצור דרך אל מוקדי הכוח, אל לב הממסד עצמו. אינספק, אם כך, ש'דג אנונימי?' לא יחזור בהרכב זה, שכן מילא את תפקידו כמקפצה המקצועית של עורכו.
הו, כמה נחמד. 136906
נו אז מה שמוליק, בחור מוכשר ליכטש ומגיע לו. זה מה שיש לך לשדר לאומה- צרות עין וקנאה? אפילו קיפוד לא מתאים לך להיות.
הו, כמה נחמד. 137349
אני, אני צר עין. מה זו ההתעלמות רבתי הזו ממני? לא מקבל אזהרות מהצנזורה, לא מזמינים אותי לפאנלים, לא מבקשים ממני לכתוב בהארץ. מה זו האפליה הזאת?!
הו, כמה נחמד. 137379
יש לי קשרים בהארץ. לסדר לך משהו אחי?
הו, כמה נחמד 137523
לא, לי יש קשרים בהארץ. לך בשמיים.
קום התנערה! 137022
הקץ לשלטון האליטה השבעה והמושחתת של כותבי "הארץ ספרים"!

(וחבל שלא אמרת משהו על זה שיש סיכוי שיקריאו אותו לנחקרים פלשתינים במרתפי השב"כ)
עיקר שכחתי: 137094
ואת משטרו העריץ של מיכאל הנדלזלץ יש להפיל!
לא מובן 137588
אני אומר למה לא - שיכתוב ליכטש בהארץ, אבל שיכתוב מובן!
לא הבנתי מה הוא רצה להגיד בכלל.
זה שירים ולא פילוסופיה!
לא מובן 137849
הפעם דווקא כתב תומר בצורה צלולה למדי. למעשה די הופתעתי מהטקסט הקולח והצלול יחסית הזה, בעיקר בהשוואה לדבר המערכת של הדג. ניכרת שם כמובן חתימתו של ליכטש, אולם ההצטעצעות האבידנית מרוסנת למדי ודווקא נעימה לקריאה. הבעיות בטקסט הזה הן אחרות ואופייניות לרוב סקירות ספרי השירה.
ראשית, הוא מקשר לשירו של יונדב קפלן. מישהו מכיר? שמע? הטקסט מובא כפיצוי? בכל זאת, הוא מקשר כאילו מדובר לפחות בספר בראשית.
שנית, שוב הוכח, לפחות לטעמי, שאין דבר ההורס סקירת ספר שירים כציטוטים מהשירים. בלתי מובן, מנותק לגמרי, מעצבן ובטח לא עושה חסד עם השירים. אני לא מבין מה הטעם לצטט מספר שהקורא טרם קרא. האם די בשורה כדי לשבות אותנו? זה סתם הורס את רצף הקריאה. מאידך, האם ניתן לבקר ספר שירה בלי לצטט ועוד באריכות? אולי לא, ולכן אולי לא כדאי לבקר ספרי שירה.
שלישית, אם הספר הוא תרגום, מן הראוי להתייחס לאיכותו. ואם המבקר לא קורא ספרדית, אז מן הראוי שלא יבקר תרגום ממנה.

אבל הטקסט דווקא כן מובן וכן זורם. כל הכבוד לתומר שהצליח לפרסם ובהארץ. צעד קטן במסע של אלף מילים.
מובן? לא! 137887
צ'מע, יש מעליו עורכים, שאפילו ממורד כמו ת''ל לא יכולים לקבל קשקשת מדופלמת כמו שהוא הרשה לעצמו במניפסטי-הזבל של הדג ז''ל. אבל אני שמח שהוא לא איבד מפומפוזיותו המטומטמת ומההיקסמות שלו בעיקר מעצמו במעבר אל המדיום המקובל.
מובן? לא! 137916
וואלה.
... 138183
לעיתים קרובות אני מוצא עצמי תוהה - אולי המדובר בתהייה המעוררת ע"י האשראי העצמי שהאינטרנט מעניק לכל פוץ עם אצבע אחת או יותר ומקלדת זמינה - במה בדיוק משתמשים אינדיבידואלים מסויימים כתירוץ להמשיך ולחיות את חייהם, מדי יום, מבלי להציג ולו קבלה אחת (והרי אחת בלבד היא הישג מכובד בהחלט!) שבאמת באו אל העולם הזה, ולא עסקו רק בללכת ממנו מן היום שנולדו וכן הלאה, בצעדים איטיים ומדודים היטב.
... 138189
זה מה שיפה באינטרנט - הוא אוסף אליו את כל המדוכאים עלי אדמות ונותן להם להתבשל במיץ של עצמם - מזכיר קצת את התהליך של החמצת מלפפונים.
וואו אתה כל כך עמוק וחכם. 138239
אתה מרשה לי להעריץ אותך?
אתה מוכן להגיר עלינו הפוצים חסרי הקבלות והצידוקים אך עתירי האשראי העצמי מהאינטרנט עוד מעט רסיסים נוספים מחוכמתך?

בלעדיה הרי לא יהיה צידוק לחיינו ונפצח כולנו במאוץ סוער אל עבר האור הלבן שבקצה החיים.
אני בהחלט מקווה 138312
''מה הטעם לצטט מספר שהקורא טרם קרא'' 138010
האם בתוכנית הסוקרת סרטים אסור, מאותם טעמים, להקרין קטע קצר מהסרט? האם במסעדה יקרה אין לערוך "ארוחת טעימות"? האם בדוכן הגלידה אסור לקבל לטעום, ככה על הכפית?
האם והאם והאם 138066
האם לעזאזל אי אפשר לכרות איברים לשבויים פלשתינאים שממילא נוציאם להורג מאוחר יותר? האם לא ניתן לערוך חיפוש מבית לבית אם ממילא נגרש בסופו של דבר?

כל כך הרבה שאלות!
אפשר להרגע 138822
הנה גם מלותיו של ירדן ניר נדפסות במוסף הארץ והוא מתיר חולים ורופא אסורים. הוא מרשה לך, העני, למכור כליה - אם רק תחפוץ בכך!
ירדן ניר, עכשיו גם אתה אליטה שבעה ומושחתת. נשום לרווחה.
על מה אתה מדבר? 138826
תן מבט במדור תגובות הקוראים במוסף הארץ השבוע 138877
תן מבט במדור תגובות הקוראים במוסף הארץ השבוע 139006
סימני מיתון גם באייל?
איפה הימים הנדיבים בהם נתנו לינקים לכל דיכפין.
אפשר להרגע 138907
נה. אם העיתונות היא הכלב שנובח כשהשיירה עוברת, אז כותבי המכתבים למערכת הם בקושי פרעוש על גב הכלב.
אם כך הגענו להסכמה מלאה באשר לפרעושיותך. 138911
אם כך הגענו להסכמה מלאה באשר לפרעושיותך. 138994
נדמה לי שאני אמור להעלב מזה, אבל אני לא לחלוטין בטוח. בכל אופן, אם הציניות שלך בתגובה הקודמת היתה רצינית, ואתה חושב שהיתר למכירת כליות הוא פשיטת רגל מוסרית, אתה מוזמן להגיב בתגובה 129179. למרות הגילוי הנאות שם (המיותר, בדיעבד), אני מבטיח לקבל באהבה דעות מנוגדות.
אם כך הגענו להסכמה מלאה באשר לפרעושיותך. 139012
ירדן,

גילוי הלב שלך הוא מדהים ובמידה מסויימת מעורר קנאה, מה שכבר מראה שאין בך שום פרעושיות (בין אם זה נאמר ברצינות או בצחוק) אלא אומץ יוצא דופן. אני אינני מסוגלת לגילוי לב כזה, למרות שברגעים מסויימים הוא בוודאי היה עוזר.

אני מדברת על גילוי הלב לא רק כאן אלא גם בתגובות שהיו במאמר מלפני שלוש שנים (קצת יותר?), ובכוונה אינני מביאה קישור. אתה בוודאי מבין למה כוונתי.

ובדיעבד - הייתכן שיש קשר בין עניין הכליה לבין הנושא שהובא אז, במאמר ההוא? אולי קשר סמוי? (אז כתבת באחת התגובות כי בגופך אתה בריא כשור)

אני שואלת משום שנושא זה נתעורר במשפחתי לפני שנים. אם יש בשאלתי פולשנות מיותרת או העלאת כאב שראוי להשאירו מאחור ולא לעסוק בו מחדש - ראה תגובה זו כמבוטלת.

היה בריא וחזק וחיה בטוב כל ימיך.
זה בגלל ש"אין מילה בעברית לטאקט"? 139039
אולי דרך ארץ? 139041
רגישות? 139046
רגישות? 139058
כן, זה באמת חוסר טאקט וחוסר רגישות, ואחרי שכתבתי נדדה שנתי, שמא פגעתי וגרמתי נזק (חרטות שלאחר משלוח, זה כבר הפך אצלי למסורת). אבל כתבתי משום שהנושא מציק למשפחתי ולי, וזה שנים ארוכות שלא היתה בידי האפשרות לשוחח על זה עם ... הממ ... איך לומר ... לשוחח על זה עם אדם – *חי*. קאפיש?

אבל אולי יכולתי לישון בשקט. מתברר שיש כאן שומרי חומה שעושים את העבודה וסורקים את כל התגובות לאורך הלילה, מדי לילה בלילו.
רגישות? 139065
כמיטב המסורת, התגובה שלי מתייחסת לתגובות הסמוכות אליה (תגובה 139039 ותגובה 139041), ולא להתרחשויות אי-שם במעלה הפתיל (התגובה של כבוד הרוזנת, למשל). הצעתי את המונח "רגישות" כתרגום ל"טקט", ותו לא.
נרווים 139066
למעשה, גם אני לא התכוונתי לענות ישירות לך אלא בכלל. זה רק יצא ככה, מחמת הנרווים...

שמיטת חובות וזהו?
נרווים 139146
כמובן.
לכה דודי לקראת כלה 139196
מודה שזה קצת הפתיע אותי, השעה הזאת, 23:43, שישי בלילה. איכשהו קיבלתי את הרושם (נדמה לי שגם מכאן וגם מן ה"במה") שמשפחתכם נוהגת אורח חיים דתי. הפתעות, הפתעות.

------

רוזנת שקצת שקועה בבוצ(נהיים):
לא יודעת איך לצאת מעניין ה"רוזנות", למרות שבטח כבר הגיע הזמן, ועדיין תוחבת את האף לענייניהם של אזרחים תמימים וישרי דרך.
לכה דודי לקראת כלה 139198
משפחתם גם נוהגת לחיות בארה''ב.
לכה דודי לקראת כלה 139205
לגור.
לכה דודי לקראת כלה 139199
דתי אורתודוכסי, אבל באזור זמן אחר.
אה הא, בנתי 139209
רגישות או דרך ארץ? 139102
נראה לי ש"דרך ארץ" קרובה קצת יותר ל"טאקט" מ"רגישות" משום ש"רגישות" תלויה במרכיבים הנפשיים שלך - יש מי שרגיש יותר ומי שרגיש פחות - ואילו "דרך ארץ" נמצאת בתחום המוסכמה החברתית שאפשר ללמוד אותה ולפעול לפיה, אפילו בניגוד למה שאתה _מרגיש_ במצב מסוים.
תבונה או רגישות? 139206
אדרבא, ''דרך ארץ'' תלויה (לכל היותר) במקום ובחברה, וטקט, כמו רגישות, תלוי במרכיבים הנפשיים של האדם שבו אתה עלול לפגוע.
אם כך הגענו להסכמה מלאה באשר לפרעושיותך. 139088
בשמחה רבה אמשיך את הדיון; אבל למרות הדחף האקסהיביציוניסטי המפעם בי, נראה לי שמוטב בדואר. כתבי לי.
אם כך הגענו להסכמה מלאה באשר לפרעושיותך. 139630
טוב שאתה שמח, ואני איאלץ לחכות עם זה כמה זמן תגובה 138842.
אפשר להרגע 139009
מאיפה ה"נה" בתחילת התגובה שלך? נתקלתי בזה כאן בעבר, אבל ייחסתי את העניין לסגנון-אישי או קבוצת-גיל. זה משהו חיפאי? אני סתם כבר לא IN?
נה נה נה נה נה נה נה נה אה אה אה גוד ביי 139135
לא יודע מאיפה זה, לא שמתי לב מי עוד משתמש בזה, אני לא מדריך טוב למה IN, ועכשיו זה גם לא נראה לי מוצלח במיוחד. אני אפילו לא בטוח אם אני רוצה שיקראו את זה בתנועת A או E. אם תגלה פרטים נוספים, אשמח לשמוע (-:
נה נה נה נה-נה-נה-נה נה-נה-נה-נה היי ג'וד 139148
השימוש בביטוי "נה" (לדעתי עם תנועת A) הוא כמובן סמלו המסחרי, וסימן ההיכר של המגיב ליאור גולגר.
הנה כמה דוגמאות מקריות, של שימוש בביטוי בכותרת ההודעה (בשל נוחות החיפוש):
תגובה 114002 , תגובה 107252 , תגובה 106480 , תגובה 105654 , תגובה 104283 , תגובה 104241 , תגובה 103817 , תגובה 102919 , תגובה 100137 .
נה נה נה נה-נה-נה-נה נה-נה-נה-נה היי ג'וד 143733
וואה, איזה כיף לליאור גולגר להיות מנותח סמנטית הלוך ונתוח בשקידה ובתשומת לב כסלבריטאי במדור רכילות!
אם אני אתחיל לכתוב יותר בפסאודונימים גם אותי תנתחו ככה?

_________
עדי סתיו, מרגיש חופשי לבזבז נקודת אונטופיק או שתיים מדי פעם‏1

1 כמובן, יש שיאמרו שהוא לא מסוגל לשמור אותן בכיס יותר מדקה. או שהוא במינוס מאז ספטמבר שעבר.
נה, 144024
קודם תטוס למרכז המחקר הגרעיני בג'נבה, אח''כ נראה.
נה, נה, נה, נה, נה, נה נה נתניה!!! 144707

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים