בתשובה לאלמונית עם דואל, 19/03/03 13:52
אינה מחזיקה מים? 136294
התחפשת לשלמה בן עמי? (הסבר: פעם קראתי איזה מישהו שהזדעזע משימושו של בן עמי במונח הזה, באיזה ראיון בטלוויזיה).

את מגדירה גם את עצמך כמישהי ב"דרגת זהות אפס" נטולת זהות מובחנת‏1? כי אם לא, אז אני לא רואה במה שונה מצבך, ממצבו של אחד, "האלמוני המקורי"‏2.

__________________
1 אצלך כמובן, בעיית המובחנות בזהויות עלולה לנבוע מסיבות אחרות.
2 גילוי נאות: זה אני!
והריהי כקש וגבבה, יותר טוב? 136318
טוב, נכון שהבנת אותי בעצם? כיוון שיש לי דואל, אני המסכה של ברקת, שהיא דמות ידועה לקוראי האתר ‏1. ואילו אלמוני לא מזוהה, נטול דואל, הוא "דרגה אפס בזהות".

אז אפשר לומר שגם אלמוני כזה הוא בעצמו המסכה של כותב ידוע. אבל כשאלמוני כזה טוען שהוא מתחפש למישהו אחר, אין ערך לתחפושת - שהרי תיאורטית הוא יכול גם להתחפש לעצמו הוא (לכותב המקורי), ולא נדע את זה.

1 ועמם הסליחה על כך.
לא. 136322
לא הבנתי אותך בעצם (וגם הזה עם הקש והגבבה לא יותר טוב).
את דיברת, בהודעתך המקורית, על "התחפשות של אלמוני ל*אלמוני*", כשאת מתייחסת לאייל אלמוני שהתחפש לההמ"ה. מהמשוואה הזאת יוצא שההמ"ה הוא אלמוני ולכן ב"דרגת זהות אפס" וגו'.
עכשיו את מסבירה למה, לטענתך, אלמוני "לא יכול" להתחפש לאף אחד. זה אולי נכון, אבל על פי העקרון הזה אותו אלמוני גם אינו יכול להתחפש לדובי קננגיסר, ו/או לחמדה בן יהודה‏1.

1 וזה בלי להזכיר בכלל שתיאורטית (ובוודאי אם אנחנו מדברים על כותבים באינטרנט) יכול להיות שכל אחד הוא כל אחד, ככה שאני לא ממש מבין מה זה מוכיח, או מה זה שייך.
לא. 136359
אני אחדד: "התחפשות של אלמוני (לאלמוני) אינה מחזיקה מים, כיוון שאלמוני הוא "דרגה אפס בזהות". אם נשמיט את מה שבסוגריים לא יקרה כלום, כיוון שהדגש הוא על זהות המתחפש ולא על זהות התחפושת.

האלמוני שהתחפש לך הוא "דרגה אפס". אתה לא דרגה אפס -כיוון שיש לך ניק קבוע (גם אם הוא כולל את המילה אלמוני), וכיוון שיש לך דואל. אתה מובחן, ייחודי, אישי וחד-פעמי. למעשה אתה דרגת משמעות בפני עצמך. עכשיו קפיש?
לא. 136361
למה אלמוני (שהוא "דרגה אפס בזהות") אינו יכול להתחפש לפרסונה ידועה? מה שמשנה בתחפושת הוא למי מתחפשים, ולא מי מתחפש. כל אחד, מזוהה או לא יכול להתחפש לברקת, עפרונית, סמיילי, או מי שמתחשק לו,כולל הח"מ‏1.

___
1 שזאת ממש לא בעיה: כל מה שצריך זה לכתוב תגובה קצרה במשפטים ארוכים, מרובי פסיקים והסגרים (וגם איזה זוג או שניים של סוגריים לא יזיקו), לשרבב איזה בדיחה עבשה שלא מצחיקה אף אחד, אפשר להוסיף איזה איזכור של נושא הקשישוּת, סימון ניקוד או שניים גם הוא מתאים, ומומלץ לקנח בהערת שוליים (המכוּנה באייל הערת רגל).
לא. 136373
ההנאה מההתחפשות ‏1 יכולה להיגזר משני דברים:

א. מידת הדמיון למושא התחפושת, מה שנגזר בדרך כלל מהכישורים הטכניים של המתחפש.

ב. ידיעת הפער/דמיון שבין המחופש לתחפושת, והפקת הנאה מהיחס שבין שתי הפרסונות. זה תופס גם אם המחופש דומה מאוד למושא התחפושת (מכאן ההנאה שבצפייה בכפילים), וגם אם הוא שונה ממנו מאוד. השוני, אגב, מכניס לתחפושת ממד הומוריסטי ו/או אמירה חתרנית (גבר שמתחפש לאשה, אשה לגבר, מבוגר לתינוק וכדומה).

להרגשתי, פרמטר א' חשוב יותר בסביבות אנונימיות יחסית - למשל, בדיסנילנד מסתובבים השחקנים שמחופשים לדמויות דיסני. לא מעניין אותך מי השחקן בפנים, אלא עד כמה התחפושת מרשימה. כי אם התחפושת תהיה עלובה טכנית, ומיקי מאוס לא יהיה דומה למיקי מאוס, אתה פשוט תבקש את הכסף שלך חזרה. כנ"ל בכל קרנבל.

פרמטר ב' משחק תפקיד גדול יותר בסביבות לא-אנונימיות. כמו בהילולה כפרית, כולם ידברו על "מי התחפש למה", וישאבו עונג מהפער - "מה, הפחדנית הזאת התחפשה לז'אן ד'ארק?. או: "איך מתאים לו להתחפש לדון קישוט, איזו הברקה".

אז בוודאי שאלמוני *יכול* להתחפש, אין חוק נגד זה, ואף נוכל להפיק מזה את חוויה א'. אבל חוויה ב' היא החשובה יותר בעיקר בסביבה לא אלמונית - והאייל הוא סביבה לא-אלמונית ‏2.

מעניין יהיה לבדוק את חווייתו של מושא התחפושת. אני מניחה שהיא תיגזר ממידת העור העבה/אגו שביר שלו.

1 אני בכוונה לא מתייחסת לחווייתו של האדם המתחפש עצמו, אלא רק לחווייה של הצופים בו.

2 וניקים, לפחות לצורך העניין הזה, הם זהויות ככל זהות. לא משנה שאני לא יודעת מה השם ומספר הזהות של רובם - בשבילי הם דמויות מובחנות, קבועות יחסית, שיש להן מאפיינים.
אמת או אגדה אורבנית 136375
מספרים שבתחרות צילומים של המתחפשים לאלביס, זכתה במקום השלישי תמונתו של המנוח עצמו.

____
ועל כך אומרים האנגלים שהתאומים ג'ון וג'ק היו מאד דומים, אבל בכל זאת, ג'ון היה דומה יותר.
אמת או אגדה אורבנית 136380
יפה, אני רואה שהפנמת‏1 אחדים מהטיפים שנתתי להתחפשות מוצלחת, ותמהני אם מישהו הבחין בהתחזות.
____
1 אלא שאין צורך להגזים, לא התכוונתי לבדיחה בלתי מוצלחת עד כדי כך.
אמת או אגדה אורבנית 136384
חביב, אפילו עלית על נקודה נוספת, שלא נתתי בטיפים המקוריים, אלא שמרתי אותה לקורס ב' (גלילי למתקדמים), קרי שילוב של מילים אשר אינן נמצאות בשיח היומיומי (אם כי אני הייתי כותב "תמהתני האם" וגו'), אלא שכשלת בפרק הראשון למבוא: המשפט לא היה ארוך ומורכב דיו.
אמת או אגדה אורבנית 136396
וקרה גם ששני סוסים היו דומים מאד, וכדי להבדיל החליטו לקצץ לאחד את הזנב, אבל המקצץ היה שיכור וקיצץ לשניהם. ואז שמו לב שהסוס השחור קצת יותר גבוה מהסוס החום.
שוב את מחרפת ומגדפת אותנו 136403
האייל הוא כן סביבה אלמונית.
את מכירה רק כמה שמגיבים בניקים קבועים, ונדמה לך שאת חיה ב"סביבה כפרית" ומכירה את כולם. את לא מכירה את כל קוראיו הפאסיביים הקבועים של האייל.
וגם לא את כל האלמונים המגיבים, שמספרם שמור בסוד במרתפי המסדר (את תכירי אותם, אם תמשיכי ללכת בדרכי א. הראשון).
האייל הוא לאלמונים!!!
שוב את מחרפת ומגדפת אותנו 136405
אני מתערבת איתך שאתה לא אלמוני באמת.
פורים עבר כבר.
תקרא מה שאתה רוצה 136407
לא התכוונתי לתקוף אלמונים, לפחות לא במסגרת הדיון הזה, וסליחה מטלה בר.

הקוראים הפאסיביים, כן ירבו, הם קוראים ולא כותבים, צופים ולא משתתפים. זה הבדל גדול. מי שמשתתף במשחק הזהויות באייל הוא הכותבים בניק קבוע ומולם האלמונים, ימנו כמה שימנו.
לא. 217390
מיכאל בקטין
לא. 136395
ואם אני "האייל האלמוני" אבל יש לי דוא"ל? אני עדיין "דרגה אפס"?
לא. 136397
אם אתה כותב בקביעות תחת אותו שם *ודואל*, "האייל האלמוני" הופך לניק מזוהה בפני עצמו (אם כי תהיה בעיה טכנית להתייחס אליו בתגובות, בין האלמונים חסרי הדואל).
לא. 136400
ומה עם מי שכותבת תחת שמות שונים ואותו דוא"ל?
בסדר 136458
>>> "אני אחדד: התחפשות של אלמוני (לאלמוני) אינה מחזיקה מים, כיוון שאלמוני הוא 'דרגה אפס בזהות'. אם נשמיט את מה שבסוגריים לא יקרה כלום, כיוון שהדגש הוא על זהות המתחפש ולא על זהות התחפושת".
בסדר. לא שאני בהכרח מסכים, ולא שאפשר היה להבין את זה מההודעה הראשונה, אבל כרגע נשאיר את זה ככה.

>>> "אתה לא דרגה אפס -כיוון שיש לך ניק קבוע (גם אם הוא כולל את המילה אלמוני), וכיוון שיש לך דואל. אתה מובחן, ייחודי, אישי וחד-פעמי. למעשה אתה דרגת משמעות בפני עצמך".
נכון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים