פתרון אחר - במקום ליטון 137441
אחת הטענות בזכות הליטון הייתה בזכות יתרונן הטיפוגרפי, כביכול, של האותיות הלטיניות על פני הכתב העברי המרובע.
זו אכן בעיה, אך הפתרון המוצע -- מעבר לאותיות לטיניות -- חסר סיכוי. מעבר כזה לא התרחש באף מקום מעולם ולבטח לא בעקבות גחמה אליטיסטית נוסח זו של אורנן או אבנור (נא לא לשלוף את דוגמת התורכים כאן. הם עברו משיטת כתיב זרה אחת לשיטת כתיב זרה אחרת).
מעבר קל ופשוט הרבה יותר, שייתן פתרון לבעיה הטיפוגרפית הוא לשימוש בכתב היד העברי.
שתי הבעיות העיקריות של הכתב העברי המרובע הן מובחנות נמוכה (אותיות כמו ד, ה ו-ב דומות מאוד בחלקן העליון, ישנם מעט מדי מאפיינים מייחדים לאותיות, וכן הלאה) והמנעות אדוקה מדי מחריגה מקו הבסיס כלפי מטה ומעלה (ל ו-ק הן החריגות היחידות, אם אינני טועה)
בכתב היד העברי, לעומת זאת, ישנה מובחנות גבוהה בין אותיות (לדוגמה, איש לא יתקשה להבדיל בין ד, ה ו-ב בכתב יד) ויש שפע קפיצות כלפי מעלה (ט, צ, ל) ומטה (ג, ז, נ, ק).
בצד -- מעבר לשימוש רחב בכתב היד העברי יהיה גם חזרה נאה לעבר, שכן כתב היד העברי היום דומה הרבה יותר לכתב העברי העתיק מאשר אותיות הכתב המרובע.
פתרון אחר - במקום ליטון 137443
ג' ו-ז', בכתב שלי לפחות, אינן חורגות מהקו התחתון, ואצל רבים גם ה-נ' לא. סתם חשבתי לציין. בנוסף, יש דמיון מעיק בין ף לבין ץ - עד כדי כך שאני מכיר אנשים שכותבים את שתי האותיות בדיוק אותו דבר.
פתרון אחר - במקום ליטון 138245
גימל וזין חורגות ברוב הנוסחים מהשורה וכך גם נון. זה אינו כלל ברזל, אך לרוב הגרסאות השומרות על טוהר השורה הן חיקויים של הכתב המרובע.
פתרון אחר - במקום ליטון 138361
אתה טוען שהכתב שלי הוא חיקוי של הכתב המרובע? נו, זה רק בגלל שלא ראית את הכתב שלי... בכל אופן, אצל רוב האנשים שאני מכיר, ג' וז' אינן חורגות מהשורה. תהרוג אותי.
פתרון אחר - במקום ליטון 137446
בכתב יד יש גם כן כמה אותיות שנכתבות בצורה דומה מדי:
ד' - צ'
כ' - ב'
ך' - ק'
ואני- 137783
תהיתי שעה ארוכה איפה נמצאת "דרך רבין" עד שהבנתי שמדובר בכתב יד לא ברור,‏1 ושמדובר על "דרך בגין".

1זאת אומרת, ברור, אבל לא בדרך הנכונה.

__________
העלמה עפרונית, דווקא אוהבת לכתוב ף וץ בכתב.
פתרון אחר - במקום ליטון 137810
אבל אם *מדפיסים* אותיות כתב (וזו היתה הכוונה, אם הבנתי נכון), הרי שהדמיון נעלם, למעט אולי ד'-צ' בגופנים מסוימים. (בפרט, כ' ו-ב' בכתב מודפס שונות משמעותית יותר מאשר כ ו-ב' בדפוס).
פתרון אחר - במקום ליטון 138247
באר והסבר. לא הבנתי את כוונתך.
פתרון אחר - במקום ליטון 138378
אם הבנתי אותך נכון, אתה מציע להחליף את הכתב המרובע בכתב היד. הכתב המרובע משמש בדפוס, מכאן שאתה מציע (שוב, אם הבנתי נכון) להשתמש *בדפוס* בכתב יד. ואותיות כתב יד, כשהן מודפסות (ולא נכתבות ביד), אכן יש בהן מובהקות רבה יותר מאשר לכתב המרובע.
פתרון אחר - במקום ליטון 138035
ודמיון נוסף בכתב יד של אנשים מסוימים: ש' - פ' .
זאת הסיבה שנדמה לי שאנו חיים תחת שלטונו של פרון.
פתרון אחר - במקום ליטון 138246
וכי למה ומדוע?
צדי נכתבת כשחלקה העליון מעל לשורה ולבטח אינה דומה לדלת.
כף אינה מזכירה אפילו את ב, אלא אם כן התכוונת לכף סופית.
ואילו כף סופית, שונה מאוד מקוף.

לדעתי, אתה מבלבל בין הדרך השגורה בכתיבתן לבין הדרך הנכונה לכתיבתן.
ובכל זאת, נאמר שאתה צודק, הרי דמיון בין תווים קיים בכל מקרה ובכל שפה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים