בתשובה להאייל האלמוני, 03/04/03 14:32
לא. 138912
עיניך הרואות שכתוב שם, שהבדווים מתפרנסים ממלאכות שונות, ביניהם חקלאות, ועדיין הם מתוארים כבדווים.

אם יש לך טענות, אנא נסח אותן - ולא בצורת שאלות שאמורות לגרום למנסים להשיב לך לעבוד יותר קשה ממך, בלי להבין מה רצית לומר.
לא. 138914
אין לי טענות, יש לי שאלות:
עד מתי נמשיך לקרוא להם בדווים?
למה אנחנו לא קוראים לתושבי המשולש בדווים?
למה לא לקרוא להם פשוט ערבים?
האם יש משהו שמבדיל אותם מההערבים ה"רגילים"?
האם אין כאן נסיון פטרוני ליצור תודעה עדתית פיקטיבית בקרב מי שאינו יהודי?
וכו'
לא. 138919
הגישה הפטרונית היא שלך, מפני שהשאלה היחידה כאן היא- איך האנשים האלה קוראים לעצמם!
ואני חושבת שאם תברר, תגלה שהם קוראים לעצמם, ורואים בעצמם- בדווים.
בטח תופתעי 138924
אבל שאלתי כמה (לא, לא את כולם, אפילו לא את רובם) וכל מי ששאלתי טען שהוא רואה את עצמו כערבי.

אפילו יצא לשמוע כמה דרוזים שרואים את עצמם כערבים. אבל, ההבדל ברור, לדרוזי יש דת שונה, ומנהגים שונים, לבדווי-הפלאח אין. לכן, נשאלת השאלה, מה עושה את הבדווי לבדווי ומבדיל אותו מסתם ערבי.
בטח תופתעי 138931
השייכות לשבט?
בטח תופתעי 138933
אין שבטים במשולש?
בטח תופתעי 138945
הן בנצרת (למעשה ביפיע, אבל זה כמעט), והן בכפר יסיף, שני ישובים ''ערביים'', ישנה מאפיה (של פיתות, לא של גנגסטרים) בשם ''אל באדאווי''.
בטח תופתעי 138972
למיטב ידיעתי כפר יסיף הוא כפר דרוזי. (והחומוס של אבו-אדהם הוא הכי טוב בארץ!)
בטח תופתעי 138995
טוב לדעת.
ובכל מקרה כשיהודים מדברים על ערבים זה חייב להסתיים בהמלצה איפה הכי כדאי לנגב חומוס.
בטח תופתעי 138997
כבר ציינתי, לא ערבים אלא דרוזים. ולא, זה לא חייב להסתיים ככה, אבל כשמזכירים את כפר יאסיף, אי אפשר להימנע מכך. (ולא לשכוח גם את המסבחה המצוינת של חליל ברמלה...)
בטח תופתעי 139210
כפר יסיף הוא כפר ערבי (נוצרי). שכניו ג'וליס וירכא הם כפרים דרוזים.
בטח תופתעי 139308
אני כמעט בטוח שאתה טועה, אבל מאחר ואתה גלילי אני אאמין לך.
בטח תופתעי 139493
אני זוכר שהיתה פעם איזה מלחמת עולם קטנה בין ג'וליס לבין כפר יסיף, בעקבות משחק כדורגל בליגה ד'. (שנת 1981, משהו כזה). נדמה לי שאמרו אז שתושבי כפר יאסיף הם מוסלמים.
בטח תופתעי 139519
ע"פ הלינק הבא יש קשר בין כפר יסיף לדרוזים:
בטח תופתעי 139580
הלינק האמור, פרט לשיבושים משונים בשמות הכפרים (1), מביא הן כפרים דרוזים מובהקים (2) בהם גרים רק או בעיקר דרוזים, הן כפרים "מעורבים" בהם יש אוכלוסיה דרוזית משמעותית (3), והן כפרים (כמו כפר יסיף) בהם הדרוזים מהווים מיעוט קטן.

ואגב, הכפר ינוח, למיטב ידיעתי (וכאן אני פחות בטוח מאשר בנושא כפר יסיף) הוא כפר מוסלמי, ולא דרוזי. מי שכן דרוזי (ולא מופיע ברשימה), הוא שכנו הכפר ג'ת. אולי בגלל ששני הכפרים חולקים מועצה מקומית משותפת: ג'ת-ינוח, אבל לטעון שדווקא ינוח הוא הכפר הדרוזי, זה כמו לטעון שמעלות הינה עיר ערבית, כי היא חולקת מועצה מקומית עם תרשיחא.
_____
(1)לדוגמא: ימנוח, כפר גולס,גרז (מוסך?), מוגאר, עין קיציא והשיא - מגדל שמש
(2)לדוגמא: בית ג'אן, חורפיש, דלית אל כרמל, עוספיא, וכמובן ארבעת כפרי הגולן: מסעדה, עין קיניא, בוקעתא ומג'דל שמס
(3)לדוגמא: מע'אר, פקיעין, שפרעם, ראמה
לאן נעלם זאהי ארמלי? 139597
בקשר לינוח אני לא בטוח שהוא לא דרוזי,ו...
3. שפרעם היא עיר.
לאן נעלם זאהי ארמלי? 139599
לגבי ינוח, כתבתי שאני לא בטוח. לגבי שפרעם, אתה צודק. אנחנו רגילים לקרוא לכל הישובים הלא עבריים "כפרים". (1)

___
(1) למרות שבאזור שלנו כשמדברים על "הכפר" הכוונה היא לכפר ורדים.
המתחיל בקטנוניות אומרים לו גמור 139606
נסעת פעם לכפר נצרת? :)
המתחיל בקטנוניות אומרים לו גמור 139607
לא, אבל נסעתי לכפר סבא. ולדיסלדורף.
בטח תופתעי 139578
אכן אתה זוכר נכון, תושבי ג'וליס הדרוזים, באו מצוידים בנשקם הצה''לי.
אגב, באותו זמן עמדה בראש המועצה המקומי של כפר יסיף ויולט חורי - (כנראה) האשה הראשונה בעולם שעמדה בראש מועצה מקומית ערבית.
בכפר יסיף חיים מוסלמים ודרוזים, אבל רוב תושביו, וצביונו של הכפר, הם נוצרים.
הבדואי הוא בדואי 140921
הבדווים הם לא ערבים ממש
אלה עריבים בית דגושה
מוצאם מחצי האי ערב
ומהיותם נוודים הגיעו לאן שהגיעו
על הבדואי אין מגבלות מצד החברה המוסלמית
לאחר שנתאסלם וקיבל עליו את דתו של מוחמד
לעומת הנווארים המופלים לרעה
מאחר ואינם מקבלים את דתו של הכובש
לפיכך עונשם הינו איסור להתמקם
לאורך זמן וחובה עליהם לנדוד
מקצועם הוגבל לנפחות בלבד
והם אינם רשאים לשאת נשק
חרב סכין וכו§
הבדואי כן רשאי
הבדואי רואה עלבון אם משייכים אותו
כערבי¬ הוא אינו כזה
ואילן היחש שלו אינו שזור
בתולדות הערבים
למעט הכפיה והכיבוש המוסלמי
למרות היותו מוסלמי
בסיס האמונה נותר לפיהימים ההם
ויש לבדואי יותר קרבה לדרוזי מאשר למוסלמי
הדרוזי יראה בזה עלבון למרות שלא זאת הכוונה
שבטים קטנים של נווארים עדיין
משוטטים בהרי השומרון
בולשיט 141016
הבדואים הדתיים רואים בדרוזים כופרים מכיוון שהם שייכים לפלג מוסלמי לא קונבנציונלי. לכן אי אפשר לדבר על קירבה בין הבדואים לדרוזים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים