חוק פרקינסון 139183
אחד מחוקי פרקינסון אומר שכאשר מאחדים חברות (במקרה שלנו מדובר ברשויות מקומיות, אבל זה עקרונית אותו דבר) לצורכי חיסכון וייעול, מה שקורה בפועל הוא שכל הפקידים שנמצאים בכל גוף ממשיכים למלא את תפקידם, ונוצר צורך בגוף נוסף שמתאם בין כל קבוצות הפקידים הקימות. כלומר התוצאה היא בזבוז במקום חסכון.
חוק פרקינסון 139307
החוק השני של האקונודינמיקה: במערכת מבודדת, הפקידות לעולם לא קטנה.
חוק פרקינסון 139327
מה עם תפקידים יחידאיים, כמו גזבר העירייה, דובר העירייה וכדומה? צריך רק אחד לכל עיר או רשות. דווקא בעלי תפקידים אלו הם גם בעלי המשכורות הגבוהות ביותר, כך שייתכן חיסכון גדול, לא?
אה, אבל זה כל העניין.. 139328
הגזבר והדובר קיבלו לפתע רשות גדולה יותר לשרת. לכן הגזברים והדוברים המיותרים יפוטרו, ומיד ישכרו כיועצים לענייני גזברות ודוברות, בהתאם, וכמובן שכל מהלך האיחוד ידרוש שכירת עוזרים מיניסטריאליים, שיפוטרו בסוף התהליך ויישכרו מחדש גם הם כיועצים, חד גדיא, חד גדיא.
אה, אבל זה כל העניין.. 139330
עם פרסום התוכנית, החשש העיקרי של עובדי הרשויות היה פיטורים המוניים. הגזבר והדובר צריכים לחשוש למעמדם הרם, כמובן, אבל למה יחששו אלפי העובדים הזוטרים? הרי כל עובד יכול לשרת מספר קבוע, פחות או יותר, של אזרחים (גם לפי דבריך), אלא אם כן יש אבטלה סמויה בהיקף גדול ברשויות, מה שלא נראה לי, כי רמת השרות הגרועה נובעת לדעתי בחלקה מ-understaffing.

לסיכום: איך יעמדו הרשויות (וליתר דיוק, העובדים הנותרים בהן) בפיטורי אלפי עובדים? איך השרות לא יפגע?
הבאתי דבר בשם אומרו 139343
בכל השגה וביקורת על חוקי פרקינסון, נא לפנות ישירות אליו . . .

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים