ועכשיו - לתגובה 13993
כפי שהבטחתי - תגובה למאמר עצמו.
זו תהיה קצרה במיוחד, היות והרוב כבר נאמר. ופעמים אחדות, אף נאמר היטב. בעיקר ע"י טל כהן.
ובכן ברור כי בני האדם אינם שווים. אף ראוי להרוג לא מעט פרות קדושות בנוגע למידת ההשפעה שיש לחינוך על אינטלגנציה.
אבל, שוב כפי שנאמר, יש ככל הנראה השפעה לא מבוטלת של *השכלה* על יכולתה של חברה לקבל עליה שלטון דמוקרטי, חוקים ליברליים ועוד דברים החסרים במדינות נכשלות כאלה והאחרות. בנוסף - מידת אי הבנתינו את מלוא עומק המשמעות של המונח 'אינטלגנציה' ו'אישיות' ראוי לשים סייג אחד גדול מעל כל אמירה שיש לה *השלכות מעשיות* הנובעות ממדדים סטטיסטים בנושאים אלה.
למזלינו - במאמר, אין יותר מידי מסקנות אופרטיביות (תאי גזים???). אולם גם אלה הקיימות במאמר, קרי, הספק בדבר בשולתם של עמי אפריקה לשלטון דמוקרטי - אינם מנומקות היטב, ולא משכנעות.
לסיכום, אתייחס שוב לנושא ה"אופרטיבי", או מזווית אחרת לנושא המוסרי.
השאלה המרכזית המתעוררת בעקבות המאמר, לפחות בעקבות החלקים הנכונים עובדתית, ויש כאלה, היא - מה ההשלכות המוסריות של כך?
דומני שרוב הקוראים מסכימים כי אין להסיק מחוסר שוויון 'גנטי' אפליה ממוסדת.
אבל - וזה הדבר הצורם ביותר, מר נתניהו, וכך גם התומכת הנלהבת דנה - אינם מצאו פנאי להתייחס לנושאים אלה. פה מתגלה חוסר האחריות, או גרוע מכך רדידותו של דיונם בנושא. אין להם דבר על ה"אג'נדה" המוסרית. האם זה כך מפני שהדבר לא מעניין אותם, ועיסוקם מתחיל ונגמר בפרווקציות שחוקות? או שמה הם פשוט טרם חשבו על זה?
ועכשיו - לתגובה 14011
קרא היטב את כל תגובותיי, ותמצא שלכל אחת
מהנקודות שהעלית התייחסתי לפחות פעמיים
(ולאחת מהן - אפילו חמש עשרה פעם)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים