בתשובה לכליל החורש נאורי, 14/04/03 11:57
לאור בקשת הקהל, קישור לתגובתי הנ''ל (וסליחה על חוסר הבהירות) 140713
תגובה 139907
וסליחה על חוסר הבהירות 140804
על מה שעניתי לך שם בתגובה 139987 אני יכול להוסיף את הדברים הבאים, שאולי יבהירו מעט יותר. כאמור, פאגליה כתבה ביקורת ספרות ותרבות המתבססת על מופעים של פרצופים מיניים שונים. אפשר להסכים או להתנגד לניתוחים שלה אבל אני חושב שנסיון לקטלג אותה תחת ניו אג'יות יפספס את הספר לחלוטין. אני רק יכול להצטער שלא הצלחתי להעביר את התחושה הזו במאמר.

במאמר במגזין "תיקון" כתב הרב מרדכי גפני "השכינה, ההתגלות הנקבית של הקדושה, היא הכוח האלוהי שעובר דרך רחם העולם, הכוח הארוטי והחושני שמונח ביסוד ידיעת הדברים וטבעם". יש כאן מצד אחד אישוש לתזה של פאגליה על כוחו של המין בעיצוב התרבות, האמנות, הדת והציביליזציה. אבל נראה לי שגפני לא קרא את פאגליה כי היא טוענת שכל נסיון לנתק רגשות של אהבה וארוטיקה מהבסיס הטבעי, הביולוגי שלהם, הוא נסיון נואל.

הרב גפני קרא במאמר שלו "להרחיב את המושג 'ארוס' אל מעבר למיניות, אל התחום הרוחני של הלב". כמובן שבניגוד לרב, הפרופסורית טוענת שמאמץ כזה איננו אלא סתירה שכרוכה בהכחשה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים