בתשובה להעלמה עפרונית, 18/04/03 18:31
לא שירה ארצישראלית כי אם 141462
שירי ארץ ישראל. ההגדרה מדויקת למדי (בהתחשב במגבלות הז'אנר).
ושירה בציבור היא תועבה שאין כדוגמתה על פני האדמה.
לא שירה ארצישראלית כי אם 141477
למה "תועבה שאין כדוגמתה על פני האדמה"? כאילו, גם לי בא להקיא מזה, אבל זה יותר עניין של אסוציציות. מה מפריע לך?
נו, 141487
אם ההגדרה כל כך מדוייקת, אתה מוזמן להגדיר (בהתחשב במגבלות הז'אנר).
בבקשה.
נו, 141539
שירי ארץ ישראל (הטובה והיפה, יאמרו המהדרין) הם אותם שירי הוי כמה טוב ונפלא פה בארץ ישראל עם שושנה שושנה שושנה. יצירה שהיא ברובה לאומית ולא אישית, אבל בלי מסר פוליטי, חוץ אולי מאשר "מה, לא טוב לכם פה? איך יכול להיות?!".
כל הזמרים שאת מנית עושים מוזיקה ישראלית (או עברית), ולא מוזיקה ארצישראלית, ובטח שלא שירי ארץ ישראל.
למה? 141541
למה? 261104
אני אוהב מאוד את שירי ארץ ישראל
נו, 141559
ההגדרה שלך מצמצמת מאוד, ולו הייתי משתמש בה כשהצבעתי, הייתי עונה "לא כל כך אוהב" (ולא "די אוהב: שומע לפעמים תוכניות ברדיו או בטלוויזיה"). למעשה אני לא מצליח לחשוב על הרבה שירים שעונים להגדרה שלך. הנה כמה כאלה ש*לא*:
- רוב רובם של שירי נעמי שמר (שהם שירים אישיים, גם אם חלקם "הולאמו" בדיעבד): "אמצע התמוז", "על הדבש ועל העוקץ", "סימן שעוד לא הגענו" (בעצם אני מתקשה להזכר בשיר אחד של נעמי שמר שכן עונה על ההגדרה. אולי "ירושלים של זהב", בדוחק).

- כל השירים הרוסיים (שפופולריים מאד, כך שמעתי, לשירה בציבור): קטיושקה, תכול המטפחת, וכו' - שאין בינם ובין ארץ ישראל דבר וחצי דבר (לבד מהפופולריות שלהם בארץ בתקופה מסויימת - שנות העשרים והשלושים כמדומני).

- שירי יום-הזכרון לדורותיהם, שיש בחלקם בהחלט ממד לאומי, אבל שום דבר שמתקרב ל-"הוי כמה טוב ונפלא פה בארץ ישראל".

בקיצור, חוץ מ"ארץ, ארץ, ארץ", "מי יבנה יבנה בית בתל-אביב", ו-"באה מנוחה ליגע" (את שלושתם אינני אוהב במיוחד), אני מתקשה להזכר בשירים שעונים להגדרה שלך.
באה מנוחה ליגע? 141577
אתה יכול להוריד אותו מהרשימה:

"מי ירה ומי זה שם נפל
בין בית אלפא לנהלל"

אולי אלו ניצנים מוקדמים של שירת יום הזכרון, בכל אופן זה לא שיר על איזה כיף בארץ.
באה מנוחה ליגע? 400421
וגם ''הוי ארצי מולדתי'', שכל כולו איך הארץ במצב זיפת.
תועבה שאין כדוגמתה ?! 141546
"ושירה בציבור היא תועבה שאין כדוגמתה על פני האדמה."

ומה עם הפריטים הבאים:
- ילד קט היוצא את ביתו ועולה על מוקש
- תמונת תקריב על פניה של גאולה כהן
- חתולי נמר עיוורים הנאכלים ע"י נחש
- ניסוי שני התינוקות של דובי
- תמונת עירום של שאול יהלום
- שירים מזרחיים
תועבה שאין כדוגמתה ?! 141551
או, איזה משחק כיף. אפשר גם?

-נהגי מוניות שלא מוכנים להפעיל מונה
-אנשים שצועקים בפלאפון בבית-קפה
-תה בטעם של קפה
-מחזירים בתשובה
-ג'ינס לבנים
141553
ג'ינס לבנים? למה?
ג'ינס 141554
White Jeans ולא Men's Jeans
ג'ינס 141556
הבנתי. עדיין, למה?
ג'ינס 141557
פשוט תועבה. ככה זה תועבות, לא צריך להסביר, הן פשוט כאלה.
או כמו שכתב טשרניחובסקי (לחן: צ. פיק) 141598
What reason do you need to be shot?

דברים בשם אומרם 142825
זה יותר
"What reason do you need to be shown"
(http://www.csn.ul.ie/~mel/hobbies/guitar/i_dont_like...)

כמו כן, את "ארצנו הקטנטונת" הנ"ל ניתן למצוא ב http://www.lizard.co.il/~moran/004/01/046.htm.

יש שם גם ביצוע מידי של הלחן.
_____
Epophides is back in town
האמנם זהו אומרם? 142880
1. חבר'ה שמעלים שירים לרשת מתוך שמיעה, אינם ממש סמכות. רוצה דוגמא?
2. במהלך החג ובמוצאו (ימים ג',ד' השבוע), גדולף שר את השיר פעמיים בערוץ 33 (בקונצרט, ובמחווה של מונטי וחברים). האזנה זהירה מגלה שהוא אינו טורח להכניס עיצור בתום החיקוי השועלי, אבל ממשיך מיד אחר כך ב-Tell me... כך שהמילה הקרובה ביותר היא...
3. What reason do you need to be shot הרבה יותר קרוב ברוחו ל-What reason do you need to die שבבית האחרון.
4. מבין כל האפשרויות שהועלו, shot היא עדיין המוצלחת ביותר. אם זו לא היתה הכוונה המקורית, זה הזמן לתקן.
5. מה לעשות? ככה טשרניחובסקי כתב במקור.
אכן 142886
1) אכן כך. בד"כ אני מוציא מילים ואקורדים מhttp://www.harmony-central.com/Guitar/tab.html , שמכיל לעיתים מספר גרסאות. הפעם שכחתי, אולי עקב יָעֶפֶת ‏1.
3) אכן, הרוח אכן נשמרת, אך אני כיוונתי לבשר.
4) אכן, גם אני איני מייחס חשיבות מיוחדת למקור. לא כך לגבי האמת.
5) אתה בטוח? נראה לי שאם הדוקטור שאול היה חי היום הוא היה מתהפך בקיברו.

1 jet lag

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים