האשמים 14153
אין דבר יותר טבעי, כאשר קוראים סיפור כזה, מללכת לחפש אשמים. חלק מהמגיבים מאשימים את חיילי צה"ל, וחלק אחר מאשים את הפלסטינאים, ויש אף כאלה שמאשימים את כותב הסיפור. אכן זהו נושא טעון.
כל מי ששרת בשטחים במשימות שיש בהן חיכוך עם האוכלוסיה המקומית מכיר את זה. אני אמנם עשיתי זאת אי שם בתחילת שנות ה-‏90 אך בטח לא השתנה דבר. אני כבעל דעות שמאלניות, ואפילו די קיצוניות הייתי אומר, מוצא את עצמי למשל מונע ממקומיים לעבור עם רכבם בכביש שרק אתמול נסעו בו חופשי. ברור שיש להם טענות, ויש ויכוחים. לאחר כמה זמן אתה מתעייף, ופשוט מאיים על המקומיים במעצר, בלקיחת תעודת זהות, וכו' כדי לחסוך ויכוחים. אפילו לא תמיד ברור לך, למה הכביש חסום, זאת פקודה וזהו.
חבר שלי שרת בימי האינתיפאדה "העליזים" בגבעתי של אפי פיין. הוא בחור טוב לא אלים לחלוטין, וכשהוא מספר לי מה שיצא לו לעשות ולראות בימים ההם "שערי סומר".
אז מי אשם?
האם אני נוגש אכזר? האם חברי הוא פושע מלחמה? או שאולי אני בכלל משקר ודבר מעולם לא היה?
אשם, מין הסתם, המצב שמוביל את כולנו לשחק את המשחק הזה. המצב של שני עמים בחיכוך גדול מדי, מצב שלאף אחד אין פתרון אמיתי ושלם לחיים משותפים.
(פרומו) 14155
ראו התייחסות לנקודה זו במאמר שיצא בקרוב, אם ירצה הדובי.
(פרומו) 14284
נו? מה עם המאמר?
השומר דובי אנוכי? 14289
המאמר נשלח לפני שבוע ונמצא בעריכה. האייל היה מקום עצוב מאד אילו היה כל עולמם של אנשי המערכת.
אין אדם שהוא ''סתם אחד'' 14158
אני בטוח שההורים שלך וזוגתך וכל הקרובים אליך אינם חושבים שאתה "סתם אחד", וכך גם כל קורבן של מעשה עוולה, יהא אשר יהא, אינו "סתם אחד".
אולי אין היחיד יכול לשנות את המצב מיסודו אבל לרוב הוא יכול לתרום משלו להקטנת הסבל של אדם במצוקה שאתו הוא בא במגע ושום שגרה אינה מצדיקה שמיטת עקרון מוסרי זה. אנא ראה תגובתי המלאה לעניין זה למעלה (בערך באמצע האשכול)- כותרתה "שנה את הדברים שאתה מסוגל לשנותם!"

בברכה,
ג. שמעון

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים