יש יותר משתי דרכים להיות יהודי 142
יש יותר משתי דרכים להיות יהודי. ברשימתך התייחסת לזרם הרפורמי ולזרם האורתודוכסי, מבלי לציין את הזרם הקונסרביטיבי שנאבק - צד בצד עם הזרם הרפורמי - בהגמוניה האורתודוכסית על שירותי הדת בישראל.
יצויין גם, כי בעוד בארצנו הופעתן של התנועות הללו (הרפורמית והקונסרבטיבית) היא בגדר של תופעה חדשה ואף קצת מוזרה, הרי שהן זוכות לתהודה עצומה בקהילות היהודיות בתפוצה. בארצות הברית, למשל, מסתפקת התנועה האורתודוכסית בעשרה אחוזים מכלל היהודים, בעוד שהרפורמים והקונסרבטיבים פורשים את חסותם על כתשעים אחוזים מכלל היהודים.
על כל פנים, בעוד שבנצרות, למשל, מאמיני הכנסייה של היום השביעי, השובתים (ממש כמו האורתודוכסים אצלנו) ממלאכה ביום השביעי, מהווים מיעוט פנאטי שכמעט ואינו נספר - הרי שביהדות הם מהווים מיעוט משמעותי בגולה ורב מאסיבי בארץ.
חכה לתורך! 144
תורך יגיע, שרון, לתת את כל הנתונים שתחפוץ בהם. נכון שלא הצגתי את הקונסרבטיבים בנפרד, אך הסיבה היא הכריכה המשותפת שהם זוכים לה בתודעה הישראלית.
את תפוצתה הנרחבת של התנועה הרפורמית בחו''ל דווקא כן ציינתי.
על כל פנים, המאמר הנ''ל אינו אלא אקספוזיציה למאמר שלך עצמך, ולזה של יוסי גורביץ שיעסקו בשאלת הרפורמים באופן נרחב יותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים