בתשובה לדובי קננגיסר, 22/04/03 16:18
חידוד נקודות 142354
יש שם מאמר שחוזה תוספת של כ350-450 מתים בשנה בגלל כביש חוצה ישראל.
אני מודה שאני לא רופא ולא סטטיסטיקאי ולא מומחה לתחבורה, אבל לי זה נראה קצת לא רציני.
חידוד נקודות 142358
מה, בתאונות דרכים או מזיהום אוויר? כי אני לא חושב ש*עוברים שם* 350-450 איש בשנה...
חידוד נקודות 142449
התחזית היא לשנת 2010. כנראה שנצטרך לחכות ולראות.
הם מדברים על תאונות דרכים.
אם הבנתי נכון את הabstract, הם טוענים שאם המהירות בכביש עולה אז מספר ההרוגים בתאונות דרכים עולה גם בצורה שפרופורציונלית לעליית המהירות בחזקה 4 (!!).
זאת נראית לי טענה סופר-מפוקפקת.
חידוד נקודות 142809
א-הא. ומה קרה לטיב הכביש? עובדת היותו ישר למדי? מספר המסלולים?
שלא לדבר על כך שההבדל בין 100 ל-‏110 הוא חסר משמעות בישראל, משום שאנשים בין כה וכה נוסעים במהירות גבוהה משמעותית מהמותרת.

אכן, מפוקפק.
חידוד נקודות 142824
(זמן התגובה)^1- (הסיכוי לתאונה) פרופורציונלי למהירות.
האנרגיה הקינטית (חומרת התאונה) פרופורציונלית למהירות בריבוע.
חסר לי עוד גורם אחד. מישהו?
חידוד נקודות 142893
הנה עוד גורם: ככל שנוסעים מהר יותר, נמצאים פחות זמן בכביש. עכשיו חסרים לנו שניים.
חידוד נקודות 143224
זו הסיבה למהירות בה אני עובר בצמתים. שהרי הסיכוי לתאונות בצמתים גבוה יחסית.
לא עובר בירוק 143237
מה שמזכיר את הבדיחה הידועה על ההוא שהיה עובר צמתים באדום עד שהגיע לצומת והרמזור הורה ''ירוק'' עצר ולא עבר. שאל אותו זה שישב לידו למה הוא לא עובר הרי ירוק.
השיב לו - אולי אחי יעבור עכשיו בצומת..

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים