בתשובה לדובי קננגיסר, 13/05/03 10:57
על סמך מה אתה מתבסס? 146110
הבירור והניפוי המקצועי (כנראה) יתקיים גם במדיה הדיגיטלית. כך גם ביחס לשיווק (מי אמר לא אוהבים לחפש). ממילא מכירת צי המשאיות לא יוזיל (בהרבה) את העלויות.

מה שכן, ייתכן שמדיה דיגטלית תאפשר סלקציה - דהיינו רכישת שירים בודדים - לכאורה כאן העלויות צריכות להיות זולות יותר. אם יהיו בסוף? נמתין ונדע.

ועוד הערה אחת - כל הדוגמאות שהבאת עוסקות במדיות שסביבתן הטבעית איננה המחשב. במוסיקה המצב (קצת) שונה לדעתי. אם נבואת היעלמות הנייר לא רק שלא הוכיחה את עצמה אלא (שאאל"ט) מחקרים מראים שהשימוש בנייר רק עלה מאז השימוש במחשב ייתכן שבענייני שמע המצב יהיה שונה.
על סמך מה אתה מתבסס? 146112
לא מדובר רק בצי המשאיות אלא גם ב:
1. עלות העובדים
2. עלות שטח החנויות
3. אחזקת מלאי לא מנוצל
4. ייצור של מלאי שלא נמכר
5. עלויות משלוח של מלאי מחו"ל

כבר היום ניתן לצרוב דיסק אוסף לפי בחירתך אלא שהדיסק צריך עדיין להדיע אלייך ואין לי מושג כיצד נקבע התשלום. בשיטה שאני מציע יש ייצור just in time של התקליטור הנבחר שכן חומר הגלם הבסיסי הינו זהה. מכיוון שכן סביר להניח שהאריזות ואו התמונה על התקליטור תהיה באיכות נמוכה יותר - על זה ניתן לפצות במחיר או שתוכל באותו המקום להזמין בדואר את ה-"דבר האמיתי".

לדעתי מובטחת איכות זהה לכל הפחות לתעשיית הצרובים בנוסף ליתרון המוסרי של רכישה מבעל זכויות היוצרים. מישהו רוצה להרים את הכפפה?
בוא נסתכל על דוגמה דומה 147036
תוכנות.

לכאורה המקום הראשון שבו אמורות להעלם חנויות אמיתיות ומשאיות הוא שוק תוכנות המחשב. כל תוכנה אפשר להוריד מהרשת, וכמעט כל תוכנה לא משתפרת בגלל שהיא מגיעה על דיסק שאפשר להחזיק ביד (מערכות הפעלה הן יוצא דופן פה, כי בלי מערכת הפעלה לא תוכל לגשת לרשת). בנוסף, כשמורידים תוכנה מהרשת לא מפסידים אפילו ביט אחד של איכות לעומת קניה בחנות, כך שאין עניין של אנינות טעם.

הפיראטיות בשוק התוכנות גם היא ותיקה למדי. עד כדי כך שכבר לפני שנים רבות היצרנים ויתרו על נסיונות למנוע העתקה של תוכנה - הגנות שונות נגד העתקות רק העיקו על משתמשים חוקיים, ולא היוו אתגר למעתיקים מקצועיים.

ואף על פי כן, עדיין הרוב המכריע של התוכנות נמכר בקופסאות בחנויות, ולא ברשת. אתה יכול להוריד אנטיוירוס ברשת, אבל אם אתה כבר מוריד אותו אתה לרוב תוסיף עוד $2 ותבקש שישלחו לך גם את הקופסה. כי זה נוח שיש את הדיסק המקורי בהישג יד, ושלא צריך לצרוב את התוכנה שאתה מוריד.

למה שבמוזיקה זה יהיה שונה?
בוא נסתכל על דוגמה דומה 147472
זה שונה מאד בתחום התכנות כיוון שלמעט בזמן ההתקנה על המחשב אין לך, כמשתמש, יכולת "לבחור" איזה חלקים ממנה אתה "ממש" חייב (למשל באופיס - ניתן לוותר על תמונות שבאות built in). אתה קונה את התכנה כמקשה אחת.

דיסק מוזיקלי, להבדיל, הוא אסופה של קטעי קול. טראק 3 יכול להשמע מצויין גם בלי ששמעת את טראקים 1 ו 2

לדידי, זה כל ההבדל
על סמך מה אתה מתבסס? 146113
לעיל נטען כי "תעשיית המוזיקה" (להלן: אימפריית הרשע) תעלם בזכות המעבר לקנייה דיגיטלית של מוזיקה. אני חושב שזה לא נכון. תעשיית המוזיקה זה לא המשאיות, אלא הקליפים, הסינגלים לרדיו, החסות, הכתבות בעיתון, הפוסטרים - אתם יודעים, השיווק. זה לא יעלם. זה מהווה חלק גדול מהעלות של כל אלבום. ככה זה.
על סמך מה אתה מתבסס? 146115
מה גם שעם התפתחות הטכנולוגיה, פחות ופחות אנשים נדרשים על מנת לייצר את צרכיה של אוכלוסיה יותר ויותר גדולה.
מה יעשו כל השאר? ישחקו סנוקר? לא (1). יזינו את מערך השיווק, הפירסום ודחיפת המוצרים.

____
בכל אופן, לא כולם. חלק מעדיפים שש בש.
על סמך מה אתה מתבסס? 146117
אכן ככה זה.
שאלה אחרת היא מה יהיה הצינור דרכו תועבר המוזיקה. כאן אני עם מיץ תגובה 145740 אך לאו דווקא בגלל השיקולים שמנה דביר למשל בתגובה 146112 שם הוא, לדעתי, מבלבל בין הייצור והשיווק (באחריות חברות התקליטים) להפצה הפיזית (החנויות) ‏1

והמחיר - בכלל לא בטוח שזה יהיה זול יותר, בטח לא בהרבה.

1 אולי מאוחר יותר אענה לו בפירוט.
על סמך מה אתה מתבסס? 146180
דובי, כמה נקודות:

קודם כל יש להבדיל בין אלבומים חדשים לישנים. אני למשל עסקתי כמה שנים רק כדי להחליף תקליטי ויניל ישנים לסי די (נניח כרגע לויכוח על האיכות) - אלו אינם זקוקים לשום מערך שיווק רציף אבל אני עדיין מימנתי אותו לטובת כותרים שכלל לא רכשתי.

שנית, על כמה אלבומים ניתן לאמר בכנות שכל השירים בו מעולים? בד"כ אין זה כך וצריבה לפי הזמנה (או, כיום, הורדה פיראטית) מאפשרים בחירה סלקטיווית ונכונה יותר למאזין

לדעתי (שוב, למעט מקרים בודדים) הקונספט של האלבום פשט / יפשוט את הרגל
על סמך מה אתה מתבסס? 146417
אני עד היום עוד קונה מדי פעם אלבום שיש לי על תקליט, על דיסק (הבא על הכוונת: סיימון וגארפינקל: ההופעה בפארק). אבל גם הדיסקים האלו היו צריכים מערך שיווקי - ולו כדי להעביר אותם מפורמט ויניל לפורמט תקליטור. יתרה מכן - בכל תעשיה יש מוצרים עם מכירות קבועות שמסייעות לממן את השיווק הראשוני של מוצרים חדשים. ולבסוף - רוב האלבומים הישנים הללו, אילו חברות התקליטים היו מורידות אותם לגמרי מהמדפים, זה לא היה ממש משפיע על גרף המכירות שלהן. למעשה, הן כמעט עושות לנו טובה שהן ממשיכות להדפיס אותם.

לא יודע, אני בד"כ אוהב אלבומים שלמים - אולי עם שיר פה או שם שאני מעדיף לדלג עליו. לדעתי במצב כיום, שאמנים מוציאים אלבומים שלמים כמוצר, לארגן מחדש אלבום עם מספר וסדר שונה של שירים, זה לעשות עוול לאמן. פעם אלבום היה יוצא ברגע שליוצר היו מספיק להיטים שהצליחו ברדיו. היום זה הפוך - היוצר בונה את האלבום, שולח אותו לחנויות, ואז (או לכל היותר זמן קצר לפני יציאת האלבום) מתחיל לשלוח סינגלים לתחנות הרדיו. האמן הישראלי היחיד שאני יכול לחשוב עליו שלא נוהג כך (מלבד הזמר המזרחי, שם עדיין נוהגים בשיטה הישנה) הוא ירמי קפלן, שגם "הדפוק הזה" וגם "ילד תם" שלו (מהאלבומים השני והשלישי) יצאו הרבה לפני האלבום (אם אני לא טועה, "ילד תם" גם עבר שינוי משמעותי בין הסינגל הראשוני לבין גרסת האלבום, אולי בעקבות תגובות מהקהל).

אני מאוד אצטער אם קונספט האלבום יעלם מהעולם, משום שהוא נוח להפליא עבורי. הוא מאפשר לי להכיר במחי אלבום אחד יצירה שלמה, ולא טראק בודד. העולם שלנו יחזור להיות עולם של להיטים, וכל טראק שיוצרים יכתבו ינסה להיות להיט בפני עצמו. יש מה לומר בזכות שירים קצת יותר מינוריים, שצריך להתרגל אליהם, שעובדים טוב בתוך הרצף ולאו דווקא בפני עצמם.
על סמך מה אתה מתבסס? 146433
קודם כל, האלבום של ההופעה בפארק ענק.

לדעתי מערך השיווק שצריך לאלבום ישן שיוצא שוב במדיה אחרת זניח וזול לאין ערוך מזה הנדרש לאלבום חדש. די בהודעה קצרה לתקשורת ופוסטר לחנות. זה יוזיל את עלות הכותר ויעשה צדק עם הרוכש (שבמקרים לא מעטים, כאמור, רוכש שנית כותר שכבר יש ברשותו רק בשינוי מדיה).

אכן, יש יצירות ששום דבר למעט אלבום לא יספק (ניסית לשמוע פעם טרק בודד מאלבום קלאסי של פינק פלויד? כמו דג מחוץ למים). אלו ימשיכו לצאת ולהמכר כאלבום.

בכל אופן, המהפיכה (ברובה פירטית בשלב זה) התחילה בין אם נרצה או לא, כל שנותר הוא להפיק ממנה את המיטב כמו שעושה חברת אפל עם אתר המוזיקה להורדה בתשלום החדש שלה (אם כי לא ברור למה מיועד רק לבעלי מק)
סיימון אנד מי? 146437
או, יש לך טעם מצוין :-)

סיימון אנד מי? 146534
הטעם המצוין הוא של אחותי. אני רק גיליתי את התקליט שנותר זנוח אחרי שעזבה את הבית והתאהבתי בו מיד. בכלל, חלק גדול מההשכלה המוזיקלית הראשונית שלי בא לי מתקליטים שאחותי נטשה מאחור.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים