בתשובה לגילית, 19/05/03 10:07
מעניין 147318
יש איזו תחרות "המיעוט המקופח" שאני לא מכיר? רק אחד יכול להיות כזה? כל השאר חיקויים? "רק היום, מיעוט מקופח אמיתי, אין שני לו! תלית ותפילין בנפרד!"
זה ''טלית''... 147323
האם אני היא זו שציינה בתבונה, שמה זה בכלל משנה שמדברים עכשיו על ערבים ועל פיגועים, הרי יש חרדים ומתנחלים והם יותר גרועים?
קרא שוב.
זה ''טלית''... 147330
טוב, נכון, זו טלית. לא יוצא לי להשתמש בכזו, לכן זרח מפרחוני. (תיכף יגידו לי שגם במשהו אחר אני לא משתמש, ובכל זאת אני מאיית אותו נכון. פויה לכם.)

את שוב שמה דברים בפיהם של אנשים. כשזה אוכל, וגם טעים, אז זה בסדר, אבל כשאלה דברים שלא נאמרו כלל, זה חורה.

אני פשוט הערתי בשעשוע מה על הניסוח "מי המיעוט המקופח האמיתי." מפספס את עיקר הדברים? ניחא. לא ניחנתי בכושר ניתוחי רב (SQ 18, זוכרים?), ולכן לא מפתיע אותי שפספסתי.

אם בכל זאת אנסה לבעוט במערכת הניתוחית שלי עד שתואיל בטובה לפעול, הרי אני מסכים שיש משהו תמוה בבחירתו של המכון הדמוקרטי (של קונגו?), דווקא בקיטוב הסובב מיעוט זה, ולא באחרים. מה, הקרע החופשי-חרדי פחות חשוב מהקרע היהודי-ערבי? הוא פחות משפיע? הוא פחות פוגע בדמוקרטיה?

לשוטה אאפשר להגיב בשם עצמו (תודה לי, באמת).
זה ''טלית''... 147349
הניסוח הזה מתאים בהחלט למה שרציתי להגיד.
הרי אמרתי ש*יש אתר חרדי*. ו*הוא* (ולא אני!) טוען שערבים מקבלים יותר מחרדים (וגם חילונים, כמובן). כלומר אני לא שמתי בפיהם של אחרים דבר זולת מה שאמרו בעצמם.

ואני מוחה על ה"שוב". בניגוד למה שמקובל לחשוב כאן, אני לא פטישיסטית גדולה של דיבוב דמויות וירטואליות. אני אתקן כל האשמה קשית, כן, גם במחיר עיצוב דמותי כחסרת הומור לחלוטין. היה שווה.
זה ''טלית''... 147362
האם עלה בדעתך שהבדיחה לא עלייך, אלא על הניסוח, לא משנה מה ומי מקורו? לא _כל_ תגובה שלי אליך נועדה להוריד מכבודך.

ובכן, לגבי הקש והקשית, אתן לשוטה לטעון את טענותיו.
ימות המשיח 147469
לאחרונה ליותר ויותר לא יהודים דווקא כן יוצא להשתמש באחת כזאת, כך שמי יודע, אולי עוד יש לך סיכוי.
ימות המשיח 147605
פרט, נמק, והבא דוגמאות.
ימות המשיח 147610
הוא רומז למחבלים מחופשים ליהודי חרדי. אבל עזוב אותו, הוא רואה בעיניים כלות איך האליפות חומקת לו בין האצבעות, ואין תופסים אדם בשעת כעסו.
ימות המשיח 147617
אה.. אוקיי. חלק מהתחפושת היה טלית? חשבתי שכזו לובשים רק לקראת תפילה, ולא סתם ברחוב, דבר אשר אמור היה לגרום להם להראות חשודים יותר מהרגיל.
או כמו שאמר ר' ליאונרד: 147741
קודם לקחה אותם רמת גן, אח''כ תיקח אותם הפועל (או חיפה).
ימות המשיח 147805
ברמה היותר גלובלית, דווקא רמזתי לכך ששוב, כמו במהלך רוב השנתיים ומשהו האחרונות, הופך כאן דם יהודי להפקר - ביטוי מובהק לשלטון השמאל התבוסתני והגלותי. אם למשל אריק - ''הוא יודע איזו שפה הערבים מבינים'' - שרון היה ראש ממשלה, זה בחיים לא היה קורה.
יחיא המשיח 147810
תפסיקו לקלל כל הזמן את המשיח. מסכן, מה עשה לכם?
מה שמזכיר לי 147816
הידעתם שבראש מינהלת פרויקט גדר ההפרדה עומד אדם שנקרא, נצח משיח?

ככה"נ שמו הפרטי הוא התשובה לשאלה כמה זמן יקח להשלים את בניית הגדר, בעוד ששם המשפחה שלו הוא התשובה לשאלה מה יגיע לפני שהיא תושלם.
אך עוד לפני כן 147847
תרד מכבי ת''א ליגה.
מנפלאות מדינת הרווחה 147365
מדינת הרווחה מתגמלת על קיפוח. זה שורש התחרות.
מנפלאות מדינת הרווחה 147367
לא נכון. את העליונים המקופחים אין היא מתגמלת כלל.
או כך לפחות הם טוענים, על גבי אתר זה, ולכן שוללים את זכות קיומה.
לא מקופחים, שדודים 147372
ההבדל בין קיפוח לשוד הוא ששוד צריך פשוט להפסיק. לא צריך לפצות ולא כלום.
זעקת הקוזק הנשדד 147373
אני לא מוצא הבדל רב בין "מקפחים אותי!!!" לבין ה"שודדים אותי!!!" שלך.
כרגע תיארת אותו לפניך 147384
מקופח רוצה שמישהו יתן לו משהו
שדוד רוצה שיפסיקו לשדוד אותו
ולפעמים מדובר בשניים שצועקים זאב זאב 147386
אני יודע בדיוק מה ההבדל. תודה. אתה לא צריך להסביר לי.
אולם כשהקרוי מקופח הוא אחד שבין אם קיפוחו אמיתי ובין אם קיפוחו מדומה, הוא צועק את צעקתו לא רק ממניעים אמיתיים של קיפוח, אלא משום שה''קיפוח'' מסיט את תשומת הלב אליו ומבליט אותו, הרי שהמניעים שלו לא שונים בהרבה מן המניעים שלך כשאתה צועק ''שודדים אותי''.
ולפעמים מדובר בשניים שצועקים זאב זאב 147391
מה גם שהמקופח, מעצם היותו מקופח, מאמין שמשהו שמגיע לו בצדק לא ניתן לו, או נילקח ממנו, בדיוק כמו שהנשדד מאמין, מעצם היותו נשדד, מאמין שמשהו שמגיע לו בצדק לא ניתן לו, או נילקח ממנו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים