בתשובה לדבר דעה, 20/01/01 17:32
הציונות היא גזענות, ממש כנאציזם 14877
עם שנעקר?
העם שנעקר, ושאכן - זכותו לשוב (אם-כי - על מידת הריאליות של ממוש זכות זו ניתן להתווכח), הוא העם הפלשתינאי, שנעקר מארצו - בה ישב מזה מאות רבות של שנים - ע"י חבורות - או, שמא נאמר, כנופיות - של קולוניאליסטים יהודים-אירופאיים - באותה התקופה עצמה, אגב, בה חילקו ביניהן מעצמות-אירופה את אפריקה, משל היתה שלהן. זו היתה דרך-הראיה אז - ללבנים האירופאיים "הזכות האלוהית" לשליטה על כל היתר. אוה, ומעניין בהקשר זה לבדוק את יחסם של אותם ציונים-שעד-לשנת-‏1948 לעירקים, לתימנים, למרוקאים...
"עם ללא ארץ לארץ ללא עם"?? מה, האם פלשתינה, כפי שכונתה אז, היתה ריקה? מדבר וביצות שוממים, כפי ששטפו לרובנו את המוח בבתי-הסוהר (סליחה - "הספר"), שרק "המתינה לגואליה החלוצים"??
Pelliz!!!
בפלשתינה ישב העם הפלשתיני. ומעניין בהקשר זה לציין - נתגלה, לפני למעלה משנה, קשר גנטי בין הפלשתינאים לבין יהודי מרכז ומזרח אירופה - מה שמוכיח, כי הפלשתינאים הם, ברובם הגדול, צאצאי היהודים שלא גלו, אלא התנצרו והתאסלמו עם הכיבושים השונים בארץ. ופתאום מופיע איזה אוסף שבטים ברברי, המקורב אליהם קרבה חלקית, נכון - אבל, תחת לבקש יפה מן הפלשתינאים, אם יאותו לארחו (ואגב: למה?), מגרש אותם מאדמתם, במעשי טבח וטרנספר, שורף את כפריהם וחורשם, ומקים עליהם את עיירותיו, קיבוציו, מושביו...
כי בציונות של 48', גם מפ"ם היתה כרחבעם זאבי ד'היום. שום הבדל.
היהודים א-י-נ-ם עם. הם דת - נקודה. והציונות אינה תנועה לאומית מוצדקת - אלא תנועת רצח, נישול וגירוש גזענית-טרנספריסטית. ועליה להסתיים.
עכשיו - אני אשאר בארץ הזאת כך או אחרת, כי בה נולדתי. אבל - למה צריך להיות אכפת לי, אם ערפאת, אבו-מאזן ואבו-עלא ישלטו כאן? אחרי הכל, בהשוואה לנבחרת הנוכחית של ברק-ביבי-שרון-פרס-שריד-עבדוללה-יוזף, ערפאת עשוי דווקא להוות שיפור. והיחידים, שמפריע להם שיהיה כאן "רוב ערבי" ("אוי!! יש ערבי בבית!!") הם אותם מתייפיפים דוחים, היודעים יפה ללכת לכל ההפגנות בככר של תנועת "הפרדה עכשיו" (סטייל-אלבמה), עם כל השירים בסגנון "עבדול ומשה תשעה חברים" - אבל לעולם לא יתקשרו עם מי, שגון-עורו קצת כהה משלהם... בין אם הוא פלשתינאי, אתיופי, או "סתם" פועל זר (שאגב: גם להם, הגיע הזמן לתת אזרחות - בעיני, הטהאילנדים, הניגרים, הסינים ועוד שבאו הנה לעבוד עדיפים פי-אינסוף על כל החריידס, עוטי-השחורים ושטופי-השנאה, שכל תשוקתם להשמיד אותנו, בני-האדם אוהבי-החרות). גזען הוא גזען הוא גזען - והגיע כבר העת, להבין שכאן המזרח-התיכון, להתלבש בהתאם לתנאי האיזור, ולא משל חיינו בלונדון, או על נהרות ניו-יורק, להינשא באוכלוסייה המקומית... תחי פלשתין הדמוקרטית, המאוחדת והחופשית מכל דת וגזענות שהיא!!

שלכם,
דניאל קלטי.
איזו ראיה שיטחית. 14972
אתה נצמד לחלק החיצוני, השיטחי. מי המהגר ומי המקומי ומי דומה יותר בחיצוניותו לארופאים, שאכן במהלך המאות ה17, 18, 19 ומרבית המאה ה 20 היו הרעים. מהחלק היסודי יותר, מי החל במלחמה, אתה מתעלם. בארה"ב האמריקאים היו המהגרים והאינדיאנים הותיקים, והאמריקאים הם אלו שבחרו באלימות ובאפליה להסדיר את היחסים איתם. אך אפליה זו הופנתה לא רק כלפי האינדיאנים אלא גם כלפי מהגרים אחרים. הסינים והיפנים למשל. בקוסובו האלבנים היו המהגרים ובבוסניה ובקרואטיה הסרבים היו הדיירים החדשים. לאלימות בא נהגו הסרבים כלפי האחרים במקומות אלו לא היה כל קשר למי ותיק יותר או פחות. זה נבע מכך שהחברה הסרבית של אז, וזה די לא מזמן, היתה נגועה בגזענות ובאלימות. ומי בחר בסכסוך ובאלימות כאן? הפלסטינאים! מה היתה התנגדותם לתוכנית החלוקה ולהחלטה 181 אם לא ניסיון לעשות לנו ניקוי אתני. להזכירך הם התנגדו ואנו הסכמנו. מה היה בחברון ב 1929 אם לא ניקוי אתני שהצליח. בניגוד לניסיון ב 47 ובעזרת הצבאות הפולשים ב 48 שנכשלו טוטאלית. ובזה נעוצים שורשי בעית הפליטים. ברגע שקב. מסוימת מתגיסת לבצע אלימות בקב. אחרת הפחד מנקמה חודר עמוק לכול אחד מפרטיה. וכשהמלחמה נוטה נגדם והפחד נראה ממשי יותר הם בורחים. וזה מה שעקר את הסרבים מקוסובו וקראינה, את הגרמנים משלזיה, הסודטים ומז' פרוסיה (קלינינגרד דהיום), את ההוטו מרואנדה ואת מרבית הפלסטינאים מכאן.
אז תארת אותנו ככנופיות? מענין. כנופיות שמקימות ישובים, מפריחות את השממה, (וססמאות אלו הן גם עובדות), כנופיות שיוצאות מעבר לים להלחם בנאצים בכל צבא שיקבל אותם מתוך סולידריות עם אחיהם. ומה בעיניך הפלסטינאים ששדדו ב 1990 את הכוויתים שאירחו אותם והיללו את כיבוש כווית ואת מי שכבש אותה? אלו הם לוחמי חופש בעיניך? כאמור מענין.
גזען גזען הוא גזען הוא גזען, זה נכון מאוד. לא צריך להיות לבן או ארופאי כדי להיות גזען. צריך להיות רק גזען. הערבים ידעו להתיחס בגזענות ובאלימות למיעוטים שבקרבם לא פחות מנוצרי אירופה. עלילת הדם בדמשק, המהומות נגד הנוצרים כעשר שנים אחר כך, הפוגרום באשורים בשנות ה 30, הטבח בבגדאד ב 1943, רצח העם בדרום סודאן, לא חסרות דוגמאות והכל בשם הערביות. גם אנחנו לא נקיים אך אין כל פרופורציות בינינו לבינם. הם בחרו במלחמה!
אשר לארץ הריקה, אתה חושב שצצניה אליה חזרו הצצנים היתה ריקה? מובן שלא, היו שם רוסים. ובקרים, ביתם של הטטארים הרוב הוא רוסי. אף אחד לא משתמש בטעון הזה כנגדם. אז למה דין אחד לאחרים ודין אחר לנו?
יש בזה משהו 14978
הרי משחר ההיסטוריה בני אדם כבשו טריטוריות של אנשים אחרים, הרי גם הסקסונים השתלטו על אנגליה, המונגולים על סין והספרדים על אמריקה. בכל מקום שבה התנהלה תנועת הגירה אנושית אנשים אחרים נפגעו ממנה.
גם אנו השתלטנו בכוח על מדינתנו, נכון, הפלסטינאים היו שם קודם, אבל מי היה לפניהם? גם האדם הראשון דחק את הניאנטדרל.
לא שאני מסכים עם הטיעונים של האדום ודומיו, אבל אם הייתי מסכים, הייתי אומר: הגונב מגנב פטור.

אז הם הפסידו, וטוב שכך, אז הם בוכים על הנכבה של שנת 48.
לא נורא, שיבכו קצת. זה משחרר את בלוטות הדמע.
הם רוצים את זכות השיבה.
שירצו, גם אני רוצה להיות אסטרונאוט.
הם אומרים שאנחנו לא עם, שאין לנו זכות להגדרה עצמית.
שיגידו, בינתיים במדינה *שלי* יש דמוקרטיה, בינתיים התל"ג שלי עובר את התל"ג של כל המדינות הסובבות.
הם אומרים שאנו טבחנו, רצחנו והרגנו.
נכון, אבל גם הם.
יש בזה משהו 15026
רק נקודה קטנונית קטנה - הניאנדרטלים התפתחו במקביל לקו האנושי (הומו משהו, ארקטוס, אם אני לא טועה). הם לא היו שם קודם, הם פשוט עוד ענף לא מוצלח בשיח הפרימטי הלא מי יודע מה מוצלח.
אסטרונאוטים 15732
האתר הנפלא הזה כינס אליו כמה אסטרונאוטים. 1. החליפה שלהם אטומה ואיש לא יחדור את משנתם הדוגמטית.
2. החליפה מתנקת אותם מתחושת המציאות.
3. כח המשיכה לא מורגש אצלם. הם לא מחוברים לתחושת זהות לאומית ולאהבת הארץ והמולדת.
אסטרונאוטים 15781
'אהבת הארץ' יכולה ליצור ניתוק אסטרונאוטי דומה.
כמו שהימין לא יכול להתעלם מכך שיש כאן עם אחר. השמאל לא יכול להתעלם מכך שהעם הזה הוא אויב מאוד לא אידיאלי. הוא חברה נגוע בגזענות, ללא ערכים של ביקורת עצמית ולא ניתן להגיע להסכמים איתם בלי להכיר בכך ולהתמודד עם זה.
שטחית? לא. 15042
דבר ראשון - טוב לראות מישהו בעל ידע כה נרחב בהסטוריה.
כעת - נכון, אף-פעם לא אמרתי, שהערבים הם מלאכים! מה עם היחס לנשים בחברות המוסלמית והדרוזית - החשוך פי-כמה מזה של החרדים? לאחרונה יצא לי לעיין לא-מעט בקוראן - מתוך נסיון להבין, מה לעזאזל מוצאים בו אנשים, המוכרים לי כאינטליגנטיים - ובעיני, ספר """קדוש""" זה הינו פסוקי-שטן, בפירוש. כל-כולו איומים על ה"כופרים" בנוסח הסתותיו הפרימיטיביות של פעיל התנועה האיסלמית היהודית, ה"רב" אמנון יצחק.
גם העמים הערביים, כמו כל בני-האדם, בצעו מעשי-זוועה בכל ההסטוריה בכלל - ובמאה האחרונה בפרט.
כל זה אינו מוחק את העובדה, ש:
במקביל לפלישה האירופאית ההמונית לאפריקה, החלה פלישתם של ארופאים - בעלי דת יחודית אמנם - לפלשתינה, במטרה די-מוצהרת לנשל את ה"ילידים" - תוך התעלמות מהם, למעשה - רק משום, שהם ה"חזקים" יותר ותרבותם "עליונה" יותר (ומי שמסכים לצעד כזה - ובכן, האם אתה מסכים עם דבריו של ש. נתניהו, על כך ש"בני-האדם אינם שוים" וקול ד'אלים גבר?).
עד עצם היום הזה, הערבים בארץ - גם מיליון בעלי-האזרחות בה - מקופחים בכל תחום שהוא, ואינם מקבלים כמעט אף-לא-אחת מזכויותיהם החוקיות.
התקוממותם של הפלשתינאים, משנת 1929 ואילך, החלה רק לאחר שנוכחו לדעת, כי הם עומדים להפוך למיעוט משולל-זכויות בארצם שלהם.

אני מצטער, אינך יכול להכחיש עובדות אלה, רק כי אין זה נוח מבחינתך להתמודד עמן!
פשוט לא.

שלך,
דני.
שטחית? כן. סלקטיבית? גם. 15092
אותם זועות שביצעו הערבים נבע מגישה ספציפית כלפי מיעוטים החיים בתוכם, גישה של חוסר סובלנות שאם היו נתקלים בא בחברה הארופאית והישראלית היו קוראים לה גזענות. וזה שאתה מתמקד ביחס לנשים אינו פותר עם מרכיבים אחרים בחברה הזו, שדי האצלתה והאדרתה אותה מקודם, במיוחד ע"י השואה אלינו. כשהתמקדת בכך שהציונות החלה במקביל להגירה מארופה למושבות הדגמת שטחיות. התעלמת מהנסיבות, איזו היסטוריה היתה אז למתישבים הלבנים בקניה? לנו יש היסטוריה כאן, היסטוריה וניסיונות הגירה ושיבה שקדמו לציונות. שלא לדבר על העצמאות המדינית שהיתה לפני כן, והחיים התרבותיים. תיארת את ארועי 1929 כהתקוממות?
זו סלקטיביות, מפני שזה היה ניקוי אתני, הפריע להם להיות מיעוט? או. קי. יכלו לחלק את הארץ. אבל הם התנגדו. למה? כי הפריע שמיעוט שחלק ממנו חי בקרבם בני חסות העז לצאת מהחסות ולקחת את גורלו בידו. לכן לאורך רוב הסכסוך התמקדה ההנהגה הפלסטינאית בהתנגדות למדינה שסימלה את היציאה מהחסות ולא בפתרון לבני עמם, אלו שמצאו עצמם תחת שילטוננו ואלו שמצאו עצמם בגדה, ושאר הפליטים מהמלחמה שהם יצרו.
ואגב איפוא בציונות מופיע הנימוק "בגלל שאנו חזקים" ככול הזכור לי הנימוק היה רצון בשיוויון, "עם ככול העמים". הרצון לצאת ממצב של חולשה.
ואגב, תודה על המחמאה בפתיחת דבריך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים