בתשובה לדורון הגלילי, 03/06/03 14:25
יפה, גם שלי מ-‏96 וכולי. 149938
אמנם אין כאן אישור של רב, אבל בהתבוננות זהירה ראיתי שמצטטים "וכל המקיים נפש אחת בעולם...כאילו קיים עולם מלא"

אבל למה הביאו את זה דווקא משום הרמבם? אין מקור יותר עתיק? למשרד הבריאות פתרונים.
יפה, גם שלי מ-‏96 וכולי. 149942
אצלי הכרטיס משנה שעברה, ונוסח הסעיף (שאצלי לא מסומן) הוא:
"בתנאי שאיש דת לפי בחירת המשפחה יאשר את התרומה לאחר מותי"
אצלי מלפי שנתיים וחצי, 150214
(בדיוק, החל ממחר) וגם יש נוסח דומה.
(אז מה? אז כלום. בטח זה מעניין _מישהו_)
מקור 149993
''לפיכך נברא אדם יחידי בעולם, ללמד ... וכל המקיים נפש אחת מעלין עליו כאילו קיים עולם מלא'', תלמוד ירושלמי, סנהדרין כג.
מקור 149994
השאלה היתה למה בכרטיס אדי שלי כתוב:
"רמבם, משנה תורה, הלכות סנהדרין, פרק יב" ולא כפי שציטטת? כי הרמבם היה רופא?
מקור 150003
הרמב''ם (בסעיף ז' שם) מצטט מלה-במלה את הירושלמי. יתכן שהעדיפו לצטט את הרמב''ם ולא את המקור, כדי להראות שכך נפסק להלכה.
מקור 150024
כדי לחדד: להראות שכך נפסק, בניגוד לאמור בבבלי, "כל המקיים נפש אחת מישראל".
מקור 150026
אולי כי הבבלי גזעני והרמב"ם לא?
מקור 150028
אולי. מה אתה חושב?
מקור 216990
מה הקשר? אתה סובל מרגשי נחיתות? למה כל דבר מתפרש בגזענות?!!
מקור 150029
ואם כבר לחדד, בשני התלמודים מדובר בציטוט מאותה משנה (סנהדרין פרק ד' משנה ז'), שנולדו לה גרסאות שונות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים