בתשובה לNY, 04/06/03 15:46
עד הסוף המר 150215
אוף, אתה איש קטנוני - משותפת לכל מי שקורא את המאמר הזה, פסדר?

לעניין, לא, לא *בדיוק*, זה מה שהראתי. אנסח שוב: אתה הראת שלדבר מסויים עם מהות שכבר הסכמנו עליה מראש (הנאצים) אין טעם בבחינת הצורה. לעומת זאת, לדבר האחר עליו ביקשת שנגזור גזירה שווה (המתנחלים) אין מהות עליה הסכמנו, ולכן לא ברור למה הצורה לא רלוונטית (הרי לא הצעת שום דבר נוסף בתגובתך המקורית).

שוב, הנקודה שלי (למי שבטובו עוקב) היא שאין שום טעם בהשוואה לנאצים, כי זה לא עוזר להדגים שום נקודה, מאחר ולגביהם אין ויכוח בקשר לכלום.

המקרה היחיד שאני יכול לחשוב עליו בו השוואה לנאצים תהיה רלוונטית תהיה "הי, גם מדינה X מכניסה אנשים באופן המוני על בסיס דתם למתקני השמדה המונית, למה איתה לא נלחמים כמו שנלחמו עם הנאצים?"
עד הסוף המר 150293
זה יותר כמו "הי, גם מדינה X כבשה את רוב אירופה, מפציצה את לונדון, הצוללות שלה מפריעות למעבר סחורות באוקינוס האטלנטי ועוד מעט הם כובשים את רוסיה, למה איתה לא נלחמים כמו שנלחמו עם הנאצים?"
ושוב (כמה עוד?) הנקודה שלי: 150612
שעניין קיום או אי קיום מהות מוסכמת לנושא הטקסט לא משנה כהוא זה. השאלה היא האם יש או אין *קשר* חוזר *קשר* חוזר *קשר* בין מהות לצורניות. השאלה היא *לא* חוזר *לא* האם יש או אין מהות מוסכמת כלשהי לאחד מבין הגורמים המושווים.
זה הסוף, אני מקווה 150622
ואת הנקודה שלך אני מבין ומקבל, כבר אמרתי מזמן. כל מה שהראתי זה שהדוגמא עם הנאצים לא מקדמת את הנקודה שלך, *בגלל* המהות המשותפת.

אני פשוט מקווה שתפסיק להשתמש בהם כטיזרים כמו שאתה אוהב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים