שבועות חל בשישה בסיוון 150341
שבועות חל בשישה בסיוון 150357
ערב שבועות חל ב-ו בסיוון, שבועות חל ב-ז בסיוון.
שבועות חל בשישה בסיוון 150370
שבועות חל בשישה בסיוון 150372
ערב שבועות חל היום.

היום יום חמישי.

יום ראשון היה גם הראשון לחודש העברי וגם לחודש הלועזי.

מכאן, ערב שבועות חל בחמישי.

אגב, אני זוכר ששבועות חל בשישי, במיוחד בגלל שיומיים אחרי זה, בשמיני, חל יום הולדתי העברי.
שבועות חל בשישה בסיוון 150384
הנימוקים קצת מיותרים, זו עובדה טריוויאלית.
שבועות חל בשישה בסיוון 150388
טוב, אז אני אדם מיותר. קורה.
אל תיעלב, מסתבר שאתה יודע יותר מהמומחית לענייני חגים 150394
למה לא להיעלב? 150398
סוף סוף יש לי הזדמנות טובה.
למה לא להיעלב? 150473
צודק - ראיתם איך ומה הקורן ההוא ענה לכליל בדיון על ההתנחלויות?

יש גבול

תעלב ממי שבא לך

:)
שבועות חל בשישה בסיוון 150400
טוב אז ככה, התנך לא מציין תאריך אלא את הספירה, ועל הספירה היה ויכוח. באנציקלופדיה מצויינים שני תאריכים - ו ו-ז בסיוון (כנראה בעקבות יום שני של גלויות) ולי נשאר בראש ז בסיוון. אני מצטערת על שגרמתי לבלבול.
שבועות חל בשישה בסיוון 150401
אני לא רוצה להשמע קטנוני, אבל היית יכולה לבדוק בלוח השנה וזהו. ברוב אלה שתמצאי בארץ, היה מופיע הפרט הקטן והשולי הזה.
בואו נדייק בפרטים 151039
עצרת כמו שהוא מכונה בתנ''ך, נחגג שבעה שבועות אחרי ט''ו בניסן, חג הפסח שבמהלכו נערך קציר השעורים, כמו שכבר הוזכר לעיל. התאריך של עצרת יכול להיות או בה' סיון, או בו' סיון, או בז' סיון, כתוצאה מתנועת הירח. מה שמוביל לדיונים כל שנה האם החודש מלא (שלושים יום), או חסר (עשרים ותשע יום). חכמים רצו שהעצרת תחגג בו' סיון- התאריך בו על פי המסורת ניתנה תורה. על כן הם קימבנו את סידור הלוח כך שחודש ניסן יהיה תמיד חסר, ואילו אייר יהיה מלא.
בואו נדייק בפרטים 151041
להיפך, ניסן תמיד מלא ואייר תמיד חסר.
אופס... [לת] 151103
י
שבועות חל בשישה בסיוון 151676
השבת על פי המשנה היא לא שבוע אלא חג-מועד.
ואכן הצדוקים פירשו את השבת כיום השבת, ולא היה להם תאריך קבוע לחג השבועות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים