רמז ראשון לחידתי 151982
הראשון חי בתנ''ך. השני גם בספר, באורך דומה.
רמז ראשון לחידתי 152206
אולי אחאב?
רמז ראשון לחידתי 152215
לי יש בעיה עם ה"לא מיוצג בערבה". בדוגמה של אחאב- למה אחאב לא מיוצג בערבה יותר מכל אדם אחר שלא מיוצג בה? ה"לא מיוצג" הזה הוא בעיה, עדיף לשאול על מי שכן מיוצג, לא על מי שלא. אלא אם יש כאן טריק (שהשם לא כלול באותיות המלה "ערבה" למשל. אבל גם אז עדיף לשאול על מה שכן כלול..).
רמז ראשון לחידתי 152221
חשבתי שאולי ממלכת ישראל לא שלטה בערבה באותה תקופה?
כן. וכדי לחדד- 152311
באזור הערבה יש הרים ונחלי-אכזב על שם מלכי יהודה בלבד. כלומר אין ''נחל-אחאב'' בערבה.
כן. וכדי לחדד- 152326
זה מבחינתי עונה על "לא מיוצג". אותי שיכנעת. עכשיו מה עם "שלח *אחרים*"? ישמעאל אמנם ניצל אבל הקפטן(כמדומני) נגרר למצולות. מצד שני, "שלח את עצמו ואחרים" מצלצל פחות טוב ואינו סותר את "שלח אחרים".
יפה! 152360
אתם ממש בכיוון. היעזרו בחבר א''ש אייל.
אולי הכוונה למלוויל עצמו? 152385
יש איזה קשר בין השם מלוויל לרעי איוב?
יפה! 152422
החברה א.ש.אייל!
כן. וכדי לחדד- 152359
אבל אם כך, אז אחאב אינו מיוחד בכך שאינו מיוצג בערבה, שהרי הוא אחד מהרבה מלכים של ישראל.
כן. וכדי לחדד- 152370
לא אמרתי שאני מרוצה מכל העניין..
את אחאב הרי אפשר להגדיר בפשטות כ"בעל השקית". לא?
זה משהו שבאמת מיוחד לו.
שו שקית? 152386
למה ירמזון?
איזבל היתה זרה ונוכריה 152389
שו שקית? 152390
''איזבל''. שקיות כתומות כאלה, לאיסוף אשפה.
LOL 152392
בואי נתחתן!
רמז ראשון לחידתי 152226
בעניין הערבה הבעתי את דעתי ELSEWHERE אבל אני דווקא מוטרד מה"אחרים" בשלח אחרים למותם, הרי גם את עצמו שלח למותו?
אחאב? 152208
רמז ראשון לחידתי 152328
האם זה קשור לרעיו של איוב?
אליפז וצופר הם ישובים בערבה. יש גם משהו שנקרא מחנה בלדד (בערבה?).
היחיד שאינו מיוצג בערבה הוא אליהוא. שמו כשמו של אליהו הנביא, אשר שלח את נביאי הבעל(?) אל מותם.
רמז ראשון לחידתי 152338
שכחתי להוסיף כי הוא עצמו לא מת, כמובן, מעולם.
רמז ראשון לחידתי 152432
האם אין ב- "מובי דיק" דמות נבואית בשם אליה ששולחת נבואת פורענות על המשתתפים במסע?
Thar she blows! 152526
בעילעול ראשון לאחר שנים ב"מובי דיק" אכן יש דמות בשם אליהו ואפילו דמות בשם קפטן בלדד , שמאחל כל טוב למלחי ה"פקוד" לפני יציאתם למסע (נדמה לי שהוא היה אחד המארגנים). אולי בלדד זה הוא השולח אחרים למותם?
Thar she blows! 152590
אם כך, נראה לי שטעיתי כשצירפתי את אליהוא למניין הרעים (למרות שאליהוא ומכאן אליהו מתקשרים שוב לאחאב...). למעשה בלדד הוא זה שאינו מיוצג בערבה. בלדד ב''מובי דיק'' שולח אחרים אל מותם, פרט לאחד, לישמעאל.
Thar she blows! 152592
בלדד אכן אחד מבעלי "הפקוד". הוא מופיע לראשונה בפרק 16 ושם יש תיאור משעשע של איך בשיטת השוטר הטוב והשוטר הרע, קצת מרמים את ישמעאל במשא ומתן על הסכם האופציות שלו.
Pequod 152610
מישהו יודע מה מקור או משמעות השם?
Pequod 152653
על פי הספר- שבט אינדיאני מאיזור מאסצוסץ (או איך שכותבים את זה).
מסצ`וסטס 152778
כל הכבוד! 152865
ברכות *לחברה* א"ש אייל, ולשאר המשתתפים שתרמו את חלקם.

למי ששאל, הפקווד אכן נקראת על שם שבט אינדיאני (היום נהוג לתעתק את שמו Pequot), שחי באזורים שונים במדינות מסצ'וסטס וקונטיקט.
טובריש 152874
אולי בהזדמנות זאת החברה א.ש. תוכל לספר איך היא הגיעה לאסוציאציה המבריקה לרעי איוב? או שזה אחד המיקרים שאי אפשר להסביר?

והחבר אסף - האם באמת ציפית שהחידה תיפתר ללא רמזים כלל? האמון שלך ביכולת קוראי האתר מאוד מחמיא לקולקטיב.

אגב, בעותק שלי של מובי דיק, בהתחלה, מופיעה המילה העברית ללויתן כ "תר". האם זה שיבוש סופרים ל"תנין"?
אמיקוס 152875
האמת היא שניסחתי את השאלה באופן אחר, קל יותר, ועורך הטריויה המרושע הקשה עליכם יותר. הוא גם זה שדחק בי *לא* לתת רמזים אלא אם לא תהא התקדמות; הוא טוען שהאיילים החריפים מפתיעים כל פעם מחדש, והוא צודק.

אשר למופיע בעותק העברי שבידיך, אינני יודע.
אמיקוס 152877
לא, לא, בעותק האנגלי מופיעה המילה ''תר'' באותיות עבריות.
אמיקוס 152878
אוף, גם אני נפלתי במלכודת!
סופשבוע בדרום 152940
התלבטתי בין ''גן הקקטוסים'' באליפז לבין ''פנינה במדבר'' בצופר.
יפה! 152361
אכן, קשור לרעיו של איוב.
רמז ראשון לחידתי 152464
"אליהוא בן ברכאל הבוזי ממשפחת רם".
"בוז" היה שם העט תחתיו פירסם דיקנס את רשימות הפיקוויקים (ספר העולה בנפחו על מובי דיק).
מי ירה ומי זה שם נפל?
איכה ישבה בלדד 241704
(מכתב שלישי)
מתברר שהיה בערבה גם "בלדד", והפך ל"צוקים". לאחרונה, לדברי כותב המכתב; כנראה שקנה המידה שלו לזמן שונה משלי, כי לפני 12 שנה יצא לי להיות שם (בנסיבות מפוקפקות שלא זה המקום לפרטן), ושם המקום כבר היה צוקים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים