בתשובה לגילית, 29/01/01 17:02
אכן 15205
ומדוע לא נניח לאופי המדינה להתגבש מעצמו, לפי רצון האזרחים, מבלי לקבוע חוקים בנושא? ירצה אדם, יחנך את ילדו ליהדות; ירצה אחרת, יחנך אותו להומניזם. מדוע אני צריך לקבוע חוקים בנושא?
אכן 15209
אתה נתת הגדרה אופראציונאלית למונח ''עם'' ועל פי זה קבעת כי היהודים אינם עם כי אם דת.
ואם אמשיך את קו המחשבה הזה, אזי מדינת היהודים היא מדינה של הדת היהודית.
לכן הדת צריכה להיות פומבית.

אני מנחש ניחוש פרוע שאתה בעד מדינת כל אזרחיה.
הויכוח בינך לבין גילית מתחיל כאן. בערכים הבסיסיים.

זה לא קשור לדמוקרטיה או ליברליות.
אכן 15213
אכן, אני תומך במדינת כל אזרחיה. הסבר לי כיצד מדינה יהודית יכולה להיות דמוקרטית ושוויונית.
אכן 15237
ערכים דמוקרטים:

ריבונות העם
שלטון החוק

ערכים דמוקרטים+ליברלים:

שוויון
שלטון החוק

עם הערכים האלה אין למדינה יהודית בעיה.
או שלא צריכה להיות בעיה.
לא ביקשת מדינה ליברלית אז אני לא אכניס את הערכים הליברלים.

ואם ישנה התנגשות - חוק השבות וכו - כמובן שאעדיף מדינה יהודית. זאת החלטה ערכית. הוויכוח הוא ערכי. לא על אמת מוחלטת.
מה הטעם להתווכח על ערכים?
אכן 15272
ספציפית ביקשתי שוויון. הסבר לי כיצד מדינה יהודית יכולה להיות שוויונית.

אם הבנתי נכון, אתה מעדיף את מדינת הלאום שלך על פני מדינה דמוקרטית? רק שנבין.
אכן 15281
אני מעוניין במדינה דמוקרטית עד כמה שניתן. ואם ישנה סתירה בין מדינה יהודית לשיוויון - אני אצדד במדינה היהודית.

אבל שוב, אני בעד תחבורה ציבורת בינערונית בשבת. אני לא חושב שזה סותר את ערכי המדינה היהודית.

אז צריך לרדת לפרטים.
יתכן ואני אסכים איתך לגבי מקרים מסויימים בעוד גילית או חרדי יחשוב אחרת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים