בתשובה ליובל נוב, 18/06/03 1:35
בקשר ל- ‏1 152505
אני התכוונתי למשהו אחר ב‏1, יותר מסובך. לא מספיק לקבוע סולם חדש. צריך כל צליל וצליל, או יותר נכון כל רגע ורגע, לשנות לפי המנגינה של השיר הראשון.
דבר דומה קל לעשות בעריכה גרפית: להחליט שהגוון יקבע על פי תמונה א' והעוצמה על פי תמונה ב'.
ואז, מה שעושים במיקס של האודיו, יהיה מקביל לערבוב של התמונה שהתקבלה עם תמונה א', ערבוב שבטח יהיה הרמוני יותר מאשר ערבוב א' וב'.

דעתי הבלתי מלומדת בקשר לשמיעה אבסולוטית: אני חושב ששמיעה אבסולוטית *זה* לזכור.
פעם הייתי נכנס הבייתה בקריאת הס, מגיע עד הפסנתר עם דו משוער, ומשווה (ובדרך כלל צודק).
פשוט זכרתי מה זה דו, ואח"כ בקפיצות הייתי יכול לתת גם צלילים אחרים.
לא שאני חושב שזה תיאור של שמיעה אבסולוטית ששווה משהו, אבל נראה לי שהיכולת לזכור צליל היא השמיעה האבסולוטית.
הזיהוי של הצליל נעשה על ידי השוואה לזיכרון.
בקשר ל- ‏1 152506
ייתכן שלא הבנתי למה בדיוק התכוונת כשדיברת על "שידוך" בין שני השירים. אחרי נבירה ברשת, מצאתי קובץ מוסיקה של הקטע "smells like booty", בכתובת http://www.wfmu.org/playlists/shows/3087 (חמישי מלמעלה). האם זהו הקטע המדובר?

ולעניין השמיעה האבסולוטית: אני מסכים לחלוטין עם דבריך ש"היכולת לזכור צליל היא השמיעה האבסולוטית", בין השאר, בדיוק במובן שאתה מתאר - מבקשים ממך לשיר דו, ואתה שר דו. אני רק סבור שאדם עשוי להיות בעל יכולת זו, ועדיין להיכשל במבחן המדובר, מהסיבות שהעליתי לעיל.
בקשר ל- ‏1 152510
זה השיר, למרות שהאמן לא מוכר לי.
בקשר ל- ‏1 466507
מה שאתה מתאר (''מבקשים ממך לשיר דו ואתה שר דו'') נקרא ''שמיעה אקטיבית''. שמיעה אבסולוטית זו היכולת לזהות את תדר הצליל המושמע בלבד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים