בתשובה לגילית, 30/01/01 11:30
הכי חשוב 15444
יש מקום לשינוי בהלכה?! איפה? תראי לי *הקלה* בחוקי ההלכה איפשהו, חוץ מאצל הרפורמים, שהם מוקצים מחמת מיאוס בקרבכם. "הולך ופוחת הדור", הרי. למי יש זכות לבטל קביעה של גדולים ממנו?
ההשוואה שאת עושה (חוק לשמירת שבת מול חוק נגד חג "סתם כי הוא מרגיז), לא רק שהיא דמגוגית, היא גם לא רלוונטית, כי החילונים, הרי, לא רוצים *למנוע* דבר מאיש. להפך. חוק שאוסר על אנשים לעשות משהו צריך שתהיה לו סיבה טובה. אסור לנהוג בלי חגורה, כי זה יכול להציל חיים. מה מציל האיסור על עבודה בשבת? את הרגשות שלך. מצטער, הרגשות שלך לא צריכות לעניין את חוקי מדינת ישראל (אפילו שהמדינה המגוחכת שלנו כן מתחשבת בהם - האיסור לפגיעה ברגשות דתיים מעוגן בארץ בחוק. צחוק הגורל - אותו חוק ממש הכניס את טטיאנה סוסקין, יוצרת "כרוז החזיר", לכלא).

אז אין לך בעיה שאנשים *יעבדו* בשבת, אם ככה? אז מה אכפת לך שיפתחו חנויות? הרי למסעדות הלא-כשרות את בכל מקרה לא נכנסת, והמסעדות הכשרות לא יכינו אוכל בשבת. כולנו מאושרים. וחנויות אחרות - על אחת כמה וכמה. אז אפשר לפתוח את דיזינגוף סנטר בשבת?

טרם הסברת מה, בעצם, לא *דמוקרטי* במהפכה החילונית. לא-ציוני, נניח (למרות שזה לא נכון, אבל לצורך הדיון...). לא דתי - בוודאי. מה לא דמוקרטי ברצונו של רוב (בהנחה שהחוקים יקבלו את הרוב הדרוש כדי לעבור) לשחרר את עצמו מחוקים מגבילים באופן שאינו פוגע בזכויותיו של איש?

אני לא יהודי! אני מוותר על אזרחותי בעם היהודי, רשמית, החל מעכשיו. אולי תעזבו אותי בשקט כבר? אני ישראלי, זהו.
אגב, מה זה "פונקציות" של מיעוט? למיעוטים יש פונקציות?
הכי חשוב 15448
ההלכה היא דינמית ומשתנה כל הזמן, היא מסתגלת להמון דברים שאתה כמובן, לא ער להם, כי מה לך ולהלכה. זה לא ממש לעניניו,אם תרצה אני אפרט כמה וכמה שינויים.
כמו שכבר ציינתי, ההתחשבות ברגשות היא מאבני היסוד של הדמוקרטיה הליברלית. (ציטטתי את זה איפשהו). אל תאמץ אידאולוגיה רק בחלקים ממנה שנראים לך, זה לא רציני.
אין כזה דבר "דמוקרטי" לבד. זה אתה אמרת, והסכמתי. לא נכון, הוגן, מוסרי וראוי לראש ממשלה להודיע שהוא יוצא במוצהר כנגד חלק מעמו שלו.וזה (וחזרנו לדמוקרטיה) גם לא רצון הרוב, וגם ראש הממשלה דנן איננו רצון הרוב, ולכן זה לא יקרה.
אתה ישראלי. בסדר. אבל...הפתעה! אתה ישראלי במדינה יהודית! שהחוקים שלה חלים עליך! ואם תכריז שאתה שחקן רכש כושי שני מטר, אתה עדיין תהיה ישראלי יהודי שחוקי המדינה חלים עליו!
הכי חשוב 15657
אנא, פרטי.

ההתחשבות ברגשות היא מאבני היסוד של הדמוקרטיה? את זה אף אחד לא סיפר לי במבוא למחשבה מדינית. אנא, האירי את ישותי האפלה. אני לא שמעתי שמותר לכפות על אנשים משהו מתוך התחשבות ברגשותיהם של אחרים.
ואם כבר אנחנו בעניין, אני אאמץ בדיוק את החלקים שנראים לי. החשיבה שלך היא דתית - אי אפשר לברור. החשיבה שלי היא אקדמאית - כל הרעיון הוא לבחור את מה שנכון. איך תתקדם המחשבה האנושית אם כל אחד יוגבל רק למה שאמרו לפניו?

ברק לא אמר שהוא יוצא כנגד הדתיים, הוא אמר שהוא מתנגד לדעותיה של ש"ס, בדיוק כמו ששרון מנגד לדעותיו של ברק. זוהי מהות הדמוקרטיה. אם זה רצון הרוב או לא, שופטים לפי הקלפי, לא לפי מה שנראה לך. דיסקליימר: תוצאות הבחירות הקרובות אינן משאל לגבי התמיכה במהפכה החילונית, ולו משום שאנשים רבים, כמוני, אינם מאמינים לברק שהוא אכן יבצע אותה.

אני ישראלי במדינת ישראל, היא מדינה דמוקרטית, שבהגדרתה נקבע כי היא מדינת הלאום היהודי. בשום מקום לא נאמר שהיא מדינת הדת היהודית. חוקי המדינה חלים עלי, אבל הם חלים גם על המחוקקים, ומבחן בג"ץ עומד מעל כל חוק "יהודי" שיכפה על אזרחי ישראל בשל אי אילו משחקים קואליציוניים.
הכי חשוב 15664
כמה קיבלת במחשבה מדינית? מיל הוא רק דוגמא אחת שעולה לי בראש הרגע- לצטט, או יש לך את הספר? לוק- כבר ציטטתי בדיון זה ממש. ישותך איננה (אני מקווה) אפלה, אבל היא בפירוש לא מעודכנת.
תאמץ מצידי מה שנראה לך, אבל אל תכריז על עצמך כליברל-דמוקרט אם אינך כזה. זה מקשה על הדיון.
אם ברק היה רק מתנגד לדעותיה של ש"ס הייתי עכשיו ברחוב, מחלקת סטיקרים שלו.ברק התנצל לפני העם (כלומר,לפניך) שהוא הלך עם החרדים ועם ש"ס- אמירה אומללה.אכן, השיפוט ייעשה בקלפי.
כמו שציינתי במאמר- ברור לי שהמהפכה החילונית היא לא הנושא. לכן היא מוזכרת כאן ולא בתעמולה. ציינתי רק, שמכל שלטון ברק זה היה ה"קש" שלי, מה שהכריע אצלי את הכף. בחרתי להשתמש רק בחלק ממה שברק עשה ע"מ להחליט, למדתי מהטובים ביותר.
מדינת ישראל היא יהודית, בזמנך גש נא למגילת העצמאות.
החוקים אכן חלים גם על המחוקק. (??????)
הכי חשוב 15792
עוד לא קיבלתי. שנה א', תקופת מבחנים. בקרוב נגלה. אבל אני סנילי, אז לא אתווכח - רק תביאי לי בבקשה ציטטות, כדי שאוכל להגיב ישירות.
אני ליברל-דמוקרט. בכך שאני מכריז על כך אינני מתחייב לכל דבר שאין פעם נאמר על ידי כל אדם אחר שהכריז שהוא כזה, ואף אינני מתחייב לדברים שאמרו מייסדי הליברליזם הדמוקרטי, בדיוק כשם שדארוויניסט אינו מתחייב לכל דבר שאמר כל דארוויניסט אחר, ואף אינו מתחייב למה שאמר דארווין עצמו.

ברק התנצל בפני ובפני כל מצביעיו על כי הוא הלך בניגוד מוחלט לדרישת מצביעיו, ובניגוד מוחלט לדעות שהצהיר לפני הבחירות, יחד עם ש"ס. מה הבעיה, לא הבנתי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים