בתשובה לeasy, 02/07/03 9:47
אכן, אכן. 154831
חשבתי להגיב כמוך, אבל החלטתי שלא, מאחר ותגובת הקריבו נראית קטנונית להפליא, ולא מתייחסת להשתלשלות בפתיל.
אני חושב גם שזה הזמן לזרוק לכל הרוחות את כל הטרנספרים השונים, כי דיון בלמי זה פחות יכאב לא מקדם אותנו, לדעתי, להבין מהו הפיתרון הנכון למצב.
טרנספר של ציבור כזה או אחר הוא רק אמצעי שיביא למצב מסויים. האם המצב הזה הוא בכלל המצב הרצוי? אני חושב שלא. הפרדה רק תגביר עוינות. היינו כבר שם. הגיע הזמן לדו קיום. אבל זה יתאפשר כשהפרטנר לא יהיה ערפאת (אבו מאזן עדיין לא מספיק דומיננטי כדי לקרוא לו פרטנר, אבל יש ניסיונות יפים בכיוון).
אכן, אכן. 154846
אין לי מושג אם הפרדה תביא עוינות או שלום.אבל עוד לא היינו שם מאז 67.
מאז 67 מתקים מצב של שלטון ישראלי על אוכלוסיה פלסטינאית ללא הפרדה.אוסלו היה אינטרמצו שניסה להפסיק את אותו דו קיום שהתמצה בשלטון ישראלי וכשל.
בהחלט הגיע זמן לדו קיום. השאלה איזה אופי יהיה לדו קיום הזה.אתה מוכן לתת לפלסטינאים זכויות שוות במדינה הדמוקרטית הדוגלת בדו קיום בין ישראלים ופלסטינאים.
אכן, אכן. 154890
לא התכוונתי דו קיום תחת דגל אחד. דבר כזה הוא בעייתי מבחינת המחיר של שמירה על אופיה היהודי יחסית של מדינת ישראל (וזה עדיין יעד). הכוונה היתה ליצירת מבנה מדיני פלסטיני שיתפקד בסימביוזה עם מדינת ישראל, ולכן פחות ידרוש בתוקף חזרה לגבולות 67 (זה הופך ללא רלוונטי אם בצד הפלסטיני מזהים את האינטרסים של עצמם כחופפים לאלו של ישראל). זה כמובן לא מעשי כשמהנהיג הפלסטיני הוא ערפאת, שלא רואה חפיפה באינטרסים, אלא התעצמות פלסטינית על חשבון השכנה הישראלית, ולכן הפרדה, המנתקת כל קשר כלכלי ובטחוני סביר, משרתת אותו.
אכן, אכן. 154897
ואני מבין שזה מעשי שבצד הפלסטיני יזהו את האינטרסים שלהם עם העמקת ההתנחלויות.
אכן, אכן. 154916
לא העמקת ההתנחלויות, כמובן - כרגיל ירית הקצנה רדודה מהמותן. התכוונתי לישות פלסטינית שאינה מכסה את כל שטחי 67, אלא מתירה לאיזורים שמיושבים יחסית בצפיפות ביישובים יהודיים להיות שייכים לישראל.
תתפלא, אבל זה בדיוק התהליך שקורה עכשיו (בצל של מפת הדרכים, ובמנוגד למתווה שהיא משרטטת).
אכן, אכן. 155026
אני מסכים שזה התהליך שקורה עכשיו. אבל גם הדו קיום שקורה עכשיו מתבסס על פעולות אלימות הדדיות בין שני הצדדים המקימים את אותו דו קיום.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים