בתשובה לערן בילינסקי, 03/02/01 4:04
הגג גבוה, והדרך למטה ארוכההההה.. 15768
אוכל להתחיל מהסוף?

ראשית, לא האשמתי אף אחד. את הטענות שלי אני מעלה כנגד כותב המאמר, שעל אף כתבותיו הקודמות בנושאי איכות הסביבה (שאת כולן קראתי, כן, אני יודע שיש מדורים באייל), שהיו בהחלט כתובות בעין 'ירוקה', בכתבה זו הוא מנסה בצורה לא הוגנת משהו להפיל את עול הבעיות הסביבתיות במדינה על מועמד הליכוד לראשות הממשלה.
על כן, בהחלט לא ניתן לומר כי טענותי הן כנגד דובי - קראתי על כוונתו להצביע בפתק לבן, וגם אם לא הייתי קורא על כך, למדתי שכעורך האייל הוא אינו נסחף אחר דיעותיו האישיות בהכרח ונותן פתחון פה לדיעות מכל הצדדים.

סילוף העובדות שבו האשמתי את כותב המאמר מתייחס לתחילת התגובה שלי, שבה אני טוען כי משום מה, וכפי הנראה לאחר בדיקה "מעמיקה" מאוד, נמצא אריאל שרון כאדם האחראי לכל בעייה שצצה אי פעם במדינת ישראל. תגיד לי, הוא, לבדו, אחראי לפרוייקט כביש חוצה ישראל? זהו פרוייקט של שנים על גבי שנים שכל שר בינוי ושיכון בכל ממשלה בעשור האחרון ואף לפני כן קידם.
אי הדיוקים במאמר באים לידי ביטוי במגמתיות הכותב ובנסיונו החוזר ונשנה להמציא סיבות כביכול לכך שאריק הוא אדם נורא ואיום. לא, האשמה זו אינה מתקרבת בכלל לרמת ההאשמה בכתבתו של ניתאי, אלא להיפך - דוקא מאמר זה שיש בו הרבה מן האמת "מועד" בכמה מקומות בהם הכותב כנראה לא היה מסוגל לעצור את עצמו. חבל.

ולסיום, שים לב לקטע הבא:
"השר שרון ראה בתפקידו הזדמנות פז לקדם את השקפת עולמו הפוליטית, על חשבון הציבור כולו, הקים שורת יישובי וילות "צמודי קרקע", מוואדי עארה ועד לאיזור מודיעין (יישובים שנועדו למנוע נסיגה מעבר לקו הירוק, והיום הם בקו העימות עם הפלסטינים".

עכשיו אמור לי, ערן, אם אתה רואה בקטע זה ולו שמץ אחד לאמירה סביבתית. תן לי לומר מה אני רואה - אספקט פוליטי וכלכלי, ולא רעיון ירוק אחד.
הגג גבוה, והדרך למטה ארוכההההה.. 15834
חזרתי מטיול בהרי אילת ומצאתי שלל תגובות למאמר...
אני מתנגד למדיניות הבנייה צמודת הקרקע במרכז הארץ, ובמיוחד מרגיז אותי כיצד שרון ביזבז עשרות אלפי דונמים קרקע כדי לקדם אינטרסים פוליטיים צרים.
ייתכן שבסופו של דבר היה הכרח לבנות, אך בבנייה לגובה קרקעות אלו היו מספיקות לשנים רבות יותר. מדוע שרון נמנע מכך? כדי למחוק את הקו הירוק.
לגבי כביש חוצה ישראל - עד ששרון הגיע למשרד הבינוי והשיכון, הפרוייקט היה רדום. זו תוכנית כבר משנות השישים, אך שרון הוא שהחיה אותה. בנימין בן-אליעזר - שר השיכון של ממשלת רבין - פשוט המשיך את שרון, אך אני מסופק אם הכביש היה נסלל לולא התערבות שרון לטובתו (ולרעת הציבור).
הייתי כותב מאמר דומה (או התייחסות במאמר עצמו) גם על אהוד ברק, אם היו לי מספיק דוגמאות. באופן כללי, גם מר ברק אינו מתעניין באיכות הסביבה, (לא רק לגבי יער שקד, אלא גם לגבי "שמורת הטבע" הפלסטינית שהמציא נתניהו, פריצת דרכים מאסיבית בגבול הצפון ועוד), אך עם זאת - דומה שיחסו של שרון לנושא הוא כל-כך עויין שמן הראוי לכתוב על כך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים