בתשובה למאור, 04/02/01 13:38
יה,אתה נורא צודק 15844
מאור!
זה תהיה תשובה נקודתית מאוד:
1.לעמוד בצפירה זה מנהג גויי. יהודים אומרים תהילים. אתה נלחם לתחבורה ציבורית בשבת,שהיא זכותך, אבל רוצה לקבוע לאנשים איך להתאבל.
2.במה שונה חרדי שהולך מצלם שמצלם?
3.רוב החרדים הם ליטאים,כלומר נצר לניצולי שואה.אתה לא ממש מאמין שלא אכפת להם.
4.בשנה שעברה נערכו בכמה בתי ספר ממלכתיים, באישור משרד החנוך ולקול תרועת אנשי רוח פוסט-מודרניים רבים, טקסים מזעזעים לדעתי, שעניינם היה "המחזת השואה בצורה קומית". אותם קולות שקראו להעניש חרדים שלא עמדו בצפירה קידשו בדיחות סבון ע"י תלמידי ישראל. אפילו צילמו אותם בטלויזיה. מישהו העז לצאת נגד משהו כל כך מתקדם?
5. הרעיון שחוזר ונשנה פה הוא,שדתיים יגורו במקומות של דתיים ויעזבו את החילונים לנפשם. עם זאת ביום הזכרון וביום השואה נחילי צלמים מגיעים לבני ברק (!!!) לבדוק אם אנשים עומדים. פתאום כשיש לכם סמי-מנהג אתם מבינים מסירות מהי, ורוצים לכפות אותו על כל העולם. סע בשבת אם אתה חייב, אבל אתה לא שומר על מה שחשוב לחרדים (ולדתיים.גם לי) אל תצפה שהם יעמדו כדי לא לפגוע לך.
רק הערה 15848
למרות כל הביקורות (הלא תמיד מוצדקות - כמו שציינת) של החילוניים על חוסר העמידה של חרדים בצפירה, אין (וגם אין תוכניות להקמת) יחידת פקחים שתטיל קנסות (או עונשים אחרים) על מי שלא עומד בצפירה, לכן אין כאן כפייה או רצון לכפות (לפחות במובן החוקי).
יה,את נורא צודקת 15998
להתלבש זה מנהג גויי?
לשים אסלה ומושב אסלה בעל חור בשירותים זה מנהג גויי?
לצחצח שיניים זה מנהג גויי?
(משה רבינו צחצח שינייו?)

למה לעמוד בצפירה זה מנהג גויי?
האם את מוכנה להסביר את מקורו של זה?
צפירות 16008
התשובה לתמיהתך פשוטה מאד:

הישראלים אימצו את השואה כדת חדשה, כמרכיב המרכזי של זהותם. השואה היא הדחליל האחרון שעומד בפני הגירה המונית מכאן; אנשים באמת משוכנעים שיש המוני נאצים שרק מחכים שיגיעו יהודים לאזור שלהם כדי לחמם מחדש את התנורים. ללא השואה, ללא שנאה חיצונית טובה, הזהות הישראלית כנראה תקרוס.

השואה היא הדת החדשה, יום השואה הוא יום אידה, והצלמים בודקים אם האנשים שהוגדרו כ"אחרים" מקפידים למלא את מצוות הדת. זה הכל.
צפירות 16022
אני מניח אם כן שאינך עומד בזמן הצפירה? וזו של יום הזיכרון – גם היא חלק מאותה דת חדשה? אנשים באמת משוכנעים שיש המוני ערבים סביבנו, שרק מחכים להחלשותה של מדינת ישראל. לך תבין ...

בכל אופן, יש תופעות, (שמה לעשות) כנראה לא מופיעות, עדיין, בספרי ההסטוריה ... אך אל פי כן, אולי תוכל לומר לי, באיזו שנה הקיץ הקץ על תופעת האנטישמיות באשר היא (או שמא קרה הדבר לאט, במעין תהליך מתמשך)?

בקריאה שלישית של הודעתך נתחור לי, כי אולי נאמרו הדברים בנימה צינית, אם כך הוא הדבר התעלם נא מתגובה זו (או ראה בה חיזוק לדבריך).
צפירות 16048
לא הייתה ולו מילה אחת צינית בהודעתי. אני עומד עומד בצפירה, כאשר אני נמצא במקום פומבי - אין לי רצון לפגוע ברגשותיהם של האנשים האחרים במקום. כשאני לעצמי, אינני עומד בעת צפירה.

הקץ על האנטישמיות כאידיאולוגיה לגיטימית הגיע, כמובן, ב-‏1945, כשהתחוורו תוצאותיהן הלוגיות של האידיאולוגיה הזו. כיום, אף אדם הגון אינו אוחז בה (בניגוד, למשל, לשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת, בהן היא נחשבה למכובדת, מכובדת עד כדי כך שגנרל גרמני כלשהו פלט פעם "מתי כבר ילכו הנאצים הללו, ונוכל לחזור להיות אנטישמים הגונים?").
בעניין זהות 16024
יוסי,

לא ראיתי אם במקום כלשהו הגדרת מהי "זהות". האם תוכל להבהיר למה הכוונה?
צפירות 16049
לצפירות ולציד-החרדים הנלווה אליהן כבר התייחסתי ב"אייל" בעבר. וכעת:

"אנשים באמת משוכנעים..." מיהם האנשים האלה? אפשר לדבר עם אחד מהם? אולי לקורא היכנשהוא משהו שהוא כתב? אולי אתה מתכוון לאנשים הכותבים כאן? או שמדובר על תוצאותיו של סקר מינהצמח האחרון?

ו"ללא השואה הזהות הישראלית כנראה תקרוס" - אתה אמנם מנבא את קריסתה בכל מקרה (כמדומני), אולם מה המשמעות של משפט כזה (הרי זהו משפט תנאי שהתנאי בו אינו יכול להתקיים, לצערנו)? ועל מה מבוססת ההשערה? במה היא שונה מההשערה "אילו לסבתא גלגלים, הזהות הערבית תקרוס"?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים