חינוך (או העדרו) בבית 159192
ב"הארץ" יש כתבה על הורים שמסרבים לשלוח את שבעת ילדיהם למערכת החינוך או לחילופין לספק להם חינוך ביתי על פי הקריטריונים של משרד החינוך.
לטענתם: "אנחנו לא מלמדים - לא קריאה, לא חשבון, לא אנגלית. אנחנו נותנים לילד להבין מה מעניין אותו, ואת זה הוא לומד. הילד יוזם ואנחנו אחריו".
לשאלת הכתב האם הילדים לא יוצאים בגיל 18 בורים הם משיבים: "לא, לפי דעתי מי שיוצא מבית הספר הוא בור ועם הארץ מושלם. דקה אחרי בחינת הבגרות רוב התלמידים שוכחים את כל החומר שהם למדו. ההורים נותנים גיבוי למערכת חינוך כופה, אלימה, שמדכאת סקרנות - אותה סקרנות שטבועה בכל ילד, לפני שפוגעים לו בתמימות. הלוואי שכולם היו קוראים את הספרים שהילדים שלי קוראים. התמונה התרבותית של ילד היא כמו התמונה התרבותית בבית. מה שהחיים מביאים לנו, זה בית הספר האמיתי. אם הם צריכים חשבון ברמה של מכולת, הם ילמדו את זה. רונן, למשל, למד אנגלית משתי חברות אנגליות שהיו פה בקיבוץ. אחר כך הוא קרא את הארי פוטר באנגלית".
המועצה האזורית ערבות הירדן הגישה נגדם תלונה למשטרה והם זומנו לחקירה. העונש הקבוע בחוק - חודשיים מאסר. האב אומר: "אני מוכן לשבת בכלא."

אם נקצין את המקרה, ונניח שההורים לא רק מונעים מילדיהם להתחנך במערכת החינוך אלא גם לא מסוגלים (או לא מעוניינים) ללמד אותם בעצמם את הדברים ההכרחיים, (למשל, קרוא וכתוב) האם סנקציה של חודשיים מאסר היא מספיקה, או שיש להוציא את הילדים מרשותם ולספק להם חינוך מסויים על אפם ועל חמתם של הוריהם?
חינוך (או העדרו) בבית 159195
לא נעים להגיד, אבל הם נשמעים די צודקים (ההורים) במקרה זה.
וכולנו יודעים, שמערכת החינוך מוציאה הרבה מטומטמים.
מי שמצליח לגדל ילדים מוכשרים בדרכו שלו - אולי צריך ללכת איתו לפנים משורת הדין?
או ששורת הדין, מעל הכל?
חינוך (או העדרו) בבית 159201
טוב, התכוונתי לא להגיב, מכיוון שמה שיש לי להגיד הוא בעיקר אד-הומינם, אבל באותיות הקטנות מצאתי ש:

ההורים מתפרנסים ממקצועות קיקיוניים כמו פרחי באך ואיזה בטאון מפוקפק.

ילד אחד לא עשה צבא בשל קב"א נמוך
ילדה אחרת עזבה את הבית בגיל חמש עשרה
לילדים אין חברים בני גילם

הטענה שמערכת החינוך מוציאה בורים היא מוגזמת ודמגוגית, במיוחד שהשאלה שנשאלה היתה לגבי הבורות של מי ש*לא* הלך לבית ספר.
חינוך (או העדרו) בבית 159208
פרחי באך? מקצוע קיקיוני? על פי איזה דירוג?
וכנ"ל באשר למפוקפקות הביטאון. על פי מה קבעת שהוא מפוקפק? (אני לא מכיר את הבטאון, אתה כנראה כן).

ולגבי הילד שלא עשה צבא בשל קב"א נמוך:
1. על מגוחכות הקריטריונים לפיהם מישהו בצה"ל קובע איכות אנושית דובר כבר בעבר, למשל בדיון שמתחיל מכאן תגובה 144692
2. גם בשל כך וגם מסיבות אחרות, אנו כבר מזמן יודעים שאי עשיית צבא אינה בהכרח מדד כלשהו לאיכותו וכשרונותיו של אדם. וראה גם את הדיון דיון 1502

וגם בבתים אחרים, ילדים עוזבים את הבית מוקדם. מה לעשות. זה קורה במשפחות הכי טובות.

וגם לי לא היו תמיד חברים בני גילי.
קיקיון זה לא פרח? 159221
זה עץ. 159272
עצי באך ודליי בלסטיק 159278
ולעצים אין פרחים?
עצי באך ודליי בלסטיק 159788
יש, אז מה. גם סיגלון הוא לא פרח אלא עץ, למרות שיש לו פרחים.
מוריד את הכובע בפני העובדות 159791
דרך אגב, איך קוראים לעץ שנראה כמו סיגלון אבל פריחה צהובה? ( מישהו אמר לי צהובון, אבל זה היה בצחוק).
שלטית מקומטת, 160986
מוסרים מקורותי בפקולטה לאדריכלות (המסלול לאדריכלות נוף), ומוסיפים את השם הלטיני אבל אני לא זוכר.
תודה 161314
חינוך (או העדרו) בבית 159263
עוזבים את הבית בגיל *חמש עשרה*? במשפחות הכי טובות? זה לא מעיד על משהו לקוי, לדעתך?
חינוך (או העדרו) בבית 159588
השאלה אם זה באשמת המשפחות.
תשובה פחות ליצנית 159785
כנראה שלא הבהרתי את עצמי, כי כתבתי בקיצור, אז אני אנסה שוב. מתגובה 159195 היה אפשר להבין כאילו שההורים חינכו את ילדיהם היטב, והדבר ניכר בכתבה. לא כך קראתי אני את הכתבה- ראיתי ילדים שהתקשו להשתלב (בצבא) והמסגרת הביתית גם לא כל כך התאימה להם ( עזבו בגיל 15 את הבית). האם זה מעיד על כישלון חינוכי? אולי לא, אבל זה בטח לא מעיד על הצלחה.

בעניין פרחי באך, לצערי, אם אתה לא חושב שעיסוק בפרחי באך הוא פסאודו מדע המעיד על חוסר בקורתיות במקרה הטוב, וניצול ציני של הזולת במקרה הרע, הרי שהשקפות חיינו מנוגדות וכנראה אפשר לסיים את הדיון כאן.
תשובה פחות ליצנית 160194
1. אולי שנבין על מה אנחנו מדברים, תיתן איזה קישור או תימצות נאמן של הכתבה?
2. יכול להיות, למשל, שהחינוך בבית שם את הדגש על ביקורתיות, ומסיבה זו בן אחד לא השתלב בצבא (יש כאלה שדבר כזה נובע אצלם מאינטליגנציית יתר וביקורתיות) ובן אחד העיז כבר בגיל 15 להחליט מה טוב לו. אולי במקרה כזה אפשר להגיד שיש הצלחה חינוכית אפילו יותר מדי גדולה.
3. האם הם, וכל העוסקים בפרחי באך, טוענים שהעיסוק הוא מדע?
תשובה פחות ליצנית 160318
1)הקישור מופיע בהודעה של איזי תגובה 159192. אם לא קראת, אז בכלל תגובתך תמוהה.

2)יכול להיות. יכול להיות שלא. במקרה הראשון אתה צודק ובמקרה השני אני צודק. איך אתה מציע שנמשיך? אגב, האם לדעתך אחוז בעלי אינטלגנציית היתר והביקורתיים בצבא הסדיר הוא קטן יותר מהאחוז באוכלוסיה הכללית?

3) לא מכיר את כל מי שמתעסק עם פרחי באך. לא מכיר גם את האנשים בכתבה. כמו שכתבתי בתגובה 159201 היססתי אם בכלל להגיב. אשמח אם תוכל אתה להרחיב על הקשר בין השערתך ש"שהחינוך בבית שם את הדגש על ביקורתיות" והעיסוק בפרחי באך.
תשובה פחות ליצנית 160566
מקריאה בכתבה מסתבר, שהצבא לא לקח את הילד לא בגלל שיש לו קשיי הסתגלות, אלא מפני שהוא לא למד בבית ספר, והצבא לא לוקח מי שלא למד בבית ספר.
תשובה פחות ליצנית 160598
לקריאתי, זאת אינטרפרטציה של ההורים לסיבה. הסיבה היא
"יש לו קב"א נמוך ורצו לשלוח אותו לפרויקט נערי רפול".

ד"א "קשיי הסתגלות" זה לא ביטוי שלי. קרא שוב את תגובה 159201שאני עומד מאחוריה, פרט אולי לביטוי "מפוקפק וקיקיוני" ‏1 בקשר לעיתון , ותראה שהשתדלתי לדייק בתיאור.

1 זה בעקבות הערתך (או אלמוני אחר), תודה. חוץ מזה, בקריאה נוספת התברר לי שהאישה לא מתפרנסת מהעיתון‏2, אז בכלל אני חוזר בי מהתיחסות לעיתון.

2 היא מתפרנסת מ "ייעוץ בתשלום" בענייני חינוך.
אם עשית ברית מילה בר מצווה אם עשית צבא 160922
ידוע לי משהו על כך שמספר שנות הלימוד הוא מרכיב בקב''א. לא יודע עד כמה הוא משפיע, בעיקר בטווח שנות הלימוד שסביב אפס, אבל עקרונית יכול להיות שהבחור אינטליגנטי מאוד וקיבל קב''א נמוך בגלל אי-הליכה לבי''ס.
אם עשית ברית מילה בר מצווה אם עשית צבא 291842
על פי הסרט שנעשה עליהם, הבחור אינטליגנט עד מאוד ומגלה כישרון נגינה בכינור.
אם עשית ברית מילה בר מצווה אם עשית צבא 291850
אני סיימתי תיכון 15 שנתי (שנתיים כיתה ט ושנתיים כיתה ד) והקבא שלי נמוך.
חינוך (או העדרו) בבית 159209
העובדה שבישראל אי ידיעת קרוא וכתוב היא מקרה נדיר, מראה שמערכת החינוך עושה משהו.
במקרה של ההורים הנ''ל, עושה רושם שילדיהם בסופו של דבר רוכשים את המיומנויות הבסיסיות שדרושות לאנשים שחיים בחברה הישראלית, ואני לא מעוניין לשפוט אותם, בפרט לא על סמך כתבה בעיתון.
אני שאלתי לגבי מקרה יותר קיצוני מזה, בו ברור, שהילדים גדלים בצורה שלא תאפשר להם להשתלב בחברה. (או לחילופין, אם המקרה הזה יגיע לבית המשפט ובית המשפט יפסוק שההורים מזניחים ופוגעים בילדיהם) לעניות דעתי, במקרה הזה עונש של חודשיים מאסר לא פותר את הבעיה לא מהצד המעשי (לילדים זה בטח לא יעזור) ולא מהצד ההרתעתי.
חינוך (או העדרו) בבית 159211
באשר למקרים קיצוניים מן הסוג הזה, אני מסכים איתך. בהחלט.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים