בתשובה להקריבו המקוטב, 24/07/03 16:05
בססמאות 159288
מי הן אותן שתי המדינות ומי הם אותם שני העמים?
בססמאות 159298
הסרבים והבוסנים
ידעתי שאנחנו מדברים על דברים שונים 159312
למה 159321
את מתנגדת לפתרונות הסרבים היצרתיים?
משום שאתה מתאר מציאות שגויה 159454
האמת היא, שהקמת מדינה פלשתינאית בשטחי יו"ש פירושה, למעשה:
א. שתי מדינות פלשתינאיות (ירדן, שבה 75% מהתושבים הינם פלשתינאים, ופלשתין החדשה).
ב. הפיכת ישראל, בפועל, למדינה דו-לאומית בישראל (שכ- 20% מתושביה הינם כיום פלשתינאים וצפוי - אם לא ייעשה משהו - שהם יהפכו לרוב תוך זמן לא רב יחסית).

ואסור לשכוח, שרוב הציבור בעולם הערבי בכללותו סבור, שישראל הינה גורם זר שגזל את אדמתם והיה רוצה מאד בהיכחדותה של מדינת ישראל.
לא נראה שינוי בתפיסה זו ויש לכך משמעות עצומה לעצם קיומה של ישראל.
קצת עובדות על המציאות 159530
לידיעתך ישראל היא כבר 35 שנה מדינה דו לאומית.יהודית פלסטינאית.
מ46' ירדן היא מדינה ירדנית.ששולט בית מלוכה האשמי.ותושביה הפלסטניאים הם בעלי זכויות אזרחות ככל אזרחי המדינה האחרים.

רוב הציבור הערבי לא יזיז אצבע למען הסכסוך הערבי ישראלי.
קצת עובדות על המציאות 159552
הצדק עמך, אך במידת-מה בלבד.
עדיין קשה לדבר על מדינה דו-לאומית במלוא המובן, וראיה לכך היא הסברה, שקשה להאמין כי ימונה, כיום, רמטכ"ל ערבי (ואפילו לא דרוזי) או שייבחר, כיום, ראש ממשלה ערבי (או אפילו דרוזי).
אבל, כפי שכהנא זצ"ל ורבים אחרים מתריעים מזה זמן רב - אם לא ייעשה שינוי במשטרנו, ומהר - ישראל תחדול להיות מדינת היהודים *לפי כל הגדרה ומבחן* ובמקרה *הטוב* תהפוך למדינה דו-לאומית ממש.

ומצערת מאד העובדה, שרבים מהיהודים בארץ ובעולם שכחו כל כך מהר את לקחי ההסטוריה, שאינם יורדים לסוף משמעות הדבר ולכן אינם "מתרגשים" ממציאות כזו.
קצת עובדות על המציאות 159632
למה מדינה דו לאומית,צריכה להבטיח שויון בין בני אדם.ימשיכו הגויים בה לחיות חיי ''עבדות'' כפי שהם כבר חיים בדור האחרון.
אנו כבר חיים מזמן את חזונו של כהנא.רק מה היהודים כאן, לא מספיק יהודים לפי כל הגדרה ומבחן.אבל ברוח אהבת ישראל,גם יומם יגיע.
קצת עובדות על המציאות 159641
האם הקושי להאמין כי ימונה רמטכ"ל דרוזי הוא משהו שצריך לקבלו כנתון, או חולשה חברתית?

קודם כל, בואו נעשה קצת סדר. לא דין ערבי מוסלמי כדין דרוזי.

במדינה המפלה את ערביי ישראל ואת הדרוזים ומתייחסת אליהם כאל אזרחים סוג ב', אופציית הקידום וההצלחה היחידות של הציבור הדרוזי היא דרך מוסדות היררכיים כמו צה"ל, משטרת ישראל ושב"ס, שם הם עושים עבודה מצויינת ומנסים להתגבר על הקיפוח המובנה - והפסול, לדעתי - בחברה הישראלית.

מובן שישנם דרוזים - תושבי רמת הגולן, למשל, ואחרים שהם תושבה הקו הירוק - שהמוטיבציה שלהם לשירות פוחתת בשנים האחרונות. האם באמת אפשר להאשים אותם בכך?

לסיכום - נכון, לא בטוח שהתנאים בשלים למינויו של רמטכ"ל דרוזי. ואני אומרת, עובדה זו היא תעודת עניות לצה"ל ולתפיסת העולם של החברה הישראלית.

לגבי ערבים מוסלמים תושבי ישראל, אלה אינם מגוייסים, והסיבות לכך ברורות. לאנשים אלה אין אפילו האופציה לשפר את מצבם דרך מסגרות היררכיות בטחוניות. ואיני באה אליהם בשום טענה בשל אי רצונם של רובם להתגייס. מדוע להעמיד אדם בקונפליקט מצפוני וחברתי חמור? יתר על כן, במהלך שירותי הצבאי ייצגתי מספר לקוחות מוסלמים שספגו עלבונות, איומים ואף אלימות פיסית שסיכנה את חייהם בשל התנדבותם לשירות בצה"ל. זה מצב מורכב, וצורמת לי (כמו הרבה דברים אחרים בדיון הזה) ההתייחסות הפשטנית לגיוס ולהפליית ערבים כאילו "ככה זה" ו"משמיים היא". ‏1

ואם כבר מדברים - אולי לגבי הדרוזים אפשר לדבר (הגם שבשפה רפה) על מניעה בטחונית (ועל ערבים מוסלמים בוודאי), אבל היכן השופט הערבי בבית המשפט העליון שכה דובר בו? ואולי נוכחות מוגברת של אישים דרוזים, נוצרים ומוסלמים במערכת המשפט שלנו תשים קץ להפלייתם של ערבים כנאשמים בבתי המשפט הישראלים?

1 אגב, נראה לי מאוד הרעיון לחייב את כל אזרחי ישראל ותושביה שאינם משרתים בצה"ל, מסיבות שונות, בשירות לאומי בקהילה. במיוחד בקהילה שלהם. אולי בזמנים אחרים, פחות מיליטנטיים, תהיה חובת השירות הלאומי החובה המרכזית במדינת ישראל, והצבא יהיה קטן ומקצועי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים